Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letter fokuserar på skrivandet av e-post

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har testat nya Letter, programmet som bara är till för att skriva och sända e-post utan att bli distraherad av en överfull inkorg och andra mejl.

Läs hela artikeln här

Aha ..
Förstår inte riktigt vitsen, då man bara ser "skrivfönstret" när man skriver mail i Mail och man störs inte av några inkommande eller vad som finns i inkorgen medan man skriver om man inte har ställt in att man skall bli störd i notiser.

Tror man ska se det mera konceptuellt, dvs att man "går någon annanstans" för en viss typ av skrivande, för den som gillar fokus på skrivandet praktiskt och estetiskt.

Det är helt klart en väldigt nischad app, och jag har hört andra säga precis samma sak: vad är poängen, jag kan ju göra allt i mitt vanliga mejlprogram, jag kan stänga inboxen osv. Är det första reaktionen tror jag inte man behöver testa appen ens, då är den inte för dig.

Bara för att illustrera det lite, tänk dig att det är som att gå till ett kontor istället för att jobba hemifrån. Visst, du kan stänga dörren till arbetsrummet och sitta ner ostörd där, men den ostädade hallen finns alldeles där utanför, den rena disken i diskmaskinen borde ju plockas upp och sen vore det ju inte så dumt att plocka bort lite av alla leksaker ungarna dragit fram...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-13 09:12

Kortkommando->tjänster var en liten cool funktion. Men jag lyckas inte aktivera "Visa adress i Google-kartor", varken med kortkommando eller högerklick. Är det någon som fått den tjänsten att fungera?

1
Bevaka tråden