Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender - kan inte skapa ny aktivitet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har IOS 7.1.1. Lite mysteriöst så går det plötsligt inte att skriva in nya aktiviteter. Eller rättare sagt dialogrutorna kommer upp men när jag trycker på klart så lagras det inte. Mycket irriterande och tog en tid innan jag insåg att det jag skrift in inte lagrades. Dagar som var fulltecknade ut blev helt rena!

Någon som mött detta problem?

Senast redigerat 2014-11-12 13:41
Ursprungligen av tuffpuff:

Har IOS 7.1.1. Lite mysteriöst så går det plötsligt inte att skriva in nya aktiviteter. Eller rättare sagt dialogrutorna kommer upp men när jag trycker på klart så lagras det inte. Mycket irriterande och tog en tid innan jag insåg att det jag skrift in inte lagrades. Dagar som var fulltecknade ut blev helt rena!

Någon som mött detta problem?

Jag har inte sett detta problemet, men däremot har jag lyckas använda mig av "fel" kalender några gånger så att de jobbaktiviteter jag la in inte kom över till jobbdatorn (windows + exchange) utan bara fanns på iOS enheten... Men det är nog inte det du råkar ut för då kalendern på iOS enheten innehöll aktiviteterna.

Du skriver inte vilken kalender det är du har problem med. Är det den lokala kalendern, iCloud kalendern eller en annan kalender såsom ett exchange konto? Eller är det alla kalendrar?

Kalender

@HåkanE; Hej och tack för respons. Det är den vanliga kalenderappen (lokal kalender?) som jag använder mig av. Fast nu fastnar som sagt ingenting trots att jag skriver in. Och mitt problem är framförallt inte överföringen, utan att det inte registreras i telefonen trots att jag skriver in och trycker på Klart när jag är klar.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag har inte sett detta problemet, men däremot har jag lyckas använda mig av "fel" kalender några gånger så att de jobbaktiviteter jag la in inte kom över till jobbdatorn (windows + exchange) utan bara fanns på iOS enheten... Men det är nog inte det du råkar ut för då kalendern på iOS enheten innehöll aktiviteterna.

Du skriver inte vilken kalender det är du har problem med. Är det den lokala kalendern, iCloud kalendern eller en annan kalender såsom ett exchange konto? Eller är det alla kalendrar?

Provat att starta om enheten?

Berätta gärna vilken typ av enhet det handlar om. Ju mer information i frågeställningen, desto bättre kvalitet på svaren.

Det är en iPhone 4S, iOS 7.1.1.

Apples originalkalender vägrar plötsligt ta emot nya aktiviteter. Har startat om ett flertal gånger. Ska man tanka ner från App-store en ny version?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-08 12:50

Får du något felmeddelande? Synkar du med annan enhet?
Startat om med Home och Power i 10 sekunder?

Ursprungligen av tuffpuff:

...Ska man tanka ner från App-store en ny version?

Om du menar att hämta en ny version av kalendern, så går det inte. Den ingår i iOS, och finns inte som separat nerladdning i App Store.

Ursprungligen av tuffpuff:

Det är en iPhone 4S, iOS 7.1.1...

Men du kan ju uppdatera telefonen till en nyare version. 7.1.1 är ganska gammal. Det går bra att köra iOS 8 på en iPhone 4s. Aningens långsammare, kanske, men annars inga problem.

Ursprungligen av tuffpuff:

...vägrar plötsligt ta emot nya aktiviteter...

Och man blir ju lite nyfiken på varför du inte har återkommit till tråden på 5 månader. I november skrev du också att det var "plötsligt".

Har du inte skrivit in en enda kalenderhändelse på 5 månader?
Eller har det fungerat ett tag och nu blivit problem igen?

1
Bevaka tråden