Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Apple problem med iMessage?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-11-15 12:05

Är det fler som upplever problem med iMessage? Jag kan inte längre skicka iMessage då allt går iväg som SMS istället. Och när folk svarar mig så kommer deras meddelanden från deras emailadress/Apple ID. Så har jag aldrig haft förut. Har provat att logga ut/in från iCloud utan resultat.
Problemen började igårkväll. Fler som upplever samma problem?

Ja.

Jag har haft jättestora problem med iMessage den senaste veckan. Min pojkvän med. Allt synkar inte till alla enheter som förut, folk som jag tidigare haft i en konversation får nu två (en för numret, en för apple ID:t?) och meddelanden levereras helt enkelt inte, ligger och skvalpar i limbo. Min pojkvän har exakt samma problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-15 12:59

Dubbelkolla alla iMessage/iCloudinställningar. Slå av iMessage och logga ut från iCloud. Starta om i-enheterna. Logga in på iCloud och slå på iMessage. Kolla adresserna under Starta nya konversationer från...

  • Medlem
  • 2014-11-15 14:24
Ursprungligen av kenjon:

Dubbelkolla alla iMessage/iCloudinställningar. Slå av iMessage och logga ut från iCloud. Starta om i-enheterna. Logga in på iCloud och slå på iMessage. Kolla adresserna under Starta nya konversationer från...

Det är percis så jag har gjort.

  • Medlem
  • 2014-11-15 14:56

En egen teori är att det är Felia som har problem. Detta eftersom jag kan skicka iMessage felfritt till personer med andra operatörer.
Någon som kan bekräfta om min teori stämmer? Tex @Manglobe?

Jösses. Ja. Det stämmer, min snubbe har faktiskt halebop = Telia. Och det är främst i kommunikationen med honom som jag haft problem, dessutom är hans problem mer omfattande.
Den andra personen vars meddelanden inte synkats till telefon och dator har iofs —precis som jag — tele2.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-16 13:52

Har också igår (läs lördag) problem inom Telia att skicka iMessage. Domenico iväg som SMS istället.

1
Bevaka tråden