Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-10-03 11:14

Mina tre senaste iPhones har varit vita. Från 4s till 5s. Under denna tid har jag läst om folk som tycker att den svarta modellen "ramar in" skärmen bättre vid tex filmtittande. Själv tänkte jag att det mest bara var snack och en subjektiv bedömning av folk som gillar svart mer än vitt.
Men faktiskt. Jag får erkänna att jag hade fel. Svart ramar faktiskt in skärmen bra mycket bättre än vitt.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-03 11:27
Ursprungligen av pmarriott:

Den där lilla pluppen på Väder-appen med temperaturen, är den bara för iPhone 6(+) eller kan man få fram den även på utdaterad hårdvara såsom 5s?

Ja det var en spännande funktion jag aldrig sett. Mycket mystiskt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-10-03 11:45
Ursprungligen av The Cat:

Ja det var en spännande funktion jag aldrig sett. Mycket mystiskt.

Ännu mystiskare blir det när jag inte vet var det kommer ifrån

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-03 12:53
Ursprungligen av Dalle:

Är det fler här som upplever att bilder på nätet blir pixliga på era 6+? Detta är ett fenomen som jag inte har sett tidigare på tex iPad som har ännu större skärm. Är det någon som har en idé om vad detta kan bero på?
Som exempel ger jag er en bild på Sveriges nya statsminister.

(Jag har inte zoom aktiverat)

Du måste välja ett intelligentare motiv, där har du problemet

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-03 18:58

Första intrycket av min 6:a - Sjuuukt mycket bättre än min 4S och överlag en riktigt trevlig telefon. Skulle varit för stor om det inte vore för reachability (eller hur i hela friden det nu stavas). Intressant att den känns så sjukt snabb också. Mycket rappare än min LG G2 trots att den är fyrkärnig med 2gb ram och allt vad det är. Specar är långt ifrån allt.

Eftersom jag inte har fått min ännu så undrar jag om manualen ingår med mobilen?

Ursprungligen av calinou:

Eftersom jag inte har fått min ännu så undrar jag om manualen ingår med mobilen?

Det har väl aldrig ingått någon manual med en iPhone/iPad. Vilket bara är bra, för den är utdaterad så fort iOS uppdateras med nya funktioner.
Man laddar ner manualen i PDF från Apples hemsida om man behöver en.

http://support.apple.com/sv_SE/manuals/

Ursprungligen av keptang:

Det har väl aldrig ingått någon manual med en iPhone/iPad. Vilket bara är bra, för den är utdaterad så fort iOS uppdateras med nya funktioner.
Man laddar ner manualen i PDF från Apples hemsida om man behöver en.

http://support.apple.com/sv_SE/manuals/

Tack för tipset, den bokmärker jag! en sådan lite mer överskådlig skulle också vara bra att ha fast jag hittar inte för de nya iPhone....
https://www.apple.com/se/iphone-5s/tips/

  • Medlem
  • 2014-10-04 15:11

En funktion som det ryktats om en tid, men som jag först upptäckte igår när jag läste specifikationerna på Apples hemsida är att appen Shazam nu ingår i iOS och att man kan låta Siri sköta hela förloppet. Sjukt smidigt och välkommet.

Någon som vet om detta endast gäller iPhone 6/6+ specifikt eller om det gäller alla enheter med iOS8?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-04 15:34
Ursprungligen av Dalle:

Någon som vet om detta endast gäller iPhone 6/6+ specifikt eller om det gäller alla enheter med iOS8?

Siri gissar rätt låt på en 5s - varenda gång hittills! (har i och för sig bara spelat musik från Spotify)
Men hon tror inte hon kan sjunga vacker körmusik...

Tillägg: Har inte sett någon info någonstans annat än att det borde funka med alla enheter som är kompatibla med Siri.

Tillägg 2: Vilket betyder att inbyggt Shazam funkar på alla enheter som kan uppdateras till iOS 8 utom iPad 2

Senast redigerat 2014-10-04 15:56
  • Medlem
  • 2014-10-04 16:25

Hur upplever ni att apparna har blivit optimerade hittils?

  • Medlem
  • 2014-10-04 16:41
Ursprungligen av q1986:

Hur upplever ni att apparna har blivit optimerade hittils?

Fruktansvärt dåligt förutom Apples egna appar. Det tar väl lite tid innan övriga appar blir anpassade, just nu är texten i de flesta apparna enorm.

  • Medlem
  • 2014-10-04 16:47
Ursprungligen av Dalle:

Fruktansvärt dåligt förutom Apples egna appar. Det tar väl lite tid innan övriga appar blir anpassade, just nu är texten i de flesta apparna enorm.

Tråkigt att höra. Trodde de skulle vara mycket snabbare.

  • Medlem
  • 2014-10-04 16:53
Ursprungligen av q1986:

Tråkigt att höra. Trodde de skulle vara mycket snabbare.

Jag bör kanske förtydliga genom att säga att just de appar som jag använder inte är så bra anpassade än. Men det betyder ju inte att alla appar är dåligt anpassade. Ge det lite tid så kommer det att komma mer och mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-04 23:23

Batteritid iPhone 6:
Användning 7 tim 19 min, vänteläge 1 dag 6 tim. Fortfarande 52 % kvar.
Stor skillnad mot tidigare iPhones jag har haft

  • Medlem
  • 2014-10-05 00:24
Ursprungligen av kenjon:

Batteritid iPhone 6:
Användning 7 tim 19 min, vänteläge 1 dag 6 tim. Fortfarande 52 % kvar.
Stor skillnad mot tidigare iPhones jag har haft

Låter möcke bra.

