Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor change

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

#nyhetstips

Fick napp på en väldigt spännande modell som Telenor lanserat. Den kallas Telenor change och innebär att man binder upp sig på ett år om jag förstått det rätt och efter det året så återlämnar man sin telefon och får en ny telefon utan extra kostnad. Dvs man byter telefon varje år.

Vad tycker ni om det? Spontant gillar jag det och hoppas fler företag hakar på

Låter som ett leasingkontrakt. Måste finnas en hake

Ursprungligen av Mymac4ever:

Låter som ett leasingkontrakt. Måste finnas en hake

Läste nu att man binder upp sig på två år som vanligt och sedan bryta avtalet efter ett år. Det var nog för bra för att vara sant. Men jag blir orolig om man råkar skada telefonen och sedan måste betala för att reparera den trotts att man inte har något behov av det

24 månaders abonnemang är det. Du kan byta telefon efter 1 år, förlänga med ytterligare 24 månader osv..

469kr/mån för en 5S 32GB med deras minsta abonnemang (Mobil X-Small).

Mer info; http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/e...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Låter som ett leasingkontrakt. Måste finnas en hake

Det är vad det är ungefär.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-06-17 16:10
Ursprungligen av koffas:

#nyhetstips

Fick napp på en väldigt spännande modell som Telenor lanserat. Den kallas Telenor change och innebär att man binder upp sig på ett år om jag förstått det rätt och efter det året så återlämnar man sin telefon och får en ny telefon utan extra kostnad. Dvs man byter telefon varje år.

Vad tycker ni om det? Spontant gillar jag det och hoppas fler företag hakar på

Låste om detta också då jag själv har Telenor. Som jag har förstått det är det precis som vanligt att man binder upp sig på 24 månader men att vissa utvalda mobiler ingår i Telenor change och väljer man en sådan mobil kan man efter ett år lämna tillbaka telefonen och samtidigt förlänga abonnemanget igen med en ny telefon. I och med detta skrivs återstående år från tidigare bindningstid av helt, både abb. kostnad och den förhöjda avgiften. Telenor tar den ett år gamla telefonen och säljer den säkert som refubished eller liknande.

Blir ungefär som om du efter ett år skulle säga upp abb. och få en slutfaktura på återstående 12 månaderna som du betalar genom att sälja telefonen själv beg. I det fallet skulle troligen inte det du får för mobilen täcka slutfakturan dock.

Tror det är krav på att man måste förlänga sitt abb. samtidigt och det kan ju ändå göra efter 18 månader och då få behålla telefonen. Så rent krasst tar Telenor din ett år gamla telefon som betalning mot de sista 6 månaderna eftersom du ändå måste förlänga abb.. Då abb. kostnaden inte är en kostnad för dom så är det ju bara den förhöjda avgiften för telefonen dom behöver få tillbaka (abb. fortsätter ju ändå pga. förlängningen). Min iPhone 5 t ex. har 250kr i förhöjd månadsavgift vilket är 6 x 250 = 1500kr som måste få in på den beg. telefonen. Får dom en iPhone 5 i av dom acceptabelt skick som dom säkert kan sälja vidare med lite påslag så är är det ju ingen förlust för dom.

Blev lite rörigt men så tolka jag det. Det låter som en rätt deal i alla fall som sagt eftersom det brukar släppas en ny iPhone med ett års mellanrum.

1
Bevaka tråden