Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e-bok/pdf-läsare som synkar mellan iOS och OS X?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag läser mycket pdf/e-böcker på min iPad.
Jag vill ha ett program som synkar mellan iPad och OS X.
Så om jag läser på kvällen vill jag att när öppnar samma bok på datorn senare dagen efter vill jag att den ska vara på samma sida.

Finns det?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag läser mycket pdf/e-böcker på min iPad.
Jag vill ha ett program som synkar mellan iPad och OS X.
Så om jag läser på kvällen vill jag att när öppnar samma bok på datorn senare dagen efter vill jag att den ska vara på samma sida.

Finns det?

iBooks gör det, men bara med köpta böcker. Vet inte hur Kindle synkar vanliga PDF:er, men böcker synkas.

Köpta via iBook antar jag? För de jag läser är köpta men inte via iBooks.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Köpta via iBook antar jag? För de jag läser är köpta men inte via iBooks.

Jo.

Då kvarstår frågan finns det något som gör detta på vilka pdfer/eböcker som helst?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-04 15:45

iBooks synkar alla mina pdf-filer.

Ursprungligen av joakimo:

iBooks synkar alla mina pdf-filer.

Det gör min med men inte VAR jag är i boken.

Ursprungligen av joakimo:

iBooks synkar alla mina pdf-filer.

Om du lägger till ett PDF-dokument i iBooks på datorn, dyker det automatiskt upp på din iOS-enhet då? För det gör det inte hos mig. Eller måste du lägga in det manuellt på båda enheterna och synkar den då de båda?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-04 16:27
Ursprungligen av pmarriott:

Om du lägger till ett PDF-dokument i iBooks på datorn, dyker det automatiskt upp på din iOS-enhet då? För det gör det inte hos mig. Eller måste du lägga in det manuellt på båda enheterna och synkar den då de båda?

Jag har en större mängd pdf-dokument i iBooks på min iPad. Idag startade jag iBooks på OS X för första gången, iBooks började då att synka över allt material till datorn i samband med att jag loggat in på mitt iCloud-konto.

Edit: Kan inte se att den synkar över dokument jag lagt in på datorn nu.

Senast redigerat 2013-12-04 18:59

Problemet är INTE att få ÖVER böckerna till iPad, det funkar som det ska.

Det är att synka VAR jag är i boken. Att jag är på sidan 32 och att jag inte ska behöva leta mig framåt varje gång på båda håll.

Kindle klarar det.

Mer info om hur här: http://www.epubor.com/sync-kindle-furthest-pa...

Ursprungligen av pmarriott:

iBooks gör det, men bara med köpta böcker.

Helt fel. Vad har du fått det ifrån? Visserligen köper jag massor av böcker från andra än Apple, men iBooks synkar alla böcker, i alla fall i epub-format utan problem. Har inte haft problem med pdf'er heller. Jag synkar trådlöst med iTunes.

Senast redigerat 2013-12-05 01:24
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Problemet är INTE att få ÖVER böckerna till iPad, det funkar som det ska.

Det är att synka VAR jag är i boken. Att jag är på sidan 32 och att jag inte ska behöva leta mig framåt varje gång på båda håll.

I Mavericks där iBooks dyker upp som app synkar det tydligen.

Citat:

Your reading position, bookmarks, and highlights from iOS will be synced automatically, even with non-iBooks Store books you’ve added manually to your library.

Everything You Need to Know About iBooks for Mac

Ursprungligen av keptang:

Kindle klarar det.

Mer info om hur här: http://www.epubor.com/sync-kindle-furthest-pa...

Man kan inte ens starta Kindle på macen om man inte har ett konto hos Amazon och man använder det. iBooks bara synkar och visar mina böcker utan en massa tjafs. Jag hade egentligen tänkt någon annan app, men iBooks fungerar förvånansvärt bra.

Ursprungligen av pmarriott:

Om du lägger till ett PDF-dokument i iBooks på datorn, dyker det automatiskt upp på din iOS-enhet då? För det gör det inte hos mig. Eller måste du lägga in det manuellt på båda enheterna och synkar den då de båda?

Det beror ju naturligtvis på dina synkinställningar.

Ursprungligen av Micke Byström:

Man kan inte ens starta Kindle på macen om man inte har ett konto hos Amazon och man använder det. iBooks bara synkar och visar mina böcker utan en massa tjafs. Jag hade egentligen tänkt någon annan app, men iBooks fungerar förvånansvärt bra.

Han frågar efter en läsare som har funktionen att kunna fortsätta läsa där han slutade på en annan enhet, det har aldrig iBooks gjort åt mig iaf. Men Kindle kan det utan problem.

edit: Såg inte dina tidigare svar så missade.
Fast det är ändå trevligt med Kindles lösning om man t.ex. skulle ha någon annan enhet som inte kan köra iBooks..

Ursprungligen av Micke Byström:

Helt fel. Vad har du fått det ifrån? Visserligen köper jag massor av böcker från andra än Apple, men iBooks synkar alla böcker, i alla fall i epub-format utan problem. Har inte haft problem med pdf'er heller. Jag synkar trådlöst med iTunes.

Har iofs bara 2 typer av filer i iBooks, köpta böcker och PDF:er. Min synkar enbart de köpta böckerna. Automagiskt. PDF:er som jag lägger till i iBooks på datorn dyker inte upp i iBooks på min iPad och vice versa. Ännu mindre synkar de var man är i dem.

Ursprungligen av Micke Byström:

Det beror ju naturligtvis på dina synkinställningar.

Vänligen utveckla. Det är inställt att synka men det synkar som sagt bara böcker, inte PDF:er.