Senast redigerat 2014-10-05 00:36

Är väldigt nöjd med min 6a. Allting känns riktigt bra och det var väldigt lätt vänja sig vid förändringarna.

  • Medlem
  • 2014-10-05 00:45

iPhone 6+.
Användning 6 timmar, 12 minuter
Vänteläge 1 dag, 1 timme
59 % batteri kvar

Märker ingen jätteskillnad på batteritiden jämfört med min femma. Beror dock antagligen på att jag mäter varje steg jag går i bakgrunden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-05 09:05
Ursprungligen av koffas:

Märker ingen jätteskillnad på batteritiden jämfört med min femma. Beror dock antagligen på att jag mäter varje steg jag går i bakgrunden.

Varför skulle det dra mer batteri när man använder M8-chippet?

Jag använder program som loggar mina steg men det är först när jag öppnar det som den hämtar infon.
Det ligger inte och arbetar i bakgrunden eftersom det inte behövs.

Ursprungligen av koffas:

Märker ingen jätteskillnad på batteritiden jämfört med min femma. Beror dock antagligen på att jag mäter varje steg jag går i bakgrunden.

Fel. M8-processorns enda syfte i 6/6+ Är att avlasta A8-processorn från småjobb som att t.ex. mäta steg osv. Därav namnet co-processor. Att du inte har bättre batteritid beror nog på någon annan faktor.

  • Medlem
  • 2014-10-05 10:38

I torsdags fick så äntligen Applestore i Helsingborg in en ny sändning (Emporia hade varit närmre, men de hade inga lurar hemma). Undertecknad satt och kollade bokningstjänsten på förmiddagen, och kunde på eftermiddagen köpa en Spacegray (iPhone 6) med 64GB. Nu sitter jag och hoppas att min operatör fått i väg ett micro-SIM till mig, så att jag kanske kan börja använda luren redan i morgon. Snyggt fodral på väg från tyskland dessutom.

Jag hade inte klarat hållamig, hade kört till affären hämtat ett sim direkt

Vilket ska har du skaffat? Jag kör med apples egna läderskal, riktigt trevligt!

Ursprungligen av jhm:

I torsdags fick så äntligen Applestore i Helsingborg in en ny sändning (Emporia hade varit närmre, men de hade inga lurar hemma). Undertecknad satt och kollade bokningstjänsten på förmiddagen, och kunde på eftermiddagen köpa en Spacegray (iPhone 6) med 64GB. Nu sitter jag och hoppas att min operatör fått i väg ett micro-SIM till mig, så att jag kanske kan börja använda luren redan i morgon. Snyggt fodral på väg från tyskland dessutom.

  • Medlem
  • 2014-10-05 11:26

Jag köpte ett svart läderskal från Apple när jag köpte telefonen, men kom fram till att det inte är optimalt för mig och mitt bruk. Jag vill ha ett fodral som omsluter hela telefonen och skyddar den såväl från fukt (när den ligger i kostym, eller frack-fickan, och man t ex svettas mycket) eller stötar om man skulle tappa den. Tänkte lämna tillbaka Appleskalet. Jag beställde nedanstående fodral, med personlig "gravyr" dessutom.

http://www.proporta.de/iphone-6-leder-huelle-...

Fick veta när jag köpte telefonen, att jag kunde fått ett SIM i butiken, men eftersom jag redan beställt ett från min operatör, så väntar jag på det för att undvika att något kladdar till sig.

Ursprungligen av _empty:

Jag hade inte klarat hållamig, hade kört till affären hämtat ett sim direkt

Vilket ska har du skaffat? Jag kör med apples egna läderskal, riktigt trevligt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 01:38
Ursprungligen av kenjon:

Batteritid iPhone 6:
Användning 7 tim 19 min, vänteläge 1 dag 6 tim. Fortfarande 52 % kvar.
Stor skillnad mot tidigare iPhones jag har haft

Du menar väl 6+ ?

Ursprungligen av zinned:

Du menar väl 6+ ?

Klart det måste vara

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 07:15
Ursprungligen av ibra_apple:

Klart det måste vara

Ja, annars har jag verkligen ett måndags-ex

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-10-06 08:51
Ursprungligen av Dalle:

iPhone 6+.
Användning 6 timmar, 12 minuter
Vänteläge 1 dag, 1 timme
59 % batteri kvar

Min första laddning så hade jag
Användning 10h 26 minuter
Vänteläge 3 dagar
25% batteri kvar.

Ska se hur länge det tar innan den blir helt tom nu

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-06 09:03

Nej, det är en vanlig iPhone6.
Nu användning 10 tim 17 min, vänteläge 2 dag 16 tim, 7 % kvar.
Jobbade så jag har inte använt den så värst mycket. Men stor skillnad mot min 5s!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 09:25
Ursprungligen av kenjon:

Nej, det är en vanlig iPhone6.
Nu användning 10 tim 17 min, vänteläge 2 dag 16 tim, 7 % kvar.
Jobbade så jag har inte använt den så värst mycket. Men stor skillnad mot min 5s!

Eller hur...

Du menar att du kranar ut samma batterikapacitet ur din iPhone 6 som andra gör ur sina iPhone 6+? Jag är ledsen men jag tror inte på detta

Jag ska kolla min batteristatus ikväll men jag har för mig att jag brukar ligga på ca 3-4 timmar användning när batteriet kanske har en 10-20% kvar. Inte en snöbolls chans i helvetet att batteriet kan räcka två dagar och dessutom med över 10 timmars användning.

Bevaka tråden