Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-10 22:56
Ursprungligen av Dalle:

Översittare.

(Skoja bara)

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-10-15 09:41

Någon som upplevt några problem eller buggar?

Min vill inte öppna kontrollcenter när enheten är låst (ja, det är aktiverat)
Och glaset glipar ett par mm i nederkant.
Även touch-id kan krångla ibland

Ursprungligen av namgniw:

Någon som upplevt några problem eller buggar?

Min vill inte öppna kontrollcenter när enheten är låst (ja, det är aktiverat)
Och glaset glipar ett par mm i nederkant.
Även touch-id kan krångla ibland

Har inget sånt. Bara att returnera.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 11:59
Ursprungligen av namgniw:

Någon som upplevt några problem eller buggar?

Min vill inte öppna kontrollcenter när enheten är låst (ja, det är aktiverat)
Och glaset glipar ett par mm i nederkant.
Även touch-id kan krångla ibland

Ett par tre gånger har det hänt mig också men det släppte då jag tryckte på On/off knappen

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 12:01

ÄR grymt nöjd med batteritiden

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-15 12:56
Ursprungligen av lappen71:

ÄR grymt nöjd med batteritiden

Börja använda telefonen istället för att låta den idla så ska du få se på andra bullar

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 16:32
Ursprungligen av zinned:

Börja använda telefonen istället för att låta den idla så ska du få se på andra bullar

Haha det där är ett normalt användarmönster för mig och med iPhone 5 laddade jag en gång per dygn men nu blir det vartannat.

Ursprungligen av lappen71:

Haha det där är ett normalt användarmönster för mig och med iPhone 5 laddade jag en gång per dygn men nu blir det vartannat.

Vilken modell har du? Jag vet att det går att hitta i tråden men... Blev lat

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 16:37
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken modell har du? Jag vet att det går att hitta i tråden men... Blev lat

iPhone 6 64GB SpaceGrey

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-15 16:45
Ursprungligen av lappen71:

Haha det där är ett normalt användarmönster för mig och med iPhone 5 laddade jag en gång per dygn men nu blir det vartannat.

Du menar driftsmönster...användarmönster kräver ju som sagt att man, ja...använder telefonen

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 17:10
Ursprungligen av zinned:

Du menar driftsmönster...användarmönster kräver ju som sagt att man, ja...använder telefonen

Nej användarmönster.

  • Medlem
  • 2014-10-18 00:03

Upptäckte idag att knappen där man höjer volymen har typ halvt fastnat. De andra knapparna på sidorna har ett "klickande" ljud men denna är mjuk.

Vad tror ni kommer apple att skicka en ny? Beställde via apple.se och har apple care + , måste ju vara fabriksfel?

  • Medlem
  • 2014-10-18 00:10
Ursprungligen av q1986:

Upptäckte idag att knappen där man höjer volymen har typ halvt fastnat. De andra knapparna på sidorna har ett "klickande" ljud men denna är mjuk.

Vad tror ni kommer apple att skicka en ny? Beställde via apple.se och har apple care + , måste ju vara fabriksfel?

Ring Apple och fråga imorgon. Bor du i närheten av Stockholm eller Malmö? Kan vara enklare att beställa tid i någon av dessa butiker.

  • Medlem
  • 2014-10-18 00:24
Ursprungligen av Dalle:

Ring Apple och fråga imorgon. Bor du i närheten av Stockholm eller Malmö? Kan vara enklare att beställa tid i någon av dessa butiker.

Jag får ringa dom! Så jäkla tråkigt

Hämtade ut en iPhone 6 16GB i går efter en veckas funderande på om det är värt det eller inte. Helt nöjd med den.

Spännande också att Grafit i Sundsvall har ett x antal på lager, medan en del fortfarande väntar genom leverantörer som Telia.

Jag gav till sist upp att vänta på att Grafit skulle få in 64GB 6 och beställde från Apple - fick den igår - samtidigt som jag fick min nya jobbtelefon (Nexus 5)

Apple glömde den funktionalitet som jag skulle vilja att de knycker från android... Möjligheten att lämna tomma positioner i matrisen av appar. Då skulle jag lämna raderna högst upp tomma och det skulle göra telefonen lättare att använda med en hand

  • Medlem
  • 2014-10-18 15:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Apple glömde den funktionalitet som jag skulle vilja att de knycker från android... Möjligheten att lämna tomma positioner i matrisen av appar. Då skulle jag lämna raderna högst upp tomma och det skulle göra telefonen lättare att använda med en hand

Reachability?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-19 11:59

Sjukt nöjd med batteritiden på 6:an, en rejäl bump från 5:an.

Ursprungligen av Dalle:

Reachability?

Det är bara en workaround...

