Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Maverick

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har installerat Maverick , den uppdateringen tillför inget annat än allt går mycket saktare och tillför inget väsentligt . Det går inte att komma in med E-leg !(Nordea ) .
Hur gör man för avinstallera Maverick och återgå till OS 10.8.5

Ursprungligen av Stehlina:

Har installerat Maverick , den uppdateringen tillför inget annat än allt går mycket saktare och tillför inget väsentligt . Det går inte att komma in med E-leg !(Nordea ) .
Hur gör man för avinstallera Maverick och återgå till OS 10.8.5

1. Det går inte långsammare med Mavericks.
2. Om det går långsammare är det för att datorn indexerar filer eller optimerar och har sig och då är det ett övergående fenomen.
3. "Det funkar inte" är inte en adekvat beskrivning av ett problem. Troligen måste Nordea uppdatera sin mjukvara. Det är sålunda ett övergående fenomen. Under tiden (och även lång tid framöver) går det alldeles utmärkt att använda mobilt Bank-ID som jag tror att till och med en fiffel-och-båg-bank som Nordea stöder.

Ursprungligen av pmarriott:

1. Det går inte långsammare med Mavericks.
2. Om det går långsammare är det för att datorn indexerar filer eller optimerar och har sig och då är det ett övergående fenomen.
3. "Det funkar inte" är inte en adekvat beskrivning av ett problem. Troligen måste Nordea uppdatera sin mjukvara. Det är sålunda ett övergående fenomen. Under tiden (och även lång tid framöver) går det alldeles utmärkt att använda mobilt Bank-ID som jag tror att till och med en fiffel-och-båg-bank som Nordea stöder.

Det krävs sannolikt en ny drivrutin som det gjorde för den "seriösa banken" (som SHB gillar att kalla sig). Det tog en vecka (personligen så tyckte jag att det var en vecka längre än nödvändigt men...)

De stöjder för övrigt inte mobilt Bank-ID trots att de är "seriösa" (gammal tagg som sitter i från ett uttalande som någon hos SHB gjorde way back)

Ursprungligen av Stehlina:

Har installerat Maverick , den uppdateringen tillför inget annat än allt går mycket saktare och tillför inget väsentligt . Det går inte att komma in med E-leg !(Nordea ) .
Hur gör man för avinstallera Maverick och återgå till OS 10.8.5

Svaret är nog att du gör en ren installation från dina gamla 10.8.5 via skivor eller backupmedia.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-05 12:50
Ursprungligen av Stehlina:

Har installerat Maverick , den uppdateringen tillför inget annat än allt går mycket saktare och tillför inget väsentligt . Det går inte att komma in med E-leg !(Nordea ) .
Hur gör man för avinstallera Maverick och återgå till OS 10.8.5

Beroende på vad du har för sorts kortläsare hos Nordea så finns redan uppdaterade drivrutiner till Mavericks. Jag använder NCR1 och den fungerar.
http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%C3%A4ns...

Har installerat alla uppdateringar från Nordea

Har installerat alla uppdateringar från Nordea inget fungerar klickar jag på logga in i Safari kommer en ruta upp som säger kan ej etablera kontakt .Firefox där händer inget.
Starttid efter att ha Installerat Maverick drygt 3 min (Appel närmar sig Windows XP )
Detta att installera Maverick är ngt jag ångrar och avråder alla att göra .
Som tur är har jag även Windows 7 och Linux Mite i andra datorer , då macen är förstörd.
Min mac är IMac I5 12 gb minne

  • Medlem
  • 2013-11-06 19:07
Ursprungligen av Stehlina:

Detta att installera Maverick är ngt jag ångrar och avråder alla att göra .

Du har uppenbarliga problem med din Mac eller med hur du hanterar den.

Varför skulle alla andra lyssna på ditt råd? För de allra, allra flesta så fungerar allt precis som det ska.

Senaste versionen av OS X heter förresten Mavericks och inte Maverick.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-11-06 19:49

Upplever inga större problem som inte kan relateras till en .0-uppdatering på någon av mina tre Mac:ar (2009, 2011 och 2013). Är väldigt nöjd med uppdateringen måste jag säga, skrivare på jobb fortsatte att fungera (inte alltid fallet), VPN, parallells osv. Allt rullar på.

Ursprungligen av Stehlina:

Har installerat alla uppdateringar från Nordea inget fungerar klickar jag på logga in i Safari kommer en ruta upp som säger kan ej etablera kontakt .Firefox där händer inget.
Starttid efter att ha Installerat Maverick drygt 3 min (Appel närmar sig Windows XP )
Detta att installera Maverick är ngt jag ångrar och avråder alla att göra .
Som tur är har jag även Windows 7 och Linux Mite i andra datorer , då macen är förstörd.
Min mac är IMac I5 12 gb minne

Nästan alla är nöjda men det strular för dig och därför bör alla undvika Mavericks?

Mavericks.

Maverick

Mavericks

  • Medlem
  • 2013-11-06 21:44

Jag skulle mer säga: Varning för Nordea!

Sveriges sämsta bank?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-06 22:37

@Stehlina: Uppenbarligen verkar ju något ha gått fel hos dej.
Lång uppstartstid kan bero på att datorn inte vet vilken disk den ska starta från. Kolla under Äpplet - Systeminställningar - Startskiva.
Prova även att göra en reset av PRAM och SMC.
Nästa steg är att installera combouppdateringen.
Funkar inte det, installera om Mavericks (dina filer ligger kvar, men du bör ändå ha en backup).
Som sista utväg, formatera om disken och installera från början. Tänk på att alla dina filer då försvinner.

Ursprungligen av kenjon:

...Nästa steg är att installera combouppdateringen...

Och vilken uppdatering syftar du på då?

10.9.0 är 10.9.0. Det finns inget att uppdatera till.

Det kommer inte att finnas någon combouppdatering till Mavericks förrän vi är framme vid 10.9.2.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-06 22:54

Helt rätt, jag skrev av bara farten

1
Bevaka tråden