Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur associera filtyp(?) med specifik app?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-08-09 10:05

Jag vill att podhanteraren Instacast skall öppna de länkar till podcaster som finns på Sveriges Radio.

T.ex.: http://api.sr.se/api/rss/pod/21xxx

Klickar jag på en sådan länk via Safari i IOS öppnas Podcaster med automatik och frågar om jag vill prenumerera. Men jag vill alltså att ett annat program skall ge mig detta alternativ.

Finns det någonstans man kan bestämma förvald app för Podcaster i IOS?

Jag kör IOS 7.1

Ursprungligen av planB:

Jag vill att podhanteraren Instacast skall öppna de länkar till podcaster som finns på Sveriges Radio.

T.ex.: http://api.sr.se/api/rss/pod/21xxx

Klickar jag på en sådan länk via Safari i IOS öppnas Podcaster med automatik och frågar om jag vill prenumerera. Men jag vill alltså att ett annat program skall ge mig detta alternativ.

Finns det någonstans man kan bestämma förvald app för Podcaster i IOS?

Jag kör IOS 7.1

Nix, inte så vitt jag vet i alla fall. Tyvärr funkar inte url:en i ditt meddelande så jag kan inte testa vad den har för sig.
En app som kan hantera en viss filtyp ska tala om det för iOS. När man försöker öppna en fil av en sådan typ tillhandahåller iOS en "Öppna med..." knapp där man kan välja app.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-08-09 12:48
Ursprungligen av HåkanE:

Nix, inte så vitt jag vet i alla fall. Tyvärr funkar inte url:en i ditt meddelande så jag kan inte testa vad den har för sig.
En app som kan hantera en viss filtyp ska tala om det för iOS. När man försöker öppna en fil av en sådan typ tillhandahåller iOS en "Öppna med..." knapp där man kan välja app.

Det löste sig ändå. Man kunde inuti Instacast ange URL på sökfunktionen. Såg inte det först. Så när man kopierat länken på SR:s hemsida klistrar man bara in den i sökfältet så hittar den till rätt podcast.

1
Bevaka tråden