Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Applecare Plus i Sverige

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple gör sitt försäkringspaket Applecare Plus för Iphone, Ipad och Ipod tillgängligt i Sverige och Mexiko för 799 eller 479 kronor.

Läs hela artikeln här

Står 579kr för självrisken hos Apple.

"AppleCare+ för iPhone
AppleCare+ för iPhone är en försäkring som ger dig teknisk expertsupport per telefon (1) och hårdvaruskydd i upp till två år (2), inklusive skydd för upp till två fall av oavsiktliga skador. För varje fall tillkommer en självrisk på 579 kr (3)."

Det gäller alltså bara om man köper flera av varorna samtidigt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-29 20:26
Ursprungligen av calinou:

Det gäller alltså bara om man köper flera av varorna samtidigt?

Nej det räcker med en.

Ursprungligen av lappen71:

Nej det räcker med en.

Jomen , det är fördelaktigare att köpa flera samtidigt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-29 20:35
Ursprungligen av calinou:

Jomen , det är fördelaktigare att köpa flera samtidigt.

Nu var det inte det du frågade efter utan om Apple Care+ bara gäller vid köp av flera produkter.

Och varför skulle det vara mer fördelaktigt att köpa flera?

Ursprungligen av lappen71:

Nu var det inte det du frågade efter utan om Apple Care+ bara gäller vid köp av flera produkter.

Och varför skulle det vara mer fördelaktigt att köpa flera?

För att det är ett paket-erbjudande dvs som gäller vid köp av flera produkter samtidigt. Det är samma pris/erbjudande vare sig det gäller 1 produkt eller flera. Om jag förstår rätt.

Ursprungligen av gneken:

Står 579kr för självrisken hos Apple.

Tydligen är det olika självrisk för Iphone, Ipad och Ipod. Artikeln är korrigerad!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-29 20:57
Ursprungligen av calinou:

För att det är ett paket-erbjudande dvs som gäller vid köp av flera produkter samtidigt. Det är samma pris/erbjudande vare sig det gäller 1 produkt eller flera. Om jag förstår rätt.

Då har du förstått fel för man behöver inte köpa alla tre produkterna.
Står klart och tydligt här.
http://www.apple.com/legal/sales-support/appl...

Citat:

AppleCare+ är en försäkring som täcker risken för skador på din iPad, iPhone eller iPod och behovet av teknisk hjälp.

Ursprungligen av calinou:

För att det är ett paket-erbjudande dvs som gäller vid köp av flera produkter samtidigt. Det är samma pris/erbjudande vare sig det gäller 1 produkt eller flera. Om jag förstår rätt.

Apple Care+ gäller per produkt, så om du har en Iphone och en Ipad måste du köpa två stycken Apple Care+ för att få skyddet på båda.

Däremot har jag för mig att Apple Care för en bärbar dator även kan täcka en Thunderbolt-skärm om bildskärmen köps samtidigt.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Apple Care+ gäller per produkt, så om du har en Iphone och en Ipad måste du köpa två stycken Apple Care+ för att få skyddet på båda.

Däremot har jag för mig att Apple Care för en bärbar dator även kan täcka en Thunderbolt-skärm om bildskärmen köps samtidigt.

Yup, stämmer bra Jakob

AppleCare för Mac täcker - utöver medföljande tillbehör, en Apple-skärm om den är köpt samtidigt med datorn. Dessutom täcker det en AirPort-enhet köpt upp till 2 år före datorn samt en USB SuperDrive.

AppleCare för iPad täcker - utöver medföljande tillbehör, en AirPort-enhet köpt upp till 2 år före enheten, batteriet samt ger tillgång till expressutbyte av enheten.

AppleCare för iPhone täcker detsamma som den för iPad men täcker ingen AirPort-enhet.

Mer info
http://www.apple.com/se/support/products/

För företag samt professionella användare av FC, Logic etc.
http://www.apple.com/se/support/products/ente...

1
Bevaka tråden