Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag har bara den statistik som har format min uppfattning efter att man har läst diverse forumtrådar på ämnet, bl a Borderlinx-trådarna som brukar dyka upp här. Mycket meck, lite vinst samt ett visst mått av orosmoment gällande när eller t o m om den dyker upp. Jag bara yttrar min personliga åsikt, verkar dock som det ämnet är en öm tå för vissa. Det är inget personligt, det är en tingest.

Jag personligen tycker det är smidigare att köpa den på Apple Store än att ha bry med ovanstående. Alla får ju göra som de vill.

Ursprungligen av zinned:

Nu vet jag inte varför du kallar dig/er för fåntrattar men det kan vi lämna.

Jag har aldrig någonsin jämfört Borderlinx med att beställa på Apple.se. Jag jämför med att köpa telefonen i fysisk Apple Store, där man får den direkt i handen.

Jag tror inte att du har jämfört borderlinx med apple.se eller fysiska Apple Store men du nämnde onekligen borderlinx i din post som jag svarade på.

När det gäller fåntrattar så är det fråga om självironi - det krävs ingen större självinsikt för att tycka att det är fånigt att trycka på refreshknappen en gång i timmen för att se om paketet har nått till nästa hållplats - men så fruktansvärt allvarliga behöver vi väl ändå inte vara hela tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-08 23:07
Ursprungligen av zinned:

Jag har bara den statistik som har format min uppfattning efter att man har läst diverse forumtrådar på ämnet, bl a Borderlinx-trådarna som brukar dyka upp här. Mycket meck, lite vinst samt ett visst mått av orosmoment gällande när eller t o m om den dyker upp. Jag bara yttrar min personliga åsikt, verkar dock som det ämnet är en öm tå för vissa. Det är inget personligt, det är en tingest.

Jag personligen tycker det är smidigare att köpa den på Apple Store än att ha bry med ovanstående. Alla får ju göra som de vill.

Well, när du säger i många fall så antar i alla fall jag att du har något att backa upp det med.

Måste missat alla dessa inlägg med folk som har haft MYCKET MECK och inte ens fått sin telefon.

Hur fungerar borderlinx? Jag antar att jag skaffar ett konto men hur mkt kostar det? Och när betalar man? Nån som kan förklara kortfattat

Ursprungligen av the_karate_kid:

Hur fungerar borderlinx? Jag antar att jag skaffar ett konto men hur mkt kostar det? Och när betalar man? Nån som kan förklara kortfattat

Kolla på deras sida, du betalar när Borderlinx fått ditt paket. Kostar 300-400 i frakt med DHL hem till din dörr.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-09 21:02

Förhandsbokningen startar ju nu på fredag. Vilken tid på dygnet startar den så jag vet när man ska sitta redo är det vid midnatt eller mitt på dagen?

Ska bli spännande att se huruvida Borderlinx fungerar denna gång eller inte...

Ursprungligen av voerot:

Förhandsbokningen startar ju nu på fredag. Vilken tid på dygnet startar den så jag vet när man ska sitta redo är det vid midnatt eller mitt på dagen?

Brukar vara vid midnatt.

Ursprungligen av skinza:

Ska bli spännande att se huruvida Borderlinx fungerar denna gång eller inte...

Har fungerat perfekt för mig, använt Borderlinx 3 ggr från Apple i UK.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-09 21:50

Har använt borderlinx 2ggr och fungerat perfekt båda gångerna

Läst nyss på applestore uk att preorder börjar 12 sep 8am. Så borde bli 9 på morgonen då

Det stod nått om att olåst iphones kanske inte fungerade i vissa 4g nät. Nån som vet om det kommer bli nått problem med telias nät eller det gäller usa modellerna det där?

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-09 21:51
Ursprungligen av keptang:

Brukar vara vid midnatt.

Har fungerat perfekt för mig, använt Borderlinx 3 ggr från Apple i UK.

