Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grupp-SMS funkar inte

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-25 10:20

Skickade igår ett SMS (från iPhone 6) till ett tiotal mottagare, men det visade sig att det inte kom fram till någon av dem. När jag skickar till mottagarna en och en verkar det dock komma fram. Vad kan det vara för fel, bugg?

Det här kanske kan hjälpa:
http://support.apple.com/en-us/HT202724

Läste f.ö att 9 personer är max när man använder iMessage. Någon som kan instämma?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-25 11:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det här kanske kan hjälpa:
http://support.apple.com/en-us/HT202724

Läste f.ö att 9 personer är max när man använder iMessage. Någon som kan instämma?

Jag har gjort enl. instruktionen. Skillnaden hos mig är dock att jag inte kan lägga till nya deltagare, inte heller ta bort bef. medlemmar i mottagarlistan (under "Detaljer"). Vad kan det bero på måntro?

I mitt fall finns det nog lite blandat med mottagare, dvs. både de som kör iMessage och de som har något annat, men jag har ställt in telefonen att skicka som SMS om iMessage inte är tillgängligt. Därför borde det funka ändå...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-26 09:46

Kan det möjligtvis vara något problem med iPhone6/iOS8? Jag är rätt säker på att detta har fungerat tidigare...

Om det finns en gammal konversation med samma grupp människor sedan tidigare så radera den.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-26 14:07
Ursprungligen av Borttaget:

Om det finns en gammal konversation med samma grupp människor sedan tidigare så radera den.

Ett par av medlemmarna har nog funnits med i någon tidigare grupp, men i övrigt är detta en helt ny konversation/grupp. Hur ser det ut hos er andra... Är alternativen att lägga till och ta bort medlemmar tillgängliga hos er?

En sak till... Borde man inte kunna namnge en grupp på något vis?

Senast redigerat 2018-07-23 12:55
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-29 07:58
Ursprungligen av lensv:

Hur ser det ut hos er andra... Är alternativen att lägga till och ta bort medlemmar tillgängliga hos er?

Någon som har möjlighet att kolla detta?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-12-29 21:49
Ursprungligen av lensv:

Ett par av medlemmarna har nog funnits med i någon tidigare grupp, men i övrigt är detta en helt ny konversation/grupp. Hur ser det ut hos er andra... Är alternativen att lägga till och ta bort medlemmar tillgängliga hos er?

En sak till... Borde man inte kunna namnge en grupp på något vis?

Ja, med iOS 8 kan du namnge smsgrupper genom att gå till informationsfliken uppe till höger i konversationen.
Vet inte om det kan vara ett problem / bugg om inte alla mottagare kör iMessage?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-30 07:23
Ursprungligen av Måns97:

Ja, med iOS 8 kan du namnge smsgrupper genom att gå till informationsfliken uppe till höger i konversationen.
Vet inte om det kan vara ett problem / bugg om inte alla mottagare kör iMessage?

Funkar inte hos mig, lika lite som det går att lägga till och ta bort medlemmar ur gruppen. Det kan vara så att samtliga mottagare måste köra iMessage för att detta ska funka, men hur ska man som avsändare kunna veta vad de andra använder för produkt? Om det dessutom inte alls går att skicka till gruppen (och det inte utgår något felmeddelande) måste man nog se detta som en bugg... Ingen som har möjlighet att testa/bekräfta detta?

Ursprungligen av lensv:

Någon som har möjlighet att kolla detta?

Lägga till nya medlemmar går bra, men inte att ta bort.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-30 09:17
Ursprungligen av HåkanE:

Lägga till nya medlemmar går bra, men inte att ta bort.

..Och du har enbart iMessage-användare i din grupp?

Ursprungligen av lensv:

..Och du har enbart iMessage-användare i din grupp?

Ja, det är bara iMessage användare i den gruppen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-30 16:37
Ursprungligen av HåkanE:

Ja, det är bara iMessage användare i den gruppen.

OK, då är det troligtvis så att det inte funkar med andra mottagare i gruppen... Känns som att iOS 8 fortfarande är kvar på betastadiet :/

1
Bevaka tråden