Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parrot ARDrone 2.0 Appen kraschar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har skaffat en Parrot ARDrone 2.0 och när jag laddat ner appen Freeflight kraschar den så fort jag försöker öppna den. Jag har iPhone 6, iPad Air 2 samt iPad mini retina. IOS 8.1.2 på samtliga. Appen kraschar på samtliga enheter.

Jag har en iPhone 5S (IOS 8.1.2) i arbetet, där fungerar appen. En arbetskollega laddade ner den i sin iPhone 6 (IOS 8.1.2) och där fungerar den också.

Då försökte jag undersöka vad som skiljer åt mellan mina enheter och jobbmobilen och arbetskamratens telefon. Kom fram till att jag har aktiverat iCloud bildbibliotek(beta) i mina enheter, men inte i de andra. Testade då att avaktivera iCloudbiblioteket, men appen fortsatte att krascha direkt. Plockade då bort kopplingen till mina bilder i Freeflight-appen och se, då fungerade det. I jobbmobilen och arbetskamratens telefon fungerar appen med koppling till bilder. Fast jag antar att konsekvensen i mina enheter när jag kopplat bort bilder är att jag inte kan lagra bilder och filmer ifrån dronen i telefonen.

Någon som har erfarenhet av detta? Jag har googlat på nätet och funnit några på Parrots forumsidor som beskrivit liknande problem, men inga svar finns att hitta. Jag köpte den hos Coolstuff men deras support klarar inte det heller.

Som sagt, finns det någon här som flyger Parrot och råkat ut för detta problem? Är jättetacksam för respons.

Vänliga hälsningar
Hans-Erik

PS.Jag har naturligtvis ominstallerat appen och startat om enheterna efter alla konstens regler flera gånger. DS.

Samma problem efter en återställning?

Vill du inte göra en återställning/ fungerar inte efter det, då är det dessvärre bara att rapportera buggen och hoppas på bättre tider.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem efter en återställning?

Vill du inte göra en återställning/ fungerar inte efter det, då är det dessvärre bara att rapportera buggen och hoppas på bättre tider.

Har funderat på det, men kanske väntar på IOS 8.2 först, eller ev någon reaktion från Parrot.

1
Bevaka tråden