Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullskärm som default

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ställa in så att vissa program alltid öppnar i fullskärm i Yosemite. Tänker framförallt på Safari.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-11-04 22:25
Ursprungligen av Butterfly:

Går det att ställa in så att vissa program alltid öppnar i fullskärm i Yosemite. Tänker framförallt på Safari.

Stäng det i fullskärm?

Ursprungligen av Hjopek:

Stäng det i fullskärm?

Nix, öppnar som fönster ändå.

Det finns en liten checkbox i under General i systeminställningarna: Close windows when quitting an app.

Bocka ur den.

Det verkar som att den gör nästan det du vill; appar kommer ihåg vilka fönster som var öppna och även om de var i fullscreen. Men detta slår på samtliga appar, så det kanske inte är en bra lösning för dig.

Ah, mja, hade hellre kontrollerat det på program-nivå men det funkar såhär med. Tack!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-11-05 10:02
Ursprungligen av Butterfly:

Ah, mja, hade hellre kontrollerat det på program-nivå men det funkar såhär med. Tack!

Jag glömde tillägga att jag hade urbockat, trodde det var default...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-05 14:21
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det finns en liten checkbox i under General i systeminställningarna: Close windows when quitting an app.

Bocka ur den.

Det verkar som att den gör nästan det du vill; appar kommer ihåg vilka fönster som var öppna och även om de var i fullscreen. Men detta slår på samtliga appar, så det kanske inte är en bra lösning för dig.

Vad exakt gör den inställningen? Något mer än att komma ihåg vilka fönster som var öppna? Förstår inte riktigt, har den ikryssad men tycker ändå alla mina fönster öppnar sig (storleksmässigt och statusmässigt) som när jag stängde programmet igen.

1
Bevaka tråden