Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter och kalender i iCloud

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte rätt på synkningen av mina kontakter och kalendrar. Jag har ett konto på iCloud och i det ser jag nästan alla mina kontakter. Jag ser samma kontakter om jag väljer det i grupper på min iPhone. Men jag kan inte se vissa kontakter som jag lagt in nyligen. Då måste jag välja att se alla kontakter på min iPhone. Gamla kontakter som jag hade innan jag skaffade iPhone för första gången finns kvar. Hur gör jag för att städa upp i denna röra av kontakter?

I kalendern på min MacBook Air ser jag inte den kalender som jag prenumererar på (min frus) där vi synkar familjens aktiviteter. Däremot ser jag min egen kalender,...?

Hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-24 15:32

Kolla så alla dina grupper ligger under iCloud, och inte någon under den egna enheten. Dety är ett väldigt vanligt fel.
Logga in på iCloud.com. Finns alla dina kontakter där?

Ursprungligen av kenjon:

Kolla så alla dina grupper ligger under iCloud, och inte någon under den egna enheten. Dety är ett väldigt vanligt fel.
Logga in på iCloud.com. Finns alla dina kontakter där?

Det funkar men då ser jag inte de kontakter jag lagt till den senaste tiden...

Ursprungligen av acederberg:

Det funkar men då ser jag inte de kontakter jag lagt till den senaste tiden...

Då har du säkert råkat skapa dessa kontakter utanför iCloud. Enklaste sättet att fixa detta är att i Contacts.app på datorn bara markera och dra över dessa till iCloud. Givet att du har en Mac, dvs.

Ursprungligen av pmarriott:

Då har du säkert råkat skapa dessa kontakter utanför iCloud. Enklaste sättet att fixa detta är att i Contacts.app på datorn bara markera och dra över dessa till iCloud. Givet att du har en Mac, dvs.

Klart jag har en Mac
Jag provar och återkommer...

Vad är Contacts.app?

Och hur gör jag för att INTE skapa kontakter utanför iCloud i fortsättningen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-24 16:55
Ursprungligen av acederberg:

Vad är Contacts.app?

Programmet som på svenska heter Kontakter i OSX på din MacBook Air

Ursprungligen av acederberg:

Och hur gör jag för att INTE skapa kontakter utanför iCloud i fortsättningen?

I programmet Kontakter välj menyn Kontakter > Inställningar > Allmänt > Förvalt konto > "iCloud" (istället för "På min mac")

(detta val syns bara om man har några kontakter sparade lokalt. Om man redan har allt i sparat iCloud finns inte alternativ för Förvalt konto)

1
Bevaka tråden