Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appsymbolbricka försvonner ej

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iphone, på min meddelande app (vanliga för iphone) så står det att jag har ett oläst meddelande (program/appsymblbricka, men jag öppnar appen men det finns inga olästa meddelanden. Detta hände då jag hade gjort en omstart (vanlig) på telefonen och råkade stänga av den innan meddeölandet kanska levererats. Meddelandet jag fick dök upp i notiscenter men klickade man på det så stod det inte i meddelandet.

Jag har proat att göra en hard recovery men det hjälpte inte heller. Symbolen försvinner om jag drar bort appsymbolbricka under notiscenter, men då ser jag inte när jag få mess så vid appen.

Någon som vet vad det kan vara?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-01 23:44

Är du helt hundra på att du inte har ett oläst meddelande en bit ner (längst ner) i meddelande listan? Provat att stänga av och sätta på iMessage?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 23:50

Vad har du för mailleverantör? Är kontot inställt som POP eller IMAP?

Kan du logga in via webmail, alltså via en hemsida, inte via appen? Försök i så fall se igenom de olika mapparna om du kan hitta något ensamt spökmail, eller om det finns en funktion i webmailen att markera alla som lästa.

Edit: Glöm allt vad jag skriver, ser nu att du talar om Meddelanden och inte om Mail...

Senast redigerat 2013-10-02 00:02
1
Bevaka tråden