Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Photo Library & iPhoto sync

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-12 14:29
Ursprungligen av Demiurgen:

Vad har det för betydelse? Det handlar väl inte om mig? Håll dig till ämnet.

Du får det till att handla om dig när du agerar som en dramaqueen och brer på om Apples agerande.

Jag tror att man kan säga att först när Mac-appen Photos släppts så faller bitarna med iCloud Photo Library på plats - före det finns inget vettigt sätt att admnistrera bilder och videos på en Mac om man kör med iCloud Photo Library. Har man bara iOS-burkar så kan man nog brassa på redan nu om man erbjuds betan, men man bör uppdatera lagermängden.
När man kan ha 2 terrabyte hos Apple för 50 spänn i månaden är jag intresserad, men tills vidare är det WiFi-sync med iTunes på en MacMini hemma som gäller - synkar varje natt när manickerna står på laddning (ur funktion just nu med iOS 8.0.2 och Yosemite - men räknar med fix snart från Apple).
Frågan är hur länge dessa gigantiska lagerindustrier som rullar på vanliga hårddiskar kommer att kunna lagra molnet som växer exponentiellt...till en vettig kostnad för konsumenten alltså. Den som uppfinner ett nytt sätt att lagra digital info på ett sätt som drar mindre energi, tar mindre plats och falerar mera sällan...kommer att bli mycket rik. Även om lösningen är för dyr för konsumentmarknaden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-14 11:24

Jag tänkte först att det var de som hade installerat Yosemite som fick inställningen, men det kanske inte är så.
Hur gör Apple för att knappen ska dyka upp under Inställningar utan att man gör något själv? Kan Apple låga dit och ta bort inställningar remote? Utan att jag uppdaterar eller installerar något?
Att de kan ändra på AppStore utseende är ju inte så konstigt eftersom man kopplar upp sej till den. Men vilka inställningar som finns i telefonen...?

Ursprungligen av kenjon:

Jag tänkte först att det var de som hade installerat Yosemite som fick inställningen, men det kanske inte är så.
Hur gör Apple för att knappen ska dyka upp under Inställningar utan att man gör något själv? Kan Apple låga dit och ta bort inställningar remote? Utan att jag uppdaterar eller installerar något?
Att de kan ändra på AppStore utseende är ju inte så konstigt eftersom man kopplar upp sej till den. Men vilka inställningar som finns i telefonen...?

Det är väl så att iCloud ringer hem med jämna mellanrum och då bestäms om knappen ska vara där eller ej. De kunde ju i så fall låta bli att lägga till den till de som inte får vara med än.

Bevaka tråden