Ursprungligen av pmarriott:

Har iofs bara 2 typer av filer i iBooks, köpta böcker och PDF:er. Min synkar enbart de köpta böckerna. Automagiskt. PDF:er som jag lägger till i iBooks på datorn dyker inte upp i iBooks på min iPad och vice versa. Ännu mindre synkar de var man är i dem.

"Synka" betyder här att samma böcker kopieras mellan enheter, inte var du är i dem nödvändigtvis.Om de inte ens dyker upp på din enhet så har det inte synkats korrekt. Synkar du alla böcker eller bara valda?

För att hålla reda var du är i din bok lägger du till ett bokmärke. Följer inte det med alltså? Jag kan tyvärr inte kolla då jag inte uppdaterat till Mavericks än och inte kör iBooks på datorn.

Senast redigerat 2013-12-05 21:26
Ursprungligen av pmarriott:

Vänligen utveckla. Det är inställt att synka men det synkar som sagt bara böcker, inte PDF:er.

Synkinställningarna i iTunes om du använder det och ifall det är iCloud så är det inställningarna där (inte prövat). Jag använder iTunes.

Ursprungligen av Micke Byström:

"Synka" betyder här att samma böcker kopieras mellan enheter, inte var du är i dem nödvändigtvis.Om de inte ens dyker upp på din enhet så har inte synkat korrekt. Synkar du alla böcker eller bara valda?

Och för att hålla reda var du är i din bok lägger du till ett bokmärke. Följer inte det med alltså? Jag kan tyvärr inte kolla då jag inte uppdaterat till Mavericks än och inte kör iBooks på datorn.

För min del handlar hela grejen om synk mellan iBooks på datorn och iBooks på iOS. Iom iBooks på Mavericks har du inte möjlighet att synka böcker via iTunes på samma sätt längre.

Edit: Eller, jo det kan man visst. Är det något som har tillkommit efter skarpt släpp? Innan kunde man inte, på betan. Tror jag.

Ursprungligen av pmarriott:

För min del handlar hela grejen om synk mellan iBooks på datorn och iBooks på iOS. Iom iBooks på Mavericks har du inte möjlighet att synka böcker via iTunes på samma sätt längre.

Edit: Eller, jo det kan man visst. Är det något som har tillkommit efter skarpt släpp? Innan kunde man inte, på betan. Tror jag.

Ja, enligt min tidigare bifogade länk "Everything..." så kan man det. Det enda intressanta här är ifall bokmärken man skapar följer med vid synkronisering även i pdf'er. Att den ska öppnas där man var sist tycker i a f jag inte är så intressant i sig. Jag vill ha kontrollen själv.

Ursprungligen av Micke Byström:

Ja, enligt min tidigare bifogade länk "Everything..." så kan man det. Det enda intressanta här är ifall bokmärken man skapar följer med vid synkronisering även i pdf'er. Att den ska öppnas där man var sist tycker i a f jag inte är så intressant i sig. Jag vill ha kontrollen själv.

Ok så om jag bokmärker en sida så synkas det? Intressant måste jag testa. Men det är iBooks vi pratar om?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ok så om jag bokmärker en sida så synkas det? Intressant måste jag testa. Men det är iBooks vi pratar om?

Jag kör inte Mavericks — vilket krävs för att köra iBooks på Macen — än så jag har inte testat, men det är vad jag förväntar mig. Om inte så är det läge för att lämna en buggrapport till Apple, eftersom det rimligen borde fungera likadant oavsett format.

Ursprungligen av pmarriott:

Om du lägger till ett PDF-dokument i iBooks på datorn, dyker det automatiskt upp på din iOS-enhet då? För det gör det inte hos mig. Eller måste du lägga in det manuellt på båda enheterna och synkar den då de båda?

Samma för mig. Testade precis. La till den i datorn och den dyker inte upp på telefonen. En PDF.
Ska byta ut den mot en epub så får vi se.

Då har jag testat med epub. Den synkar inte heller. Eller så har jag för bråttom. Får vänta ett tag så får vi se.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Samma för mig. Testade precis. La till den i datorn och den dyker inte upp på telefonen. En PDF.
Ska byta ut den mot en epub så får vi se.

Men hur synkroniserar du? iTunes eller iCloud?

Ursprungligen av Micke Byström:

Men hur synkroniserar du? iTunes eller iCloud?

iCloud.

Tar nu hem Kindle för OS X och iOS.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

iCloud.

Och du har ställt inte att ALLA böcker ska synkroniseras? i iTunes behöver man ställa in vilka. Jag vet inte vilken som är grundinställningen i iCloud, men det är ju lite underligt att du inte kontrollerar detta när du har problem.

Ursprungligen av Micke Byström:

Och du har ställt inte att ALLA böcker ska synkroniseras? i iTunes behöver man ställa in vilka. Jag vet inte vilken som är grundinställningen i iCloud, men det är ju lite underligt att du inte kontrollerar detta när du har problem.

iTunes undviker jag i det längsta, så det är default inställningar.
Jag har kollat och det är alla böcker men min telefon finns inte i iTunes.
Det måste jag undersöka varför, kan vara boen i dramat.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

iTunes undviker jag i det längsta, så det är default inställningar.
Jag har kollat och det är alla böcker men min telefon finns inte i iTunes.
Det måste jag undersöka varför, kan vara boen i dramat.

Jag tror inte telefonen behöver synas i iTunes och jag tror inte inställningarna för iCould-synk görs i iTunes heller, så det är troligen inte orsaken.

Bevaka tråden