Jag vill givetvis inte vara utan reachability men det skulle vara ännu mer smidigt om jag kunde lämna tomrum i matrisen av appar

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en jailbreak bara för den funktionaliteten. Det är faktiskt det enda som jag saknar så mycket att jag skulle kunna jailbreaka (om det nu gick/går)

Edit: så här skulle jag lägga upp min hemskärm

Senast redigerat 2014-10-19 16:30
Ursprungligen av ninor:

Har precis hämtat min 6a. Undersökte båda två i butiken innan jag bestämde mig för vilken jag skulle hämta ut. 6+ ligger bra i handen och känns stor men absolut inte för stor. Jag valde dock en 6a istället enbart på att den ligger bättre i fickorna, och jag misstänker att jag hade blivit galen på att 6+ tar sån plats.
Är dock fortfarande inte helt övertygad, skulle vilja ha en mellan size..

size matters trots allt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-19 22:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är bara en workaround...

Jag vill givetvis inte vara utan reachability men det skulle vara ännu mer smidigt om jag kunde lämna tomrum i matrisen av appar

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en jailbreak bara för den funktionaliteten. Det är faktiskt det enda som jag saknar så mycket att jag skulle kunna jailbreaka (om det nu gick/går)

Edit: så här skulle jag lägga upp min hemskärm

Då har jag en lösning till dig...ladda ner fyra små appar som du aldrig kommer använda, dessa placerar du sedan överst och vipps - problemet löst!

Ursprungligen av zinned:

Då har jag en lösning till dig...ladda ner fyra små appar som du aldrig kommer använda, dessa placerar du sedan överst och vipps - problemet löst!

Givetvis så går det att görs på det sättet och det är ingen nyhet eftersom jag redan gör så.

Men det är ingen lösning på mitt önskemål, det är också en workaround och det är inte så som jag vill göra.

Apple tillåter en helt tom förstasida så de tillåter vissa hål i matrisen. Jag vill bara att de utökar denna funktionalitet.

En annan anledning till att jag vill kunna sätta in hål är att jag ofta byter bakgrundsbild och vill kunna visa vissa delar av bilden genom att lämna hål i matrisen av appar.

Det är ingen deal breaker eller så, det skulle bara göra telefonen något mer smidig för mig.

Senast redigerat 2014-10-20 06:37
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-21 20:59

Det här är stort.

Kom exakt två veckor efter beställning från Comviq, uppskattad lev tid var 3-4v.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-21 21:07
Ursprungligen av reboot81:

Det här är stort.
Kom exakt två veckor efter beställning från Comviq, uppskattad lev tid var 3-4v.

Vit Apple Tv?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-21 21:29

iPhone med fjärrkontroll tydligen..

Idag såg jag plötsligt något jag tror kan vara fel på min telefon. Den främre kameran/glaset ser ut att sitta snett. Bredvid kameran, mot samtalshögtalaren är det en liten, ljusgrå båge. Det är inget som stör användningen av kameran, men det stör mig att det ser fel ut.
Har ingen kamera för tillfället, men kan försöka låna en senare idag om ni vill se hur det ser ut.
Någon med en rymdgrå telefon som kan kolla om det ser ut likadant eller om något är fel i min?

Edit:
Var inne hos Telia och kikade, såg inte likadant ut.

Senast redigerat 2014-10-22 16:34
  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-22 15:49
Ursprungligen av Mactastic:

Såhär efter ett par dagar med en 6:a så har jag hittat lite smått och gott:
Nya displayen är fantastisk. Den känns mycket ljusstarkare och fungerar bra med polariserande solbrillor. Älskar hur glaset följer med ner till metallen.
Telefonen är stor. Har inte riktigt lyckats hitta ett bra sätt att hantera den med en hand.
Ljudet låter lite ändrat jämfört med 5S. Mer diskant, men inte bättre. Inte säker på denna punkten än.
Touch ID är ännu bättre. Känslan i knappen är grym.

iPhone 5S känns helt plötsligt ordentligt gammal.

Min 4, 4S funkar också med polariserad brillor, blir lite färgstick beroende på hur man råkar vrida den men iaf. Men har sett de som inte fungerar, undrat om dessa varit telefoner som folk själva bytt skärm på, men kanske det bara råkar vara olika underleverantörer.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-22 15:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är bara en workaround...

Jag vill givetvis inte vara utan reachability men det skulle vara ännu mer smidigt om jag kunde lämna tomrum i matrisen av appar

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en jailbreak bara för den funktionaliteten. Det är faktiskt det enda som jag saknar så mycket att jag skulle kunna jailbreaka (om det nu gick/går)

Edit: så här skulle jag lägga upp min hemskärm

Hitta en hemsida med en logga som e helsvart, möjligtvis heltransparent, (gör en egen) spara ner den som en webapp.

Ursprungligen av juanito:

Hitta en hemsida med en logga som e helsvart, möjligtvis heltransparent, (gör en egen) spara ner den som en webapp.

Japp, den finns redan

Bevaka tråden