Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 8 lika stabilt som windows phone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2014-11-25 00:41

Aaaaargh!,,?

Har nu blivit helt förtvivlad över hur det vackra som fanns med apples mjukvara nu vänts i långa svarstider, varierande gränssnitt (zoom) och ständiga krascher. Jag använder min Ipad Air till mycket men nu har jag ledsnat. De måste ha tappat kontrollen i Cupertino.

Är det bara jag som har problem?

Startar om ipad 5-6 ggr om dagen för att den beter sig underligt. Detta hande aldrig med tidigare mjukvaror och ipad 1 och 2. Hade gått tillbaka till ipad 2 om jag hade kunnat återställa till Ios 6...

Tack för mig

Inte så illa som du beskriver det men det finns buggar som poppar upp då och då

Men ingenting som är hindrande.

Senast redigerat 2014-11-25 07:35

Jag tyckte iOS 7 var minst lika buggigt. Min iPad gick knappt att använda fram till iOS 7.1, men den är inga större problem att använda idag med iOS 8.

Dina problem låter extrema, aldrig hört någon med med liknande problem. Testat att återställa iPaden helt utan någon backup?

Låter skumt, vissa små buggar har jag märkt men inga som irriterar eller hämmar användandet.
Gör som koftas föreslår. Blir ju lite jobb att manuellt ställa in allt igen och ordna appar och få ner all media etc igen, men det kan det vara värt om problemen försvinner.

Det som låter konstigast är "zoom". Något sådant problem har jag inte alls sett till. Det som jag märker mest är någon app som lägger av och någon enstaka gång har jag nog fått en spontan omstart men det är så sällsynt så att jag är inte ens säker på att jag råkat ut för det - jag kan lika gärna minnas fel.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-11-25 08:55

För mig låter det som att din iPads hårdvara är dålig. Tappat den?

Ursprungligen av magric:

Aaaaargh!,,?

...

Tack för mig

Ursprungligen av BlackSmp:

Det som låter konstigast är "zoom". Något sådant problem har jag inte alls sett till. Det som jag märker mest är någon app som lägger av och någon enstaka gång har jag nog fått en spontan omstart men det är så sällsynt så att jag är inte ens säker på att jag råkat ut för det - jag kan lika gärna minnas fel.

Zoom är något jag också ofrivilligt råkar aktivera ibland på min mobil och väldigt irriterande när jag aldrig kommer ihåg hur man zoomar tillbaka men har nu lärt mig: 3 finger knackning zoomar in/ut.

Edit: Dubbel 3 finger knackning ska det vara dvs knacka 2 ggr i följd med 3 fingrar. Hur sjutton man kan göra det ofrivilligt fattar jag inte men händer mig titt som tätt när jag går och använder mobilen.

Edit: Efter att tänkt efter lite händer det oftast när jag fibblar nere vid hemknappen för att öppna eller gå till 1:a skärmen så kanske det finns något där nere som aktiverar zoomen som jag inte känner till.

Senast redigerat 2014-11-25 09:43
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-25 15:05
Ursprungligen av CekariYH:

Zoom är något jag också ofrivilligt råkar aktivera ibland på min mobil och väldigt irriterande ...

Du kan stänga av zoomfunktionen helt om du inte behöver den
Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Zooma

Ursprungligen av IngoX:

Du kan stänga av zoomfunktionen helt om du inte behöver den
Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Zooma

Kalas, tack för tipset! Zoom avstängt för att aldrig mere sättas på!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-25 15:41
Ursprungligen av magric:

Aaaaargh!,,?

Har nu blivit helt förtvivlad över hur det vackra som fanns med apples mjukvara nu vänts i långa svarstider, varierande gränssnitt (zoom) och ständiga krascher. Jag använder min Ipad Air till mycket men nu har jag ledsnat. De måste ha tappat kontrollen i Cupertino.

Är det bara jag som har problem?

Startar om ipad 5-6 ggr om dagen för att den beter sig underligt. Detta hande aldrig med tidigare mjukvaror och ipad 1 och 2. Hade gått tillbaka till ipad 2 om jag hade kunnat återställa till Ios 6...

Tack för mig

Jo, jag hade gärna uppdaterat tillbaka till iOS6 på min padda också. Jag skippade hela iOS7 eländet på den, men Apple lurade mig med continuity, det har inte varit trevligt alls med iOS8 jämfört med med iOS6.
Felet med iOS6 är att Apple har sjablat med certifikaten så Facetime slutade fungera med iOS6, och apples enda svar är att att nedgradera till iOS7, hmpf.

Men för mig har problemen blivit färre och färre. Vissa lösers sig automagistk utan uppdateringar överhuvudtaget. Hade ett problem i en app som inte visade innehåll efter en knapptrycking men roterade man paddan eller telefonen så visade den innehållet, och även om man roterade tillbaka. Det problemet försvann av sig själv efter ett par veckors irritation.

Men min 4s blev användbar igen efter 8.1.1.

Omstarter hör dock till vardagen ifall man avänder dem lite mer.

Så Windows Phone är väl egentligen stabilare, har svårt att tänka mig något annat. Känns som man är tillbaka till tiden för Mac OS 7.5.

Senast redigerat 2014-11-25 15:55
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2014-11-25 21:24
Ursprungligen av CekariYH:

Låter skumt, vissa små buggar har jag märkt men inga som irriterar eller hämmar användandet.
Gör som koftas föreslår. Blir ju lite jobb att manuellt ställa in allt igen och ordna appar och få ner all media etc igen, men det kan det vara värt om problemen försvinner.

Tack alla för peppning. Jag saknar känslan som ni ger uttryck för. Ipad är otappad. aldrig illa behandlad och försiktigt använd. Mycket använd.
Blir nog att gör a en återställning.

Jag använder Zoom mycket eftersom jag har dålig syn. uppdateringen har gjort Zoomandet helt annorlunda i känsla när det fungerar. Ibland fungerar det inte alls och ibland kommer det upp ett fönster och det är bara i fönstret som det förstoras. Jag får känslan av Adobes lupp möter Windows 3.11 när jag använder den , och det gör ont i hela kroppen när jag vet hur smidigt det kan vara.

Jag återkommer när jag gjort en återställning men det blir först i helgen.

1
Bevaka tråden