Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad 4 vill inte starta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag stängde av min ipad (helt) och sen när jag skulle sätta på den igen så vill den inte. Apple loggan kommer upp och visar sig länge, ca 2 min, sen blir skärmen helt svart (men den lyser) en stund och sen kommer Apple loggan igen och så håller den på så. Jag har provat allt för att få den att funka men inget går! Har tryckt på hemknappen och viloknappen samtidigt, funkar ej. Jag har haft den i dfu läge och återställt den genom iTunes men vill ändå inte funka! Precis samma problem efter. Och när laddaren är i, går den inte ens att stänga av. Någon som varit med om nåt liknande? Någon som löst problemet? Vore hemsk tacksam!

Vill bara säga att den är köpt i juni i år. Så den är inte gammal, bara 6 månader.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-18 14:35
Ursprungligen av Malunskan:

Vill bara säga att den är köpt i juni i år. Så den är inte gammal, bara 6 månader.

Och då är det väl självklart vad lösningen är...lämna in den

Ursprungligen av lappen71:

Och då är det väl självklart vad lösningen är...lämna in den

Ja men det har jag verken lust eller tid med. Tänkte om det fanns nåt knep för att få igång den NU!
Får väl lämna in den efter jul.

Ursprungligen av Malunskan:

Ja men det har jag verken lust eller tid med. Tänkte om det fanns nåt knep för att få igång den NU!
Får väl lämna in den efter jul.

Har du satt den i DFU och återställt den utan verkan så är det inget mer du kan göra än att skicka in den på service.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du satt den i DFU och återställt den utan verkan så är det inget mer du kan göra än att skicka in den på service.

Ja jag har väl inget val. Tycker bara det är konstigt att det blev så här. Man måste ju kunna stänga av den helt utan problem. Andra ggn nåt sånt här händer. Bara att förra ggn gick det till slut att sätta på den.
Tack ändå!

Ursprungligen av Malunskan:

Ja jag har väl inget val. Tycker bara det är konstigt att det blev så här. Man måste ju kunna stänga av den helt utan problem. Andra ggn nåt sånt här händer. Bara att förra ggn gick det till slut att sätta på den.
Tack ändå!

Kan man kanske tycka. Tycker dock inte att det är så underligt att saker går sönder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-12-18 18:09

Hade du satt den i DFU?

Ursprungligen av reboot81:

Hade du satt den i DFU?

Ja. Det har jag gjort. Gick iaf inte att få igång den efter återställningen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-20 09:42

Låt den ligga påslagen några dagar så batteriet dras ur tills den stänger av (och någon dag till). Ladda den sedan fullt igen, och testa. Låter humbug, men det har funkat vid tidigare fall

Ursprungligen av kenjon:

Låt den ligga påslagen några dagar så batteriet dras ur tills den stänger av (och någon dag till). Ladda den sedan fullt igen, och testa. Låter humbug, men det har funkat vid tidigare fall

Jag laddade ur den helt men funkar ändå inte. När laddaren var i så kom Apple loggan upp och så svart skärm som lyser och sen äpplet igen och så höll den på så. Igår fick jag nog och lämnade in den på service. Tack ändå!

1
Bevaka tråden