Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsatt tufft för Samsung under kvartalet

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung tappar 60 procent av sin vinst jämfört med förra året och fortsätter att tappa mark på mobilmarknaden till kinesiska tillverkare.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-07 15:39

Hoppas det är deras usla reklam som biter dom i arslet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-07 15:59

Samsung kan inte längre sälja telefoner på grund av enbart en större skärm kontra iPhone-Apple så i framtiden lär det bli ännu tuffare försäljnings mässigt tror jag, så dom får nog sätta sitt hopp till sin komponent tillverkning för bl..a Apples kommande processorer samt fsg av minnen mm.

  • Medlem
  • 2014-10-07 18:23
Ursprungligen av cubeis:

Samsung kan inte längre sälja telefoner på grund av enbart en större skärm kontra iPhone-Apple så i framtiden lär det bli ännu tuffare försäljnings mässigt tror jag, så dom får nog sätta sitt hopp till sin komponent tillverkning för bl..a Apples kommande processorer samt fsg av minnen mm.

Det är inte Apple som är det stora hotet för Samsung först och främst. Det är de kinesiska tillverkare som poppar upp här och där med billiga prestanda mobiler. Men det är från Apple de kan eventuellt plocka kunder som köper premium mobiler såsom Alpha och Note 4. Ändras inte detta kommer även Apple få känna av detta. Jag hoppas att Samsung klarar av att återhämta sig precis som jag hoppas att Apple lyfter sig från sin nuvarande svacka för det gagnar oss konsumenter i längden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-07 18:42
Ursprungligen av PaO:

Det är inte Apple som är det stora hotet för Samsung först och främst. Det är de kinesiska tillverkare som poppar upp här och där med billiga prestanda mobiler. Men det är från Apple de kan eventuellt plocka kunder som köper premium mobiler såsom Alpha och Note 4. Ändras inte detta kommer även Apple få känna av detta. Jag hoppas att Samsung klarar av att återhämta sig precis som jag hoppas att Apple lyfter sig från sin nuvarande svacka för det gagnar oss konsumenter i längden.

Vilken svacka är Apple i?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-07 22:19
Ursprungligen av PaO:

Det är inte Apple som är det stora hotet för Samsung först och främst. Det är de kinesiska tillverkare som poppar upp här och där med billiga prestanda mobiler. Men det är från Apple de kan eventuellt plocka kunder som köper premium mobiler såsom Alpha och Note 4. Ändras inte detta kommer även Apple få känna av detta. Jag hoppas att Samsung klarar av att återhämta sig precis som jag hoppas att Apple lyfter sig från sin nuvarande svacka för det gagnar oss konsumenter i längden.

iPhone 6 och Apples större skärmar är ett allvarligt hot i premium segmentet tro mig där finns pengarna, feta vinstmarginaler , lågpris telefoner är väl en helt annan femma där har väl aldrig Apple varit så aktiva men visst är väl billiga kinesiska tillverkare värsta konkurrenterna i lågpris segmentet så Samsung har tuff konkurrens från båda håll.

Samsung har spelat ut sina kort dom kan endast konkurrera med priset i alla segment för att hålla upp försäljningen om du frågar mig, om dom inte går över till iOS på sina telefoner vilket jag knappast tror

  • Medlem
  • 2014-10-08 05:34
Ursprungligen av lappen71:

Vilken svacka är Apple i?

Apple har byggt upp hela sin verksamhet på multipla inkomstkällor. Men ITunes försäljningen håller på att minska och därför hoppas de på Pay. De senaste åren har man märkt att de ibland varit lite snabba med att släppa saker och kulmen var hela missen med IOS8 uppdateringen. Sedan har de Bendgate och Hairgate men de har mindre betydelse tror jag. Då är hela incidenten med Computer Bild betydligt värre vilket resulterade i det öppna brevet till Tim Cook, tillsammans med att det går mycket trögt för användare att uppgradera till IOS8 vilket tidigare har varit Apples styrka att nästan alla kör senaste versionen. Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

  • Medlem
  • 2014-10-08 05:56
Ursprungligen av cubeis:

iPhone 6 och Apples större skärmar är ett allvarligt hot i premium segmentet tro mig där finns pengarna, feta vinstmarginaler , lågpris telefoner är väl en helt annan femma där har väl aldrig Apple varit så aktiva men visst är väl billiga kinesiska tillverkare värsta konkurrenterna i lågpris segmentet så Samsung har tuff konkurrens från båda håll.

