Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HBO kan vara på gång för Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny HBO-app kan vara på gång till Apple TV enligt nya rykten. Planen är att ha allt klart till säsongspremiären av den femte säsongen av Game of Thrones.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-06 12:15

Ska man ha två olika HBOabonnemang då?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-06 16:16

Vore förträffligt.

Ursprungligen av kenjon:

Ska man ha två olika HBOabonnemang då?

Varför skulle man behöva två abonnemang?

Jag har Viaplay, och där kan man logga in på flera (4 eller 5, tror jag) olika enheter med samma abonnemang. Det borde väl kunna fungera ungefär likadant på HBO och andra liknande tjänster.

Hoppas ViaPlay är på gång också, är ganska trött på Ps3 appen.

  • Medlem
  • 2015-03-07 12:39
Ursprungligen av kenjon:

Ska man ha två olika HBOabonnemang då?

Jag har HBO idag och man kan ha det kopplat till flera enheter. Byter man enhet loggar man in och kopplar ur den gamla. Ni som har viaplay idag funkar tekniken bra? Hade viaplay innan och utbudet var kanon men tekniken undermålig.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför skulle man behöva två abonnemang?

Jag har Viaplay, och där kan man logga in på flera (4 eller 5, tror jag) olika enheter med samma abonnemang. Det borde väl kunna fungera ungefär likadant på HBO och andra liknande tjänster.

Frågan är just det, om man har ett abonnemang på HBO Nordic, varför säger artikeln att man ska ha ett abonnemang på HBO Now som liknar HBO Nordic nu? Borde det inte gå att använda HBO Nordic-kontot för att se utbudet via den nya tjänsten?

Artikelförfattaren har inte förmedlat att HBO Nordic-kunder kommer att kunna utnyttja tjänsten. Tvärtom kan man tolka det som att det är separata tjänster och att man därmed måste säga upp sin HBO Nordic för att signa upp för HBO Now eller betala dubbelt.

Jag har HBO Nordic som app i min TV och jag har två AppleTV:s. Frågan känns riktigt relevant för mig...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-27 18:12

Så tolkade jag det också, därav min undran i inlägg #2.

Ursprungligen av Apparitions:

Frågan är just det, om man har ett abonnemang på HBO Nordic, varför säger artikeln att man ska ha ett abonnemang på HBO Now som liknar HBO Nordic nu? Borde det inte gå att använda HBO Nordic-kontot för att se utbudet via den nya tjänsten?

Artikelförfattaren har inte förmedlat att HBO Nordic-kunder kommer att kunna utnyttja tjänsten. Tvärtom kan man tolka det som att det är separata tjänster och att man därmed måste säga upp sin HBO Nordic för att signa upp för HBO Now eller betala dubbelt.

Jag har HBO Nordic som app i min TV och jag har två AppleTV:s. Frågan känns riktigt relevant för mig...

HBO Now är bara tillgängligt i USA så vi får hålla till godo med HBO Nordic. Tack & lov har den senaste uppdateringen gjort iOS appen riktigt användbar.

Så det kom ingen Apple TV app för HBO till svenska Apple TV?

Ursprungligen av Chaosstar:

Så det kom ingen Apple TV app för HBO till svenska Apple TV?

Nej det gjorde inte det.

1
Bevaka tråden