Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.1.1 släppt

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-17 19:03

Ny version ute, även till AppleTV (där heter den 7.0.2).

Senast redigerat 2014-11-17 19:23
Ursprungligen av kenjon:

Ny version ute, även till AppleTV (där heter den 7.0.2).

Verkar segt att ladda ner, 5 timmar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-11-17 19:52

Tog ca 4 min att uppdatera iPhone 6+.

Ursprungligen av kenjon:

Ny version ute, även till AppleTV (där heter den 7.0.2).

30 min för mig. Är inte klart än.

Uppdaterat: 2 iPhones, 2 paddor, 3 Macar hemma och 2 på jobbet (via remote över internet) - inga problem - snabbt och klockrent som alltid. Apple har verkligen fått till molnet :-D. All synkning funkar också klockrent sedan 1-2 år.
Det enda Apple har problem med - ett problem dom haft sedan begynnelsen och som helt uppenbart är omöjligt att fixa (annars skulle dom givetvis ha fixat det efter 10-15 år) - är robust interaktion i ett lokalt SMB-nät.

  • Medlem
  • 2014-11-17 23:45
Ursprungligen av MatsOlov:

Tog ca 4 min att uppdatera iPhone 6+.

Fyra minuter inklusive installation? För mig tog det nästan 15 minuter nedladdning inkl installation.

Senast redigerat 2014-11-18 00:06
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-11-18 06:50
Ursprungligen av Dalle:

Fyra minuter inklusive installation? För mig tog det nästan 15 minuter nedladdning inkl installation.

Jajjemen! Swosh så var det klart Apple TV tog drygt 30 min och min iMac 12 minuter.

Märkligt varför det på iPhone skulle till inloggning på iCloud, välja WiFi etc, medan iPaden bara startade om och var som vanligt.

Ursprungligen av pmarriott:

Märkligt varför det på iPhone skulle till inloggning på iCloud, välja WiFi etc, medan iPaden bara startade om och var som vanligt.

Ja, lite märkligt att det inte är likadant på alla.

iPhone 6 krävde iCloud-inställningar m.m.
iPhone 5s krävde inte det.
iPad 3 krävde inte heller det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-18 11:21
Ursprungligen av pmarriott:

Märkligt varför det på iPhone skulle till inloggning på iCloud, välja WiFi etc, medan iPaden bara startade om och var som vanligt.

Japp, 6+ ställde flertalet frågor medans 4S bara uppdaterade och krävde SIM PIN upplåsning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-18 12:29

Placebo? Eller är 4S'en rappare efter uppdateringen?
Jag vill åtminstone tro det...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-11-18 12:35
Ursprungligen av bjorsi:

Placebo? Eller är 4S'en rappare efter uppdateringen?
Jag vill åtminstone tro det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-18 12:43
Ursprungligen av joakimo:

Precis. Min fråga var "ÄR 4Sen rappare efter uppdateringen?"
Uppdateringen SKA förbättra prestandan, min fråga är om uppdateringen verkligen gör det.
Jag upplever den så men kanske är lite placebo bl.a. genom din fina stora bild du la till i inlägget.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, lite märkligt att det inte är likadant på alla.

iPhone 6 krävde iCloud-inställningar m.m.
iPhone 5s krävde inte det.
iPad 3 krävde inte heller det.

För mig var det likadant när förra uppdateringen för IOS 8.1 kom på iPhone 6
Inte på 5 S och inte på iPad Air.

Ursprungligen av bjorsi:

Placebo? Eller är 4S'en rappare efter uppdateringen?
Jag vill åtminstone tro det...

OMG! Safari is sooo snappy!

Skämt åsido. Min 4s uppdaterade snabbt och smärtfritt över wifi utan så mycket som krav på en pin-inknappning. Tog nog max tio minuter. Sedan om allt flyter på bättre efteråt kan jag inte svara på - men det skall inte vara långsammare än innan iaf.

Jag har en iPad 3 32GB Wifi, kommer den fungera med IOS8? Eller blir den bara slö och trög?

Ursprungligen av Theodor:

Jag har en iPad 3 32GB Wifi, kommer den fungera med IOS8? Eller blir den bara slö och trög?

Det kommer att fungera bra med IOS 8.1.1

Uppdaterade min iPad2 64GB igår från 7.x.

Tycker iPad'en känns segare o bitvis ryckigare efter uppgraderingen. Dessutom hade jag ett par länkar/sidor liggande på skärmen vars ikoner nu bytts ut mot blanka ikoner m något slags mönster.

En annan udda effekt är att det står "No Recent Contacts" ovanför fönstren i bläddervyn(den man får efter dubbelklick på hemknappen)

Ursprungligen av Mymac4ever:

Uppdaterade min iPad2 64GB igår från 7.x.

Tycker iPad'en känns segare o bitvis ryckigare efter uppgraderingen. Dessutom hade jag ett par länkar/sidor liggande på skärmen vars ikoner nu bytts ut mot blanka ikoner m något slags mönster.

En annan udda effekt är att det står "No Recent Contacts" ovanför fönstren i bläddervyn(den man får efter dubbelklick på hemknappen)

iPad 2 skulle jag inte uppdatera - utan att göra en ren installation. Men det är jag. Har en granne som uppdaterade sin iPad 2 till 8.1.1 . Han märker inget negativt - jag hade något varit tveksam. Enligt Apple skall uppdateringen på iPad 2 till 8.1.1 höja prestandan. När det gäller iPad 3 har jag själv uppdaterat - inga problem.

Tack för svaren. Jag har uppdaterat och det verkar gå bra än så länge.

Ursprungligen av Mymac4ever:

En annan udda effekt är att det står "No Recent Contacts" ovanför fönstren i bläddervyn(den man får efter dubbelklick på hemknappen)

Det där går att stänga av i Inställningar. Välj E-post, kontakter, kalendrar och scrolla ner till gruppen "Kontakter". Där slår du av "Visa i appväxlaren" om du inte vill se de kontakter du senast kommunicerade med.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-12-09 12:50

Min iPad 2:a var sjukt seg på 8.1, blev avsevärt bättre med 8.1.1.

Ursprungligen av adress@mac:

iPad 2 skulle jag inte uppdatera - utan att göra en ren installation. Men det är jag. Har en granne som uppdaterade sin iPad 2 till 8.1.1 . Han märker inget negativt - jag hade något varit tveksam. Enligt Apple skall uppdateringen på iPad 2 till 8.1.1 höja prestandan. När det gäller iPad 3 har jag själv uppdaterat - inga problem.

Jag kanske borde göra en ominstallation då. Får kolla på det. Jag hade vissa problem i samband med uppgraderingen. Här är tråden jag skapade kring detta:
http://www.99mac.se/forum/p/2221773

...den känns dock betydligt kvickare efter vidareuppgraderingen till 8.1.2

Senast redigerat 2014-12-10 00:47
1
Bevaka tråden