För att allt ska fungera snabbt så funderar jag bara på, ska man ändra sin leveransadress på sitt apple-id till bordelinx adressen man har fått? men behålla sin vanliga adress på faktureringsadressen för betalkortet? så att man snabbt och enkelt ska kunna beställa

Ursprungligen av keptang:

Har fungerat perfekt för mig, använt Borderlinx 3 ggr från Apple i UK.

Vid lanseringen av 5s så avbröt Apple en del ordrar som skett genom Borderlinx...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 21:55
Ursprungligen av Krullka:

Har använt borderlinx 2ggr och fungerat perfekt båda gångerna

Läst nyss på applestore uk att preorder börjar 12 sep 8am. Så borde bli 9 på morgonen då

Det stod nått om att olåst iphones kanske inte fungerade i vissa 4g nät. Nån som vet om det kommer bli nått problem med telias nät eller det gäller usa modellerna det där?

5S var samma i UK och SE och den stödjer följande nät:

1 (2100 MHz)
2 (1900 MHz)
3 (1800 MHz)
5 (850 MHz)
7 (2600 MHz)
8 (900 MHz)
20 (800 DD)

6an som säljs i UK stödjer:

1 (2100 MHz)
2 (1900 MHz)
3 (1800 MHz)
4 (AWS)
5 (850 MHz)
7 (2600 MHz)
8 (900 MHz)
13 (700c MHz)
17 (700b MHz)
18 (800 MHz)
19 (800 MHz)
20 (800 DD)
25 (1900 MHz)
26 (800 MHz)
28 (700 APT MHz)
29 (700 de MHz)
38 (TD 2600)
39 (TD 1900)
40 (TD 2300)
41 (TD 2500)

Jag tror det är lugnt.

Ursprungligen av voerot:

För att allt ska fungera snabbt så funderar jag bara på, ska man ändra sin leveransadress på sitt apple-id till bordelinx adressen man har fått? men behålla sin vanliga adress på faktureringsadressen för betalkortet? så att man snabbt och enkelt ska kunna beställa

Ja du ska ändra till din Borderlinx-adress, behåll din svenska faktureringsadress (som ditt kort är "kopplat" till).

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-09 21:59
Ursprungligen av Krullka:

Har använt borderlinx 2ggr och fungerat perfekt båda gångerna

Läst nyss på applestore uk att preorder börjar 12 sep 8am. Så borde bli 9 på morgonen då

Det stod nått om att olåst iphones kanske inte fungerade i vissa 4g nät. Nån som vet om det kommer bli nått problem med telias nät eller det gäller usa modellerna det där?

Dock står det ju att preorder börjar 12 sep eller så kan man besöka en retail store från klockan 8am så på internet borde man väll kunna förbeställa from midnatt (kl 1 på natten)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 22:06
Ursprungligen av voerot:

Dock står det ju att preorder börjar 12 sep eller så kan man besöka en retail store från klockan 8am så på internet borde man väll kunna förbeställa from midnatt (kl 1 på natten)?

Märk väl att möjligheten att besöka en retail store endast gavs en vecka senare, dvs den 19:e sep.

I dagsläget med beställningsstart 26/9 i Sverige och motsvarande datum 19/9 i UK (dvs: inte förbeställningsdatumet utan när den börjar säljas) samt med nuvarande kursen på punden så ser jag ingen direkt fördel med att beställa från UK. Det rör sig om någon eller några veckors skillnad till ett pris som kan bli högre än det svenska.

Jag kommer att gå den svenska vägen - med en backuplösning som är att besöka Apple Store i London när jag ändå är där första helgen i oktober (dvs: om leveransdatum drar ut på tiden)

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:10
Ursprungligen av BlackSmp:

I dagsläget med beställningsstart 26/9 i Sverige och motsvarande datum 19/9 i UK (dvs: inte förbeställningsdatumet utan när den börjar säljas) samt med nuvarande kursen på punden så ser jag ingen direkt fördel med att beställa från UK. Det rör sig om någon eller några veckors skillnad till ett pris som kan bli högre än det svenska.

