Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att återskapa ett raderat SMS?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle radera ett SMS i min Ip6 och lyckades att radera hela konversationen istället för ett SMS.
Kan jag hämta tillbaks det från Icloud? Eller raderas det där samtidigt eller vid nästa synkning?

Har du gjort en backup/säkerhetskopia däremellan så går det, annars inte.

Jag vet inte ens om dina SMS finns i iCloud faktiskt.

Om man kopplar upp sig med iCloud på en ny enhet följer ju varken SMS eller iMessages med, så det verkar bara som att de finns i molnet ett litet tag typ samma dag som de skickas eller något.

Sen hittade jag den här! Taddaa!
http://www.imobie.com/support/retrieve-delete...

Det visar sig att raderade meddelanden inte egentligen raderas utan bara inte visas i telefonen.

Ursprungligen av keptang:

Har du gjort en backup/säkerhetskopia däremellan så går det, annars inte.

Jag har inte gjort någon backup. Kan man hämta separata meddelanden eller måste man kopiera över allt?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag vet inte ens om dina SMS finns i iCloud faktiskt.

Om man kopplar upp sig med iCloud på en ny enhet följer ju varken SMS eller iMessages med, så det verkar bara som att de finns i molnet ett litet tag typ samma dag som de skickas eller något.

Sen hittade jag den här! Taddaa!
http://www.imobie.com/support/retrieve-delete...

Det visar sig att raderade meddelanden inte egentligen raderas utan bara inte visas i telefonen.

När jag bytte telefon fick jag med mig alla mina meddelanden från förra telefon så jag antar att de finns där, frågan är bara hur man kommer åt de?

Ursprungligen av RolexJocke:

När jag bytte telefon fick jag med mig alla mina meddelanden från förra telefon så jag antar att de finns där, frågan är bara hur man kommer åt de?

Meddelanden/SMS finns i backup/säkerhetskopior därför fick du tillbaka informationen när du bytte telefon, så har du det så kan du återställa och få tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-01-27 13:51
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har inte gjort någon backup. Kan man hämta separata meddelanden eller måste man kopiera över allt?

Gör en backup sen kan du hämta dem därifrån, jag gjorde detta för många år sen, det är stökigt men det går.

Om du bara önskar infon från ditt SMS så känns det dumt att läsa in en gammal backup i telefonen
ladda ner Mac FoneLab och därifrån kan du hämta ut ditt sms från lokal backup eller från iCloud

Om du misslyckades med att återställa dina meddelanden från iCloud kan du återställa från iTunes backup om du synkroniseras till det tidigare. Fler valmöjligheter, kan du använda en iPhone sms återvinning verktyg för att återställa dem från din enhet.

Jag återskapade 1000-tals sms åt min flickväns syster med hjälp av iExplorer, man får ut dem väldigt fint i en PDF med bilder. Så om du inte behöver ha konversationen i mobilen så är det en lösning.

Ursprungligen av MajorOfSweden:

Jag återskapade 1000-tals sms åt min flickväns syster med hjälp av iExplorer, man får ut dem väldigt fint i en PDF med bilder. Så om du inte behöver ha konversationen i mobilen så är det en lösning.

Hur gjorde du det?

Ursprungligen av AmyAlone:

Hur gjorde du det?

Ladda ner iExplorer och följ guiden https://www.macroplant.com/iexplorer/tutorial....

1
Bevaka tråden