Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på foto-appar önskas

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja lite tips på foto-appar till min kommande iPhone 6+ (just nu har jag iPhone 5 med iOS 7..) . Jag upplever att det tar ganska mycket tid att redigera bilder i de fotoapparna jag har pga många navigeringsmomenten.
Undrar också om det finns en app som man kan skapa brus/sudda i bakgrunden på en bild?

Senast redigerat 2014-10-03 11:22
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-03 11:42

iOS 8 inbyggda är enkel men ändå kraftfull och har många funktioner som räcker gott och väl för hobby fotografen.

Ursprungligen av lappen71:

iOS 8 inbyggda är enkel men ändå kraftfull och har många funktioner som räcker gott och väl för hobby fotografen.

Vad heter denna inbyggda?

Ursprungligen av calinou:

Vad heter denna inbyggda?

Den inbyggda hittar du i appen Bilder. Där kan du lägga på filter, ändra ljus, färg och svart/vit, samt croppa. Du har även en anti röda ögon och en funktion för "Quick fix".

Ursprungligen av calinou:

Vad heter denna inbyggda?

Bilder, det är bara att öppna upp en bild och välja Ändra. Där går det att justera det mesta vad gäller ljus & färgnivå, dock inte något suddande utav bakgrund. (vilket är knepigt att göra snyggt i efterhand, men t ex appen AfterFocus verkar kunna göra det)

En fiffig grej med Bilder-appen är att från och med iOS 8 så kan andra appar lägga till funktioner i den, t ex Afterlight, Fragment och Litely. Så förmodligen kommer det att komma någon blur-app som gör det också, tids nog.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den inbyggda hittar du i appen Bilder. Där kan du lägga på filter, ändra ljus, färg och svart/vit, samt croppa. Du har även en anti röda ögon och en funktion för "Quick fix".

Är den kopplad till iPhoto på datorn eller har de tagit bort iPhoto?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-03 14:50
Ursprungligen av calinou:

Är den kopplad till iPhoto på datorn eller har de tagit bort iPhoto?

Nej den är inte kopplad till iPhoto på datorn men den kommer bli det nästa år när nya bild programmet lanserad till OS X.

Ursprungligen av lappen71:

Nej den är inte kopplad till iPhoto på datorn men den kommer bli det nästa år när nya bild programmet lanserad till OS X.

Varför ska det ta så lång tid ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-04 20:53
Ursprungligen av calinou:

Varför ska det ta så lång tid ?

Fråga Apple

Klart att det är nödvändigt att alla enheter integreras med bildhanteringsprogrammet.

Jag har testat lite Photoshop Touch och det verkar som den har en del intressanta finesser som t ex att skapa oskärpa eller skapa egna bakgrunder fast lite svårt att lära sig. Är det någon annan på som använder den?

Ursprungligen av lappen71:

Fråga Apple

Klart att jag inte ska klandra på dig att det ska ta sån lång tid…..Det må väl bli en drastisk förändring om det ska ta så lång tid?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-05 12:14

TiltShiftGen är en simpel app som gör en sak - skapar oskärpa. Finns gratis (kan bara ta kort, ändra bild, spara). Betalappen 7kr kan även ta en redan tagen bild från mobilen och ändras.

Ursprungligen av reboot81:

TiltShiftGen är en simpel app som gör en sak - skapar oskärpa. Finns gratis (kan bara ta kort, ändra bild, spara). Betalappen 7kr kan även ta en redan tagen bild från mobilen och ändras.

Tack för hjälpen, verkligen prisvärt!

1
Bevaka tråden