Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stör ej, inga brickor för missade samtal

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-08 03:49

Jag upptäckte något konstigt (tror jag) med "stör ej".

Jag har det aktiverat så att det automatiskt går igång mellan 00.00-05.00 (blev väckt för många gånger av festande vänner), samt att jag använder det ibland under arbetstid.

Själva funktionen att det låter bli att skicka ljudsignal resp. vibration fungerar utmärkt och tidigare (innan jag uppgraderade till iOS8) har notiserna om missat samtal etc. fungerat väl.

Det problem jag stött på nu är att ibland när jag blir uppringd så har inte telefonen meddelar mig i efterhand att jag faktiskt haft ett missat samtal (alltså ingen sån där röd bricka på telefonappen eller notis på låsskärmen eller notiscenter, men tror att problemets ligger i att samtalet inte ens ligger i samtalslistan), vilket jag tycker är lite konstigt. Någon annan som råkat ut för detta?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-11-08 05:09

Jag har haft ett problem som kanske kan ha något att göra med detta. Min iPhone 6 fick för sig att inte ringa när jag fick ett samtal ett tag. Då menar jag inte att den bara var tyst, den reagerade inte alls när någon ringde. Testade att ringa till den från min jobbtelefon och signalerna gick fram precis som vanligt men min privata telefon reagera inte alls. Inget ljud, visa inget på skärmen, inget missat samtal i listan etc. Då har jag inte ens Stör ej aktiverat, aldrig haft. Stängde av 4G och då kom samtalen fram så jag vet inte om det kanske var något med Telenor och deras 4G nät för nu verkar det fungera som det ska igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-08 11:58

Aha. Själv har jag en iPhone 5S med Telia, men de som jag VET har ringt fast telefonen inte reagerat med ett missat samtal är iPhone 4 & 4s från Telenor, så kan ju ha något med deras nät att göra...
Får se om vi lyckas lista ut detta med lite efterforskning.

1
Bevaka tråden