Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synaptics satsar på fingeravtrycksläsare för mobiler

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple är inte de enda som utvecklar fingeravtrycksläsare. Amerikanska Synaptics berättar som sina planer som de menar kommer att vara bättre än Touch ID.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple är inte de enda som utvecklar fingeravtrycksläsare. Amerikanska Synaptics berättar som sina planer som de menar kommer att vara bättre än Touch ID.

Läs hela artikeln här

Själv tycker jag halva vitsen är den just ligger i den mekaniska knappen. Att man får en dubbelfunktion med sensor och hemknappen. Skulle inte vilja vara utan den. Blir väl 2 moment på Samsung i stället för ett som på iPhone.

Ursprungligen av adress@mac:

Själv tycker jag halva vitsen är den just ligger i den mekaniska knappen. Att man får en dubbelfunktion med sensor och hemknappen. Skulle inte vilja vara utan den. Blir väl 2 moment på Samsung i stället för ett som på iPhone.

Om man helt tar bort knappen kan ju skärmen ta upp en större del av framsidans yta, vilket kanske är än mer viktigt om man har en större enhet än Iphone 5S fyra tum.

Samsung ryktas ska använda en sensor där man måste rulla fingret över och läsa av en större yta och det låter inte så lovande tycker jag. Halva grejen med Touch ID är ju hur smidigt det fungerar (när sensorn är ren).

iPhone 5S har en metallring runtom knappen för att känna av när ett finger ligger över den..

Tekniken som artikeln beskriver kommer inte göra det vilket betyder att antingen kommer sensorn vara på hela tiden för en avläsning vilket knappast är troligt.. lär ta massa ström o resurser. I annat fall måste man aktivera sensorn på något annat sätt. tex via en knapptryckning först o sen scanna fingret.. flera moment alltså.

Nä. Jag tror Apple kan känna sig lugna ett bra tag framöver.. Även om konkurrenter kommer med en sensor för fingeravtryck så tvivlar jag på att de kommer få samma kvalité på tjänsten i den närmsta tiden.. Vilket kommer få folk att tro att fingerscanning är kasst för de har minsann haft det på sin "välj valfri Android enhet".

Lite det som är faran när företag ska kränga ut teknik för att kopiera andra men som funkar dåligt.. Man drar med sig alla i smutsen. Även de som gör det bra.

1
Bevaka tråden