Samsung har spelat ut sina kort dom kan endast konkurrera med priset i alla segment för att hålla upp försäljningen om du frågar mig, om dom inte går över till iOS på sina telefoner vilket jag knappast tror

Håller delvis med. Det finns ca 15 Kinesiska tillverkare som trycker ut telefoner med stor härlig skärm, gediget bygge och bra prestanda till lågt pris. Tex Xiaomi startade 2010 och har idag 5% av världsmarknaden då ligger de lika med LG. Samsung är störst med ca 30% men det minskar nu. Apple har ca 11% och ser man till Android som helhet ca 85%. Tex Xiaomi MI4 kör Android Kitkat, Har riktigt bra batteri och prestanda i övrigt med 5 tums HD skärm. Rostfri ram runt telefonen, främre och bakre kamera från Sony och ett batteri på 3080mAh. Priset för 64GB versionen ca 3000 kr och den får dessutom inga dåliga recensioner. Det är detta alla etablerade Smartphone tillverkare slåss mot.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-08 06:20
Ursprungligen av PaO:

Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Detta är väl inte sant, de visade upp den första telefonen i förväg. Tror dock att Apple helt klart känner mer press från marknaden nu än tidigare och skillnad i kvalité och användarupplevelser är längre inget Apple kan luta sig tillbaka mot och därmed är pressen större att släppa nya och konkurrenskraftiga produkter

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-08 06:41
Ursprungligen av PaO:

Apple har byggt upp hela sin verksamhet på multipla inkomstkällor. Men ITunes försäljningen håller på att minska och därför hoppas de på Pay. De senaste åren har man märkt att de ibland varit lite snabba med att släppa saker och kulmen var hela missen med IOS8 uppdateringen. Sedan har de Bendgate och Hairgate men de har mindre betydelse tror jag. Då är hela incidenten med Computer Bild betydligt värre vilket resulterade i det öppna brevet till Tim Cook, tillsammans med att det går mycket trögt för användare att uppgradera till IOS8 vilket tidigare har varit Apples styrka att nästan alla kör senaste versionen. Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Dom visade upp MacPro i förväg också så nä din teori om svacka är väldigt vag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-08 07:07
Ursprungligen av PaO:

Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Apple har visat upp saker före släpp tidigare. Jag tror det görs dels för att pejla marknaden men mest för att kunna testa prylen mer "öppet". Svårt att testa något ute i verkligheten om det måste hållas hemligt.

Som med första iPhone. Om du vill ha fungerande appar till ett släpp måste ju utvecklare få tillgång till prylen tex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-08 07:44
Ursprungligen av lappen71:

Dom visade upp MacPro i förväg också så nä din teori om svacka är väldigt vag.

De visade även iPhone upp långt i förväg.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-08 10:38
Ursprungligen av PaO:

Apple har byggt upp hela sin verksamhet på multipla inkomstkällor. Men ITunes försäljningen håller på att minska och därför hoppas de på Pay. De senaste åren har man märkt att de ibland varit lite snabba med att släppa saker och kulmen var hela missen med IOS8 uppdateringen. Sedan har de Bendgate och Hairgate men de har mindre betydelse tror jag. Då är hela incidenten med Computer Bild betydligt värre vilket resulterade i det öppna brevet till Tim Cook, tillsammans med att det går mycket trögt för användare att uppgradera till IOS8 vilket tidigare har varit Apples styrka att nästan alla kör senaste versionen. Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Apple verkar inte få några pengar från Pay.

Ursprungligen av PaO:

Apple har byggt upp hela sin verksamhet på multipla inkomstkällor. Men ITunes försäljningen håller på att minska och därför hoppas de på Pay. De senaste åren har man märkt att de ibland varit lite snabba med att släppa saker och kulmen var hela missen med IOS8 uppdateringen. Sedan har de Bendgate och Hairgate men de har mindre betydelse tror jag. Då är hela incidenten med Computer Bild betydligt värre vilket resulterade i det öppna brevet till Tim Cook, tillsammans med att det går mycket trögt för användare att uppgradera till IOS8 vilket tidigare har varit Apples styrka att nästan alla kör senaste versionen. Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Hairgate?

Allvarligt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-08 11:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Hairgate?

Allvarligt?

Min teori om PaO som fick mig tillfälligt avstängd börjar mer och mer stämma.

  • Medlem
  • 2014-10-08 15:41
Ursprungligen av lappen71:

Min teori om PaO som fick mig tillfälligt avstängd börjar mer och mer stämma.

Otroligt finns det en teori om mig som dessutom fick avstängd du kanske skulle bli förvånad

  • Medlem
  • 2014-10-08 15:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Hairgate?

Allvarligt?

Det Youtube klippet har jag ingen aning om läste i Time att flera fått skägget trimmat när de pratat i Iphone. Fastnade mellan skärmen och bakstycke som jag skrev ingen stor sak

  • Medlem
  • 2014-10-08 15:46
Ursprungligen av juanito:

Apple verkar inte få några pengar från Pay.

Det har jag missat, märkligt

  • Medlem
  • 2014-10-08 15:48
Ursprungligen av MatsOlov:

Apple har visat upp saker före släpp tidigare. Jag tror det görs dels för att pejla marknaden men mest för att kunna testa prylen mer "öppet". Svårt att testa något ute i verkligheten om det måste hållas hemligt.

Som med första iPhone. Om du vill ha fungerande appar till ett släpp måste ju utvecklare få tillgång till prylen tex.

Okej jag förhastade mig men att Apple kände sig piskad att visa upp Apple watch oavsett lanseringen är det ingen tvekan om. Apple är pressade dem med precis som alla etablerade tillverkare

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-10-08 16:36
Ursprungligen av PaO:

Apple har byggt upp hela sin verksamhet på multipla inkomstkällor. Men ITunes försäljningen håller på att minska och därför hoppas de på Pay. De senaste åren har man märkt att de ibland varit lite snabba med att släppa saker och kulmen var hela missen med IOS8 uppdateringen. Sedan har de Bendgate och Hairgate men de har mindre betydelse tror jag. Då är hela incidenten med Computer Bild betydligt värre vilket resulterade i det öppna brevet till Tim Cook, tillsammans med att det går mycket trögt för användare att uppgradera till IOS8 vilket tidigare har varit Apples styrka att nästan alla kör senaste versionen. Att visade Apple Watch i förväg var med något de gjorde för första gången så de känner nog pressen från marknaden alltid.

Vilket svammel, iTunes inkomsten utgör mindre än 10% av inkomsterna, det som dominerar är iPhone som utgör en bra bit över hälften av inkomsten för Apple, märks att du inte gått igenom deras årsredovisningar.

iTunes, software and services
"Includes revenue from sales on the iTunes Store, the App Store, the Mac App Store, and the iBooks Store, and revenue from sales of AppleCare, licensing and other services.

Ursprungligen av PaO:

Det Youtube klippet har jag ingen aning om läste i Time att flera fått skägget trimmat när de pratat i Iphone. Fastnade mellan skärmen och bakstycke som jag skrev ingen stor sak

Det är inte ens en sak, det är bara totalt svammel

  • Medlem
  • 2014-10-08 17:13
Ursprungligen av Hjopek:

Vilket svammel, iTunes inkomsten utgör mindre än 10% av inkomsterna, det som dominerar är iPhone som utgör en bra bit över hälften av inkomsten för Apple, märks att du inte gått igenom deras årsredovisningar.

iTunes, software and services
"Includes revenue from sales on the iTunes Store, the App Store, the Mac App Store, and the iBooks Store, and revenue from sales of AppleCare, licensing and other services.

