Synkronisering av Anteckningar mellan Mac OSX och iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2015-03-10 11:11

Tidigare har jag haft en välfungerande automatisk överföring mellan Anteckningar på min iPad och Anteckningar på min iMac. Nu är det inte alls så längre, vilket grämer mig på grund av smidigheten.

Vad jag kan se så är det rätt inställt enligt denna: https://support.apple.com/sv-se/HT202058.

Problemet uppkom efter jag ändrade i inställningarna i iPaden för att få mailen att fungera.

Ursprungligen av iggy:

Tidigare har jag haft en välfungerande automatisk överföring mellan Anteckningar på min iPad och Anteckningar på min iMac. Nu är det inte alls så längre, vilket grämer mig på grund av smidigheten.

Vad jag kan se så är det rätt inställt enligt denna: https://support.apple.com/sv-se/HT202058.

Problemet uppkom efter jag ändrade i inställningarna i iPaden för att få mailen att fungera.

Se till att bägge använder iCloud när du sparar anteckningar så blir det samma dokument du använder i alla enheter så slipper du förlita dig på sync, har spökat förut för mig med.

Ursprungligen av iggy:

Tidigare har jag haft en välfungerande automatisk överföring mellan Anteckningar på min iPad och Anteckningar på min iMac. Nu är det inte alls så längre, vilket grämer mig på grund av smidigheten.

Vad jag kan se så är det rätt inställt enligt denna: https://support.apple.com/sv-se/HT202058.

Problemet uppkom efter jag ändrade i inställningarna i iPaden för att få mailen att fungera.

Hej,

Prova att logga ur iCloud på båda enheterna, logga sedan in, en i taget, så att den hinner synka fullt ut, innan du loggar in igen.
Detta hjälpte för mig när jag hade liknande problem med kalendern.

Med vänlig hälsning,
Emil

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2015-03-22 14:32

Ber om ursäkt för sent svar. Tack för era båda svar!

Konstigt nog så testade jag det där med att logga ut och in, men inget hände. Men så igår så fick jag en uppdatering av operativsystemet som krävde omstart och då plötsligt så fick jag logga in igen och då plötsligt funkade det igen. Jag har ändå just startat om flera gånger tidigare utan att något hänt, så vad som hände nu vet jag inte...

Kanske att jag tvingades att byta lösenord till iCloud för att jag skrev in fel flera gånger när jag försökte ladda ner uppdateringarna?!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-23 17:56

När man loggar ur så bör man vänta ett tag innan man loggar in igen, så det hinner slå igenom på alla servrarna. Hur länge vet jag inte, men flera minuter, eller kanske 15-30 min om det inte funkar första gången.

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE