Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felregistrerat telefonnummer, nyckelring

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2015-01-13 13:09

Jag håller på att sätta upp paddan efter uppdatering av iOS.
Vid iCloud-nyckelring väljer jag "Använd iCloud-säkerhetslås".
Efter att ha angivit fyrsiffrig kod får jag "Ange koden som skickades till +46**********87"

Problemet är att något sådant nummer finns inte. Jag är svensk och bor i Sverige. Men jag jobbar i Norge och vistas för det mesta här. Därför har jag norsk telefon 0047 ******87. Tydligen har systemet automatiskt tagit det nummer jag angav och lagt till 0046 först. Och det går givetvis inte.

Om jag klickar "Har inte tillgång till numret" så kan jag välja "Bekräfta med Apple support" men då hänvisas jag bara till apple.com/se/support/icloud/keychain
och där finns tusen irrelevanta uppslag. Precis som det för det mesta är med FAQ. Blir bara trött av att se skiten. Och givetvis finns ingen levande människa att tala med. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-13 13:51

Kontakta supporten. Nät du väl tråcklat dig igenom diverse val kan du beskriva ditt problem och de ringer vanligtvis upp dig. I slutändan är det nog bara de som kan korrigera så det blir rätt telefonnummer registrerat.

1
Bevaka tråden