Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kill all apps

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer inte köra jailbrake på 6an så undrar om det finns en funktion, typ två fingrar swipen för att döda alla appar? Om inte så borde de införa det.

Går inte.
Ser dock inte varför man ska göra det, varken på iOS/Android eller WP.
http://lifehacker.com/quitting-apps-in-ios-ac...

Bra tips här;
http://www.scottyloveless.com/blog/2014/the-u...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-02 11:49

Starta om enheten.

Man ska inte "döda" appar generellt så förstår inte varför iPhone skulle ha den funktionen.

Tack för upplysningen!

"Step 3: Stop Quitting Your Apps in Multitasking
iOS 7 made it super fun to close your apps: all you have to do is double-click the home button and swipe up on the app preview to blast it into a digital black hole.

What most people tell you is that closing your apps will save your battery life because it keeps the apps from running in the background.

Wrong.

Yes, it does shut down the app, but what you don't know is that you are actually making your battery life worse if you do this on a regular basis. Let me tell you why.

By closing the app, you take the app out of the phone's RAM . While you think this may be what you want to do, it's not. When you open that same app again the next time you need it, your device has to load it back into memory all over again. All of that loading and unloading puts more stress on your device than just leaving it alone. Plus, iOS closes apps automatically as it needs more memory, so you're doing something your device is already doing for you. You are meant to be the user of your device, not the janitor.

The truth is, those apps in your multitasking menu are not running in the background at all: iOS freezes them where you last left the app so that it's ready to go if you go back. Unless you have enabled Background App Refresh, your apps are not allowed to run in the background unless they are playing music, using location services, recording audio, or the sneakiest of them all: checking for incoming VOIP calls , like Skype. All of these exceptions, besides the latter, will put an icon next to your battery icon to alert you it is running in the background. "

Egentligen behöver man väl bara "döda" appar som kör i bakgrunden tex GPS-intensiva appar och liknande för att om möjligt spara ström när man inte behöver dom.

Ursprungligen av reboot81:

Starta om enheten.

Starta om tar inte bort appar ur senaste app-listan vad jag vet, iaf inte hos mig.

Edit: Testade med några appar som kör i bakgrunden och inte bara ligger i listan, och en omstart får dessa att stanna, men forsätter där dom var när man "väcker" dom ifrån listan, så, faktiskt, om man snabbt vill "döda" alla bakgrunds-appar som kör går det fortast att starta om enheten om man har många appar i listan och är osäker på vilka man vill "döda" (eller ta bort alla appar från listan).

Senast redigerat 2014-12-02 13:34
Ursprungligen av CekariYH:

Starta om tar inte bort appar ur senaste app-listan vad jag vet, iaf inte hos mig.
<SNIP>

Varför skulle senastelistan raderas vid omstart?

Ursprungligen av hummel:

Varför skulle senastelistan raderas vid omstart?

Vet ej. Då jag läst tråden så uppfattade jag det väl som så när jag läste den

De som går i bakgrunden drar väl inte så himla mycket? Om jag tittar under Allmänt-Användning-Batterianvändning så ser jag hur många procent av batterikraften som används för resp app o de som inte aktiverats på ett tag ligger på 1% i användning

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-02 19:46
Ursprungligen av Mymac4ever:

De som går i bakgrunden drar väl inte så himla mycket? Om jag tittar under Allmänt-Användning-Batterianvändning så ser jag hur många procent av batterikraften som används för resp app o de som inte aktiverats på ett tag ligger på 1% i användning

En app som inte är konstruerad att köras i bakgrunden drar ingen ström när du stänger ned den.

Tycker att jag ofta får döda ljudande appar som verkar störa ut varanda
ex. ibland så spökar Spotify och det går inte att byta låt med dubbelklick på sladden, ibland får man döda spotify
men ibland måste man även döda någon annan ljudande app av någon anledning
vore därför skönt med en "kill them all"

Ursprungligen av disktant:

Tycker att jag ofta får döda ljudande appar som verkar störa ut varanda
ex. ibland så spökar Spotify och det går inte att byta låt med dubbelklick på sladden, ibland får man döda spotify
men ibland måste man även döda någon annan ljudande app av någon anledning
vore därför skönt med en "kill them all"

Det är mer en iOS/app-bugg isåfall.
Ge feedback till Apple/app-utvecklaren så att det fixas.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-02 21:07
Ursprungligen av keptang:

Det är mer en iOS/app-bugg isåfall.
Ge feedback till Apple/app-utvecklaren så att det fixas.

Precis för att som det redan konstaterats att döda alla appar innebär en försämring i batteritid när allt ska laddas in i minnet igen.
Med tanke på hur många är så rädda att ha saker på och stänger av allt så varför försämra den ändå mer

Ursprungligen av keptang:

Det är mer en iOS/app-bugg isåfall.
Ge feedback till Apple/app-utvecklaren så att det fixas.

En bugg som i så fall funnits med från min första 4:a
skiter fullständigt i vart buggen ligger, en funktion för att döda allt hade varit perfekt

Ursprungligen av disktant:

skiter fullständigt i vart buggen ligger..

Då är vi två.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-03 12:52
Ursprungligen av lappen71:

En app som inte är konstruerad att köras i bakgrunden drar ingen ström när du stänger ned den.

Gäller detta idag under iOS7-8. Det gällde under iOS6 men jag har förstått på Apple att det är inte alls så mera sedan iOS7.
Någon programerare här som kan bekräfta?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-03 13:07
Ursprungligen av juanito:

Gäller detta idag under iOS7-8. Det gällde under iOS6 men jag har förstått på Apple att det är inte alls så mera sedan iOS7.
Någon programerare här som kan bekräfta?

Varför skulle det ha föräldrarndrats?
Läs första stycket.

https://developer.apple.com/library/ios/docum...

Ursprungligen av lappen71:

Varför skulle det ha föräldrarndrats?

Härlig stavning

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-03 13:34
Ursprungligen av lappen71:

Varför skulle det ha föräldrarndrats?
Läs första stycket.

https://developer.apple.com/library/ios/docum...

Tja det var vad jag förstod från apples keynote.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-03 14:46
Ursprungligen av juanito:

Tja det var vad jag förstod från apples keynote.

Hantering av multitasking har förbättrats under åren men att appar som inte har som funktion att köras i bakgrunden ska fortfarande sättas i vila.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-03 15:17
Ursprungligen av lappen71:

Hantering av multitasking har förbättrats under åren men att appar som inte har som funktion att köras i bakgrunden ska fortfarande sättas i vila.

Ok, detta faktist en lättnad. Jag gillade hur multitasking sköttesi i iOS4-6. Och förstod att iom iOS7 kunde utvecklar köra allt i huvudtråden och missbruka resurserna.

Fast, det har blivit ett jäkla tjat från många appar om att köra plats-data i bakgrunden trots att många av dom inte behöver detta enligt mig. Som tur är går ju detta att stänga av per app om man i brådskan svara ja.

1
Bevaka tråden