Jag kommer att gå den svenska vägen - med en backuplösning som är att besöka Apple Store i London när jag ändå är där första helgen i oktober (dvs: om leveransdatum drar ut på tiden)

Frågan är ju dock hur många som svenska vs brittiska Apple Storen tilldelas.
Kan bli lång väntetid i Sverige, som det brukar.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-09 22:11
Ursprungligen av zinned:

Märk väl att möjligheten att besöka en retail store endast gavs en vecka senare, dvs den 19:e sep.

Ibland läser man lite för fort

Ursprungligen av zappee:

Frågan är ju dock hur många som svenska vs brittiska Apple Storen tilldelas.
Kan bli lång väntetid i Sverige, som det brukar.

Därav min backuplösning...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Därav min backuplösning...

Din ja

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 22:21
Ursprungligen av zappee:

Frågan är ju dock hur många som svenska vs brittiska Apple Storen tilldelas.
Kan bli lång väntetid i Sverige, som det brukar.

Det finns ingen anledning att tro att det skulle vara ett mindre antal telefoner i Sverige. Jag köpte min 5s på releasedagen i Sverige och det fanns gott om dem. Riktigt ordentligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:30
Ursprungligen av zinned:

Det finns ingen anledning att tro att det skulle vara ett mindre antal telefoner i Sverige. Jag köpte min 5s på releasedagen i Sverige och det fanns gott om dem. Riktigt ordentligt.

Syftade på online. Köpte min 5a där, en månads väntetid.
5s i UK, mindre än halva tiden

Ursprungligen av keptang:

Kanske blir ett köp eller två (möjligen tre) från UK, har två enkla krav, ingen kamera som sticker ut och att den är åtminstone IP55/58-certad.

Det gick åt skogen, tack Apple för att ni inte vill ha mina pengar, går någon annanstans.

Någon som fått reda på om det är bekräftat kl 9 på morgonen den 12e eller om det är som det brukar vid midnatt? Någon med en länk möjligen?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-10 06:43
Ursprungligen av keptang:

Det gick åt skogen, tack Apple för att ni inte vill ha mina pengar, går någon annanstans.

Någon som fått reda på om det är bekräftat kl 9 på morgonen den 12e eller om det är som det brukar vid midnatt? Någon med en länk möjligen?

Ändrat nu, till "Pre-order from 12 September. Or visit an Apple Retail Store from 08:00 am on 19 September."
http://store.apple.com/uk
Så borde vara midnatt

  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-10 09:06

Ingen som resonerat kring ordvalen "Kan beställas från och med den 26 september." När den faktiskt levereras är fortf oklart...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-10 10:01
Ursprungligen av dfgh:

Ingen som resonerat kring ordvalen "Kan beställas från och med den 26 september." När den faktiskt levereras är fortf oklart...

Så står det alltid. Lägg inte in mer tolkning i det.

Ursprungligen av dfgh:

Ingen som resonerat kring ordvalen "Kan beställas från och med den 26 september." När den faktiskt levereras är fortf oklart...

Jag håller med Zinned i att man behöver inte diskutera så mycket kring det men det betyder att den kommer att finnas tillgänglig för leverans från det datumet men vi vet inte hur många.

Det står inte förbeställning som det gör för exvis UK, då innebär det att du kan beställa men den finns inte tillgänglig för leverans när du beställer utan det dröjer innan den kan levereras.

De faktiskta leveranstiderna beror alltid på hur många som beställer (oavsett om det är förbeställning eller inte)

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-10 17:47

En snabb fråga! har jag fyllt i rätt info i rätt ruta? Vill bara vara helt säker på att allt blir rätt

Ursprungligen av voerot:

En snabb fråga! har jag fyllt i rätt info i rätt ruta? Vill bara vara helt säker på att allt blir rätt http://i60.tinypic.com/kd4sw9.png

Ja det ser bra ut.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-10 18:11

Hur resonerar ni som är osäkra kring om de blir iphone 6 eller iphone 6 plus?

Bevaka tråden