Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Drive - App?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2014-09-21 14:46

Hur är det tänkt med iCloud drive på iPhone/iPad? Kommer det inte finnas någon app så som droppbox/google drive?

/Sitmo

Tror inte det. Appar som implementerar Drive kommer åt sina filer inifrån sig själv. Det skulle förvåna mig om det kom en specifik app för att administrera Drive och överskådligt se/rensa/flytta/etc filer. Men jag är inte säker...Apple satsar ju i första andra och tredje läget på reducering av möjligheter för att förenkla användning - man designar för mormor, idioter och barn (vilket är bra). Tänket är att man inte letar åt ett dokument/fil och bestämmer app för att öppna det - som traditionella OS - utan man startar en app och letar där inifrån åt dokumentet/filen. Något annat behöver inte mormor, idioten och barnet. Men men...jag skulle gärna se en app - kanske det blir en post i Inställningar?

Ursprungligen av Nixe:

Hur är det tänkt med iCloud drive på iPhone/iPad? Kommer det inte finnas någon app så som droppbox/google drive?

/Sitmo

1
Bevaka tråden