Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Horizon vrider video rätt automatiskt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är smidigt att filma med en stående Iphone men resultatet blir en vertikal video som är opraktisk att titta på. Horizon är en ny app som förhindrar alla försök till vertikal video genom att ständigt hålla bilden liggande. 99mac har testat.

Läs hela artikeln här

Den här appen bör alla som lider av VVS använda sig av.

Ursprungligen av keptang:

Den här appen bör alla som lider av VVS använda sig av.

Har fler än en gång satt igång att filma i stående läge och sedan kommit på detta misstag och vridit på telefonen. Det är ingen bra idé kan jag säga. Bör nog ha den här appen

Jag skulle vilja påstå att den gör videofilmning på Apples vis. Köpte den direkt. Den har dock vissa brister i och med att det blir lite skakigt när man vrider på telefonen (som Adrian också påpekar) men den är bra.

Videon är ju en modern klassiker. Kan också sammanfattas så här (från http://osxdaily.com/2012/07/18/the-single-mos...:

Tillägg: ser förresten i kommentarsfältet i App Store att man bara kan filma i låg upplösning med 4S. Kan ju vara bra att veta.

Senast redigerat 2014-01-22 22:04
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-23 01:26

Om jag förstår det rätt skapar den en croppad film?
Snälla Apple, vrid kamerasensorn 90°! You're making it wrong!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-01-23 20:09
Ursprungligen av reboot81:

Om jag förstår det rätt skapar den en croppad film?
Snälla Apple, vrid kamerasensorn 90°! You're making it wrong!

Menar du inte 'You're holding it wrong' ?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-25 14:22

?Horizon appen är riktigt bra. Synd att den inte fanns när jag filmade ett cykellopp i Stockholm. Med Horizon står alltid alla lyktstolpar vertikalt och byter man grepp eller hand under inspelningen vrids inte bilden. Hellre en något sämre upplösning tills kameran är horisontell igen än en bild som lutar hit och dit under uppspelningen, — Prova!

1
Bevaka tråden