Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook en batteritjuv i Iphone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batteriet i Iphone tycks ofta gå från fullt till tomt på nolltid. En av bovarna kan vara Facebook och sajten Overthought.org har tipsen som kan lösa problemet.

Läs hela artikeln här

Funkar prima, tackar!

Att Facebook sörplar batteri har jag märkt förr, speciellt när man inte kör WiFi. Är man ute på fältet och startar appen tickar batteriprocenten ner med ca 1 minuts intervall och luren blir snabbt fin att värma händerna på under en kall morgon. Men att FB skulle dra så mycket när den inte är aktiv det visste jag inte.

Intressant! Själv har jag inte Facebook-appen installerad men märkte att viloläge och hur länge telefonen varit använd är precis lika länge även efter era tips.

Det jag alltid har igång: Bluetooth för att koppla min Pebble till min iPhone och två bakgrundsuppdateringar - Moves och smartwatch pro.

Jag har i alla år jag haft iPhone "dödat" appar direkt efter jag är klar med appen förutom de ligger i bakgrunden. Kul att man lär sig något nytt fler år efter man köpte sin första iPhone.

Har långt till någon Genius Bar, är det någon som spontant, utöver tipsen som kan komma på varför Användning och vänteläge är lika långt trotts att telefonen oftast är i viloläge.

1
Bevaka tråden