Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotohanteringstips

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Tänkte ge min mamma i julklapp att jag hjälper henne förstå sin iPad. Hon har en PC som hon mest använder för att betala räkningar och lägga in bilder, men hon har också en iPad mini. Jag tänkte hjälpa henne komma igång med att lägga över sina bilder på den istället, och tänkte kolla vad folk har för erfarenhet av det. Vad finns det för appar man kan använda för (lätt) fotoredigering? Finns det appar om man vill skapa fotoböcker eller printa bilder lätt? Är det enkelt att lägga över bilder i iPaden, hamnar de i en speciell mapp eller skapar man en?
Alla tips mottages tacksamt! Är mac-människa men har aldrig ägt iPad själv så jag behöver lite extra hjälp

Senast redigerat 2014-12-15 10:08

Om du inte får något svar, så påminn mig så ska jag försöka ge ett svar när jag kommer hem från jobbet (och har tillgång till min Ipad)

Bilder-appen fungerar finfint för lättare redigering (justera ljus & färger, beskära) från och med iOS 8, så det behövs inte någon extra app. Bilder man importerar hamnar direkt i den appen, och man importerar enklast med antingen USB-adapter och kabel till kameran, eller SD-kortläsare.

Importen går till så här:

  1. Anslut adapter eller kortläsare

  2. Bilder-appen startar automatiskt,

  3. Man väljer vilka bilder/filmer man vill importera

  4. Tryck "Importera"

  5. Vänta en stund

  6. Klart!

Om man har en lite flådigare kamera kan man föra över via Wifi också, men det är inte riktigt lika enkelt och pedagogiskt.

1
Bevaka tråden