Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa en 5s NU!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-08-16 09:13

Grabbens telefon har gått sönder och han måste ha en ny. Vi tänkte köpa en 5s men funderar på hur mycket den går ner i pris när 6:an släpps. Om det är bara en 500:ing så då köper vi en nu. Men börjar det vara mer pengar så är det värt att vänta. Är det någon som tror sig veta hur det är?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-08-16 10:05

Nuvarande 5s ersätts av en ny 5s med mindre mängd minne till lägre pris. Det är så det brukar gå till, men det det kan fungera på ett helt annat sätt den här gången, ingen vet.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-08-16 11:00

Men ungefär hur mycket brukar priset gå ner?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-16 11:08
Ursprungligen av henke21:

Men ungefär hur mycket brukar priset gå ner?

Traditionellt har de sänkt förra årets modell med en tusenlapp, men i och med 5C förra året så avvek de från standardförfarandet att sälja förra årets modell billigare. Så man vet aldrig vad som händer i höst.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-08-16 11:27

Tack för svar. Ska gå in på en Teliabutik och kolla så ser Jagger jag gör.

Ursprungligen av Mija:

Nuvarande 5s ersätts av en ny 5s med mindre mängd minne till lägre pris. Det är så det brukar gå till, men det det kan fungera på ett helt annat sätt den här gången, ingen vet.

Jag misstänker att den då kommer att kallas 6c; samma elektronik som 5s men i plastskal och till lägre pris. Så då har du iPhone 6, 6c och kanske 5c som ersättare till 4s som utgår.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-08-17 09:25

När jag kom till Teliabutiken i Skellefteå så var den stängd så det blev ingen telefon. Jag låter nog grabben låna min 5:a till jag köper nya. Så får vi se vad vi köper åt han då. Kanske blir en 6:a åt honom också.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-19 20:53
Ursprungligen av henke21:

När jag kom till Teliabutiken i Skellefteå så var den stängd så det blev ingen telefon. Jag låter nog grabben låna min 5:a till jag köper nya. Så får vi se vad vi köper åt han då. Kanske blir en 6:a åt honom också.

Sänkt pris på Halebop

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-08-19 22:44
Ursprungligen av Mija:

Nuvarande 5s ersätts av en ny 5s med mindre mängd minne till lägre pris. Det är så det brukar gå till, men det det kan fungera på ett helt annat sätt den här gången, ingen vet.

Det där minnet är värt at ha i åtanke när man köper/binder up sig på ny iPhone. Den prisnedsänkta modellen brukar få 8GB varav runt 6GB går att använda till appar och media, då iOS tar en del plats. Det kan därför bli tvunget att avinstallera en eller två appar för att få plats med en ny.

Därför är det kanske klokare att köpa 5s nu, om det är den man vill ha. Som ovanstående skribenter säger så är Apple som alltid hemlighetsfulla kring framtiden.

Ursprungligen av Måns97:

Det där minnet är värt at ha i åtanke när man köper/binder up sig på ny iPhone. Den prisnedsänkta modellen brukar få 8GB varav runt 6GB går att använda till appar och media, då iOS tar en del plats. Det kan därför bli tvunget att avinstallera en eller två appar för att få plats med en ny.

Därför är det kanske klokare att köpa 5s nu, om det är den man vill ha. Som ovanstående skribenter säger så är Apple som alltid hemlighetsfulla kring framtiden.

Den här gången tror jag det fortfarande kommer att finnas kvar 16GB (och större storlekar) på 5S (och 5C). Eftersom det ändå är den perfekta storleken (förutom att 3,5" var ännu mer perfekt) så vore det lite märkligt om Apple bara dödar den och den bara finns i 8GB-utförande helt plötsligt. Det tror jag inte på.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-08-20 00:01
Ursprungligen av Anderlind:

Den här gången tror jag det fortfarande kommer att finnas kvar 16GB (och större storlekar) på 5S (och 5C). Eftersom det ändå är den perfekta storleken (förutom att 3,5" var ännu mer perfekt) så vore det lite märkligt om Apple bara dödar den och den bara finns i 8GB-utförande helt plötsligt. Det tror jag inte på.

Nej, förhoppningsvis så tänker Apple i samma bana.
Men allt känns ju som mer eller mindre som spekulationer, tyvärr.

Ursprungligen av Måns97:

Nej, förhoppningsvis så tänker Apple i samma bana.
Men allt känns ju som mer eller mindre som spekulationer, tyvärr.

Kanske är det så att det är 4,7" som är den nya perfekta storleken och 4" dumpas?
Tror att båda kommer att finnas, vi vet om drygt 3 veckor.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-09-01 17:58

Sonen får ta min 5:a nu så får jag klara mig med en samsung s2:a till nästa iPhone kommer. ?

Ursprungligen av Anderlind:

Kanske är det så att det är 4,7" som är den nya perfekta storleken och 4" dumpas?
Tror att båda kommer att finnas, vi vet om drygt 3 veckor.

Enligt Apple var ju 4 tum max eftersom man då fortfarande kunde nå över hela skärmen med tummen samtidigt som man höll nallen i samma hand. Om de nu gör en större skärm som frångår detta påstående kan man ju undra hur de tänkt argumentera för det. Skickar de månne med en tumförlängare i kartongen?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-02 10:28

Att 4" är den perfekta storleken för att kunna nå med tummen över hela särmen är väl inget hinder för att tillverka en större telefon, där man måste använda båda händerna, om det nu finns en marknad för det.

Ursprungligen av MatsOlov:

Att 4" är den perfekta storleken för att kunna nå med tummen över hela särmen är väl inget hinder för att tillverka en större telefon, där man måste använda båda händerna, om det nu finns en marknad för det.

På sätt o vis känns det som att vi snart är tillbaks till en punkt i utvecklingen då det åter behövs en väska för att bära med sig telefonen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-09-08 14:46

Finns det ett förlängningsbart abonnemang (eller nytt) så kör Tele2 rätt bra rea på den nu. 3000:- kontant vid 24 månaders bindningstid utan förhöjd, ändå rätt OK pris.

1
Bevaka tråden