Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta över iPhone 4 moderkort till iPhone 4s telefon?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-25 20:18

Jag har tidigare köpt en billig låst iPhone 4 och flyttat över ett moderkort (alltså identiteten) av en annan iPhone 4 till den då främre skärmen gått sönder. Det var en enklare procedur samt en billigare.

Nu står jag här igen med en iPhone 4 med kass främre skärm och har köpt en låst (till 3) iPhone 4s med två alternativ:

1. Krångla med att låsa upp 4s och betala ytterligare 350kr (fd ägaren orkar inte göra det vilket krånglar till det för mej, och ja telefonen är laglig(innan de kommentarerna kommer).

2. Göra samma procedur igen, och flytta över moderkortet/identiteten från iPhone 4 till 4s telefonen.

Min fråga är: Finns det någonting som skulle komplicera detta? Finns det fysiska skillnader?

Nej, det går inte. Det är fysiska skillnader.

Jag låste upp en Telenorlåst telefon på deras hemsida för ett par veckor sen, behövde bara IMEI-nummer och betalade med mitt kort. Funkar förmodligen likadant hos andra operatörer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-25 20:41
Ursprungligen av keptang:

Nej, det går inte. Det är fysiska skillnader.

Jag låste upp en Telenorlåst telefon på deras hemsida för ett par veckor sen, behövde bara IMEI-nummer och betalade med mitt kort. Funkar förmodligen likadant hos andra operatörer.

Tack, då slapp jag skruva i onödan.

3 är inte lika moderna,där ska man anmäla sedan skickar de ett brev med instruktioner inom 1-3 veckor!!

Hur stor skillnad är prestandaskillnaden mellan 4 & 4s?

Prestandaskillnaden är ganska stor. I en iPhone 4 har du en A4-processor, som är enkelkärnig. I en 4s har du en A5 som är dubbelkärnig. A4 klarar bara iOS 7 och går ganska långsamt med detta, medan A5 kör iOS 8 med helt acceptabel hastighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-25 21:59

Bra och dåliga nyheter...

Inser nu att det står A1332 bak på telefonen vilket innebär att det faktiskt är en iPhone 4 inte 4s.

Det blir ingen uppgradering men jag slipper betala för att låsa upp den.

Tack för svar alla

1
Bevaka tråden