Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC-liknande app till iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-01-20 11:02

VLC kom till iOS för ett par år (rätt många) sedan innan den snabbt försvann igen. För något år sedan (kanske två) så dök den upp igen, men är numer bara ett minne blott...
Vad finns det nu för alternativ om man vill lägga över sina filmer på en iPhone utan att konvertera allt till mp4?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-20 11:18

VLC ryktas komma åter anpassat till iOS 8. Kanske nu i januari. http://www.macrumors.com/2014/12/30/vlc-ios-e...
Vet inte varför de tog ner den, jag har sparat och använder den i iOS 8 och tycker den funkar lika bra som innan.

Infuse är ett uppskattat alternativ.

  • Medlem
  • 2015-01-20 11:22

Tackar tackar

Det finns en VLC i AppStore, samma ikon eller i alla fall väldigt lik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-20 11:45
Ursprungligen av hummel:

Det finns en VLC i AppStore, samma ikon eller i alla fall väldigt lik

Finns många kontroll- och streamingappar till VLC på datorn. Men VideoLan - VLC for iOS finns inte tillgänglig på App Store just nu.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-20 14:13

Kör "AVPlayer" jag, sjukt bra app!

Eller om man redan kör Plex hemma så använd Plex-appen, supersmidigt att synka media till sina enheter.

Ursprungligen av IngoX:

Vet inte varför de tog ner den, jag har sparat och använder den i iOS 8 och tycker den funkar lika bra som innan.

Apple krävde att de skulle omfattas av DRM och andra restriktioner som VLC inte var kompatibelt med. Apple vägrade ge sig, därför togs appen bort.

Apple har ännu inte ändrat position i frågan, men det ligger i VLC-projektets intresse att ha en app i App Store och har därför arbetat rätt hårt senaste åren på att anpassa sin licens till att vara kompatibel med App Store. Synd att det inte gick att lösa smidigare, Apple kunde gärna ha varit lite mindre rabiata kan tyckas.

Har både VLC och Avplayer men använder enbart Avplayer.

1
Bevaka tråden