Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väder visas inte i notiscenter

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vädret dyker inte upp. Har givetvis testat att starta om. Hjälper inte att väderappen är igång.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vädret dyker inte upp. Har givetvis testat att starta om. Hjälper inte att väderappen är igång.

Du har inte tagit bort "Sammanfattning för idag" från notiscenter? Utan den blir det inget väder i notiscenter.

Ursprungligen av Mikael E:

Du har inte tagit bort "Sammanfattning för idag" från notiscenter? Utan den blir det inget väder i notiscenter.

Nope, den finns.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nope, den finns.

På bilden har du ingen anslutning till mobilnätet. Kanske det som är problemet, även om du är ansluten till wi-fi. Hur funderar det när du har täckning?

Ursprungligen av Mikael E:

På bilden har du ingen anslutning till mobilnätet. Kanske det som är problemet, även om du är ansluten till wi-fi. Hur funderar det när du har täckning?

Fungerar inte då heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-24 15:00

Har du följt denna?

Ursprungligen av zinned:

Har du följt denna?

Har dock inte återställt utan att synka tillbaka säkerhetskopian. Tänkte om någon sitter med något tips.

Detta fixade tillbaka Kalkylator som hade försvunnit - det komer från apple - Terminal:

/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -seed

Ursprungligen av Demiurgen:

Detta fixade tillbaka Kalkylator som hade försvunnit - det kommer från apple - Terminal:

/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -seed

Då behöver man jailbreaka och köra iFile?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-12-27 13:02

Har samma problem, tror inte vädret funkat sen jag fick 6:an. Nu sitter jag på JB så känns inte aktuellt med återställning, tänkte det borde finnas nån lösning för det annat än det. :/ För jag antar att det är den som heter "Trafikförhållanden"? För nåt annat som skulle kunna vara Väder har jag inte att välja på.

Ska testa att återställa utan att synka in säkerhetskopian när jag känner att jag har lite att göra. Inget stort problem direkt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-02 17:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska testa att återställa utan att synka in säkerhetskopian när jag känner att jag har lite att göra. Inget stort problem direkt.

Fått nån bukt på detta?

Ursprungligen av CEk:

Fått nån bukt på detta?

Nej, men tack för påminnelsen. Ska testa att återställa utan att synka tillbaka säkerhetskopian nu.

Edit: Testade en vanlig återställning bara för att. Fungerar fortfarande inte efter att ha synkat in kopian. Ska testa att ställa in som ny.

Senast redigerat 2015-01-02 20:40
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-01-02 20:01

Väderinfo funkar inte på min lur heller, iPhone 6 med IOS 8.1.2.

Bad Apple..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-02 23:28

Jag har inte tidigare varit utan väder i "Sammanfattning för idag" i Notiscenter, men hittade en inställning som tar bort det:

Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster [scrolla till botten] > Systemtjänster > Platsbaserade notiser

När den är av - inget väder i notiscenter, när den är på - vädret tillbaka. Men man behöver antingen stänga av och sätta på alla Platstjänster med huvudswitchen varje gång man ändrar för att förändringen skall synas, alternativt göra en omstart.

Glöm inte att kontrollera denna grundläggande inställning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-03 10:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Glöm inte att kontrollera denna grundläggande inställning

Precis, jag hittar alltså fyra inställningar som alla behöver vara på och sedan göra omstart innan man kan säga att detta är en bug. Finns det fler?

1) Inkludera "Sammanfattning för idag" i Notiscenters idagflik (tryck Ändra längst ner)
2) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster
3) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster > Väder
4) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster > Systemtjänster > Platsbaserade notiser

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-08 14:31
Ursprungligen av IngoX:

Precis, jag hittar alltså fyra inställningar som alla behöver vara på och sedan göra omstart innan man kan säga att detta är en bug. Finns det fler?

1) Inkludera "Sammanfattning för idag" i Notiscenters idagflik (tryck Ändra längst ner)
2) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster
3) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster > Väder
4) Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster > Systemtjänster > Platsbaserade notiser

Gjort allt, fortfarande inget väder. :/

Ursprungligen av CEk:

Gjort allt, fortfarande inget väder. :/

Ibland så önskar jag att jag inte heller hade något väder:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-01-08 16:03

Jag skulle vilja ha bättre väder...

1
Bevaka tråden