Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt innehåll när touchen slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-10-05 11:39

Har en vän vars touch har lagt av på hans iPhone 5. Den är lösenkodsskyddad så det går inte att göra något i iTunes, och den kommer inte upp som en kameraenhet för att föra över bilder heller. Finns det någon lösning på detta eller är det helt kört? Han är osäker på om den varit säkerhetskopierad mot iCloud då han inte haft nog med utrymme där.

Om han kopplar in den till itunes för att fäkerhetskopiera, frågar den efter lösen då? Isf är det nog kört om denne nu inte kan byta skärm på de.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-10-05 12:19
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om han kopplar in den till itunes för att fäkerhetskopiera, frågar den efter lösen då? Isf är det nog kört om denne nu inte kan byta skärm på de.

iTunes säger till att den är låst och måste låsas upp först ja. Man tycker ju att de kanske borde löst så man kan knappa in sifferkombinationen i iTunes för såna här tillfällen. Men konstigt att den inte dyker upp som en kamera som den brukar göra när man kopplar in den. :/ Den ska ju skickas in på garanti då det inte är yttre åverkan, så skärmbyte är uteslutet.

Det är kört om den är lösenordsskyddad.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-10-05 12:21
Ursprungligen av keptang:

Det är kört om den är lösenordsskyddad.

Bummer. Som sagt, egentligen borde ju kanske Apple tänkt på en lösning som jag föreslog kan man tycka. Hade väl inte blivit mindre säkert att få knappa in den i iTunes kanske.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-05 12:23

Det där kan inte alls stämma. Jag har min telefon lösenkodskyddad och inte behöver jag låsa upp den för att synkronisera.
Jag kan starta bildinsamlaren också för att få ut bilderna utan problem.

Kopplas den till datorn med iTunes som den är synkad/auktoriserad till så går det, inte annars.
Om den nu är auktoriserad på någon dator.

1
Bevaka tråden