Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studie: Gör Apple äldre iPhones/iPads långsamma med flit när nya versioner är på väg att släppas?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-07-30 07:04

Nej. Han säger ju sen att det troligen beror på att iPhoneanvändare nästan alltid har senaste iOS i sina lurar.

Citat:

For instance, the latest version of the Apple operating system, iOS, is always tailored to the newest device and may therefore not work as efficiently on older models.

‘Hearing about a new release makes you contemplate getting a new and faster phone,’ he added. ‘And you suddenly notice how slow your old phone is.’

En 25-öres professor verkar det som.

Vi ser ju samma samband i och med varje iOS release. Då återkommer alltid samma frågor.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-07-30 09:24

De har bevisat att klagomålen på långsamma telefoner ökar i samband med nya releaser. Inte varför de ökar. Jag är böjd att tro på förklaringen med att ny OS sölar ner gamla telefoner.

Det kan mycket väl vara ett strategitänk från Apple att släppa nya OS när nya telefoner släpps just av den anledningen, men det är faktiskt frivilligt att uppdatera.

Ursprungligen av andas:

De har bevisat att klagomålen på långsamma telefoner ökar i samband med nya releaser. Inte varför de ökar. Jag är böjd att tro på förklaringen med att ny OS sölar ner gamla telefoner.

Det kan mycket väl vara ett strategitänk från Apple att släppa nya OS när nya telefoner släpps just av den anledningen, men det är faktiskt frivilligt att uppdatera.

Det är klart att det är ett strategiskt tänkande av Apple att släppa nya OS versioner i samband med ny telefonvara men målet är givetvis inte att slöa ner gamla telefoner utan att utnyttja kapaciteten i den nya hårdvaran.

Hade de planerat för "planned obsolescence" så hade de inte gjort de nya OS versionerna tillgängliga för gamla modeller för att få oss att byta snabbare och då hade vi klagat ännu mer

Att man inte ser samma ökning i sökningarna för galaxy beror troligen på att det är bara Iphoneanvändare som uppdaterar till nya OS i någon större utsträckning

Det är inte resultatet av sökningen som irriterar mig för det är uppenbart att det blir en uppsving i samband med nya OS releaser. Det är den opportunistiska analysen av resultatet som irriterar mig

1
Bevaka tråden