Många bäckar små. 10 % är ändå en hel del. Du kanske tycker att en lönesänkning i ditt kuvert med 10% inte gör någon skillnad på dina utgifter. Vad jag menar är att Apple är i framtiden beroende av många multipla inkomstkällor där IOS produkter är dominerande

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-08 21:09
Ursprungligen av PaO:

Många bäckar små. 10 % är ändå en hel del. Du kanske tycker att en lönesänkning i ditt kuvert med 10% inte gör någon skillnad på dina utgifter. Vad jag menar är att Apple är i framtiden beroende av många multipla inkomstkällor där IOS produkter är dominerande

Det är ju inte en negativ sak, det inte, se nu på Samsung vilka problem de har då de inte har inkomster från mer än en källa.
Ju fler inkomst källor man har ju större risker kan man också ta.

Ursprungligen av juanito:

Det är ju inte en negativ sak, det inte, se nu på Samsung vilka problem de har då de inte har inkomster från mer än en källa.
Ju fler inkomst källor man har ju större risker kan man också ta.

Samsung håller ju faktiskt på med lite fler saker än bara mobiltelefoner/IT.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/samsun...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-08 21:31
Ursprungligen av keptang:

Samsung håller ju faktiskt på med lite fler saker än bara mobiltelefoner/IT.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/samsun...

Oja men samsung är uppdelat i flera ekonomiskt från varandra oberoende bolag, och nu syftar jag självklart inte på samsung heavy industri eller deras tvättmaskiner.

  • Medlem
  • 2014-10-08 21:38
Ursprungligen av juanito:

Det är ju inte en negativ sak, det inte, se nu på Samsung vilka problem de har då de inte har inkomster från mer än en källa.
Ju fler inkomst källor man har ju större risker kan man också ta.

Samsung är ett mycket stort företag med allt från grävmaskiner, kemikalier och elektronik. Samsung Electronics är den del som tillverkar bland annat mobiler. Samsung är under hård press från alla håll men jag tror de reder ut det. Apple är och har varit en kassako med oerhört starka finanser trots att de inte har jätte många produkter. Frågan är hur länge det kan hålla i sig. Apple pay behöver ge avkastning. Ser absolut inget negativt i att Apple har flera inkomstkällor. Mobil världen vore dock oerhört mycket tråkigare om någon av dem försvann från marknaden

  • Medlem
  • 2014-10-08 21:45
Ursprungligen av juanito:

Apple verkar inte få några pengar från Pay.

0.15 procent vid varje transaktion

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-08 21:52
Ursprungligen av PaO:

Samsung är ett mycket stort företag med allt från grävmaskiner, kemikalier och elektronik. Samsung Electronics är den del som tillverkar bland annat mobiler. Samsung är under hård press från alla håll men jag tror de reder ut det. Apple är och har varit en kassako med oerhört starka finanser trots att de inte har jätte många produkter. Frågan är hur länge det kan hålla i sig. Apple pay behöver ge avkastning. Ser absolut inget negativt i att Apple har flera inkomstkällor. Mobil världen vore dock oerhört mycket tråkigare om någon av dem försvann från marknaden

Fel, Samsung är inte ETT stort företag.

Om samsung heavy industries går i konkurs påverkar det inte det minsta något av de andra samsung företagen.

Det ni pratar om är koncernen inte ett företag.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-08 21:55
Ursprungligen av PaO:

0.15 procent vid varje transaktion

Inte för att vara sådan men har du en källa på det där, för allt jag läst ha varit att Apple inte vill roffa åt sig en bit av kakan. Varför det gått så fort för kortbolagen att komma överrens med Apple.

Å andra sidan låter ju det lite för bra för att vara sannt.

  • Medlem
  • 2014-10-08 22:00
Ursprungligen av juanito:

Fel, Samsung är inte ETT stort företag.

Om samsung heavy industries går i konkurs påverkar det inte det minsta något av de andra samsung företagen.

Det ni pratar om är koncernen inte ett företag.

Ett företag kan äga andra bolag och då bilda koncern. Samsung är ett företag som består av många bolag korrekt. Skillnaden är att Apple vad jag vet är ett bolag

Bevaka tråden