Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver jag ett skal till min Ipad?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag undrar om det är lätt att repa ipad mini retina? Om jag behöver skal på baksidan eller om det räcker med smartcover.

Senast redigerat 2014-06-01 21:35

* Rubrik förtydligad *

Det är ett bruksföremål. Allt som bidrar till ökad vikt/storlek är av ondo.

Var bara försiktig med den så är svaret nej! Överlag försämras upplevelsen på en iPad med skal/skärmskydd

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-01 23:03

Jag kör heltäckande skal (på iPad 3gen) för att:
–luckan över skärmen viks om till ställ för filmtittande
–baksidan är lite ”hal” i sitt metallutförande
–iPaden åker runt i en väska fem dagar i veckan

Det är helt upp till dig vad du behöver. Att baksidan skulle bli repig skiter jag blank i – det är ju framsidan som används/syns/spelar roll.

Det är upp till dig. Jag använder ibland smart case men det finns vissa nackdelar i "daglig användning". Jag gillar inte att hålla i paddan med ett tillbakavikt cover. Det känns mindre skönt.

Repning etc bekymrar mig inte så mycket

Jag använder mest min padda hemma. Jag försöker få den att se ny ut så länge det går både med och utan skal. tack för alla svar och hjälp.

Ursprungligen av Brylle:

Jag använder mest min padda hemma. Jag försöker få den att se ny ut så länge det går både med och utan skal. tack för alla svar och hjälp.

En ny pryl ska se ny ut. En begagnad pryl ska se begagnad ut.

Ursprungligen av Brylle:

Jag använder mest min padda hemma. Jag försöker få den att se ny ut så länge det går både med och utan skal. tack för alla svar och hjälp.

Förstår din avsikt men tycker själv att det är lite konstigt att man sätter på ett skal för att något ska se nyare ut längre. Eftersom man inte ser produkten för att den är täckt av ett skal förtar det ju en del av avsikten...

Kan rekommendera Apples egna smart case, slimmat och riktigt snygga.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-02 15:31

Den som vill att det ska se tufft och repigt ut kan ju sy in smärlgelduk i fickorna och i väskan.
Jag för min del tycker att grejorna ska se snygga ut även om man använt dom ett tag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-02 16:02

Man behöver ju inte överarbeta, inte åt något håll. Bara använda grejorna så som de är avsedda att användas.

En klassiker i sammanhanget (i synnerhet i ytlandet har jag märkt) är att precis efter inköp av ny bil så trär man på fula stolskydd i tyg. Typ Hello Kitty eller den där j-vla apj-veln. Under tre år sitter man sedan på det fula, skrynkliga och obekväma stolsöverdraget tills det är dags att sälja bilen. Nästa ägare kan då njuta av snygga och fläckfria stolar... Till råga på allt brukar även nästa ägare göra samma sak, så att det till slut är det kanske skrothandlaren som får ta hand om stolarna i nyskick.

Ursprungligen av johan_tanying:

En klassiker i sammanhanget (i synnerhet i ytlandet har jag märkt) är att precis efter inköp av ny bil så trär man på fula stolskydd i tyg. Typ Hello Kitty eller den där j-vla apj-veln. Under tre år sitter man sedan på det fula, skrynkliga och obekväma stolsöverdraget tills det är dags att sälja bilen. Nästa ägare kan då njuta av snygga och fläckfria stolar... Till råga på allt brukar även nästa ägare göra samma sak, så att det till slut är det kanske skrothandlaren som får ta hand om stolarna i nyskick.

Jag har märkt att man i min frus hemland Bulgarien i oproportionerligt stor utsträckning har sina TV-fjärrkontroller omsorgsfullt intejpade i plastpåsar. Tydligen är man rädda att fjärren ska få en livslängd på under 30 år.

Ursprungligen av HåkanE:

Förstår din avsikt men tycker själv att det är lite konstigt att man sätter på ett skal för att något ska se nyare ut längre. Eftersom man inte ser produkten för att den är täckt av ett skal förtar det ju en del av avsikten...

Jag håller faktiskt med men jag tänkte på ett transparant skal.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-02 21:11

Som att ha plasten kvar på bilsätena...

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har märkt att man i min frus hemland Bulgarien i oproportionerligt stor utsträckning har sina TV-fjärrkontroller omsorgsfullt intejpade i plastpåsar. Tydligen är man rädda att fjärren ska få en livslängd på under 30 år.

Precis likadant i Kina

Ursprungligen av kenjon:

Som att ha plasten kvar på bilsätena...

Eller på kontorsstolarna... Eller på sängarna...
Japp, Kina här med.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-06-03 22:44
Ursprungligen av kenjon:

Som att ha plasten kvar på bilsätena...

Ha ha, som en polare frågade mig när jag köpte ny bil med skinnklädsel. -"Skall du inte köpa bilklädsel till din säten?".

1
Bevaka tråden