Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipad vill inte spela in video

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-03-02 04:49

På min Ipad, under kamera, finns tre val, Video, Bild och Kvadrat. Bild är förvalt och det går inte att välja någonting annat. Är det en bugg eller saknar jag någonting?
Har uppdaterat till 7.0.6 men det fungerade inte tidigare heller.

Ursprungligen av Stig R:

På min Ipad, under kamera, finns tre val, Video, Bild och Kvadrat. Bild är förvalt och det går inte att välja någonting annat. Är det en bugg eller saknar jag någonting?
Har uppdaterat till 7.0.6 men det fungerade inte tidigare heller.

Grundfråga: du vet att man ska inte trycka på valen utan istället dra kamerabilden mot det val som man vill ha?

Bäst att kontrollera innan vi ger oss in på mer avancerade teorier

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-02 09:25

Ett exempel på dåligt användargränssnitt. Inte så intuitivt, tycker jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-02 09:27

Det räcker med att dra fingret var som helst på skärmen också för att växla mellan valen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-02 09:30
Ursprungligen av kenjon:

Ett exempel på dåligt användargränssnitt. Inte så intuitivt, tycker jag.

Bättre på detta sätt än en massa pilar,texter som förklara hur man ska göra och förstör det rena utseendet.
För hur svårt kan det vara att testa sig fram om man är osäker på hur det fungerar.
Hellre testar jag mig blodig istället för att fråga på en gång för testar man lär man sig bättre

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-03-02 09:39

Jag har hållt på med mac sedan 1990. Jag testar åtskilliga gånger innan jag frågar. Men detta lyckades jag inte klura ut, tyvärr. Det måste vara samma designer till detta som till att scrolla åt fel håll skall heta naturligt.

Skulle det vara så svårt att där, som i precis alla andra sammanhang så skall man klicka/trycka på det val man vill göra?

Men tack för tipset!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-02 09:52

Detta är en väldigt liten yta att träffa om man ska trycka till skillnad från att dra då man har hela skärmen.

Ursprungligen av Stig R:

Jag har hållt på med mac sedan 1990. Jag testar åtskilliga gånger innan jag frågar. Men detta lyckades jag inte klura ut, tyvärr. Det måste vara samma designer till detta som till att scrolla åt fel håll skall heta naturligt.

Skulle det vara så svårt att där, som i precis alla andra sammanhang så skall man klicka/trycka på det val man vill göra?

Men tack för tipset!

Bra att det löste sig ?

1
Bevaka tråden