Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder/raderas eller behålla på iPhone m fler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man radera bilderna manuellt på iPhone och iPad efter att de är uppladade i dropboxen? I fall man skulle vilja behålla några dubbletter tillfälligt på tex sin iPhone kan man väl skapa en specifik album eller mapp. Kan man ställa in så att denna inte hamnar igen i dropboxen vid uppladningen?

Vad har du ställt in att Dropbox ska ladda upp? Från kamerarullen?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du ställt in att Dropbox ska ladda upp? Från kamerarullen?

Det var någon som gjorde det på min iPhone och dator och det kostade > 2000 kr så jag vill hellre kunna fixa själv om det går. Jag hann inte riktigt förstå hur allting förhåller sig tills det hamnar på min dator så är jag tacksam om du kan hjälpa mig/förklara.
Så här ser det ut: Jag har dropbox appen på min iPhone och Ipad och då kan man trycka på 3 prickar (högst upp på dropbox appen) för att aktivera uppload.
Är det från den platsen du menar med att man har ställt in? om inte - var ska man se denna inställning?
Alla bilder som har laddas upp mot dropbox är kvar i kamerarullen samt bildström så man måste radera de manuellt. Kan man ställa in så att de försvinner därefter från iPhone/iPad?
I fall man ska radera de manuellt så skulle jag vilja veta om man kan behålla kvar i en mapp/album en del av vissa bilder (som är redan uppladade) till dropbox? då i så fall skulle det vara bra att kunna ställa in så att den mappen inte laddas inte upp igen mot dropbox.

En bild säger mer än tusen ord...

Lämnade du in datorn för att få Dropbox installerat o betalade 2000kr för det??

Inställningen för att aktivera uppladdning gör du under kugghjulet i nederkanten av skärmen i Dropbox. När du klickar på kugghjulet kommer du in i inställningar. Klicka på "Camera upload" o klicka på reglaget för att det ska visa grönt.

Nu har du aktiverat automatisk uppladdning av alla bilder i din iPhone eller iPad. Om du bara vill ladda upp enstaka arkiv kan du nog använda dig av menyn m de tre punkterna istället, har inte testat den funktionen själv.

Ursprungligen av Mymac4ever:

En bild säger mer än tusen ord...

Lämnade du in datorn för att få Dropbox installerat o betalade 2000kr för det??

Inställningen för att aktivera uppladdning gör du under kugghjulet i nederkanten av skärmen i Dropbox. När du klickar på kugghjulet kommer du in i inställningar. Klicka på "Camera upload" o klicka på reglaget för att det ska visa grönt.

Nu har du aktiverat automatisk uppladdning av alla bilder i din iPhone eller iPad. Om du bara vill ladda upp enstaka arkiv kan du nog använda dig av menyn m de tre punkterna istället, har inte testat den funktionen själv.

Jag har betalat över 2000 kr men då blev det fixat så att jag kommer åt de uppladade bilderna från min dators bildbehandlingsprogrammet. Samt att det uppdateras automatisk mot dropbox i fall jag flyttar eller raderar en bild fån bildbehandlingsprogrammet.
Tack för din beskrivning med bilder. Mina inställningar stämmer bra att det är grönt där det ska vara. Dock måste jag få ordning på detta innan med min inloggning på iCloud. Jag ska testa ikväll med olika alternativ ang. prickarna.
Har du något svar angående min fråga om radering av bilderna på iPhone/iPaden?

Ja du kan ta bort bilder från iPhone/iPad utan att de också raderas på Dropbox. Väljer du menyn under de tre punkterna(som fö talar om att det finns fler funktioner) kan du plocka enstaka bilder från tex din iPad för att ladda upp dem, utan att först aktivera "Camera upload".

1
Bevaka tråden