Skärminspelning på iPad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På vanliga datorn kan man göra en skärminspelning med t ex QuickTime. Det finns också en del andra program som jag inte har undersökt.

Knäckfrågan för mig är om man kan göra det även på en iPad? Detta styr mitt val av vilken jag ska köpa.

Är det någon som redan vet - eller någon som skulle ha tid och ork att göra ett test?

ylva

Ursprungligen av webulven:

På vanliga datorn kan man göra en skärminspelning med t ex QuickTime. Det finns också en del andra program som jag inte har undersökt.

Knäckfrågan för mig är om man kan göra det även på en iPad? Detta styr mitt val av vilken jag ska köpa.

Är det någon som redan vet - eller någon som skulle ha tid och ork att göra ett test?

ylva

Det går inte att göra en särminspelning direkt på iPad. Däremot kan du via Apples Xcode göra en screen capture på datorn.

Tack för svar.

Vad är Apples Xcode? Blir det en stillbild?

Tack för svar.

Vad är Apples Xcode? Blir det en stillbild?

https://developer.apple.com/xcode/

Du kan göra en videoinspelning från Xcode. Stillbilder kan man göra busenkelt på iPad, bara att trycka in och släppa hem- och powerknapparna samtidigt.

Tack igen. Ursäkta om jag besvärar med fler detaljfrågor, men det styr om jag ska köpa en liten eller stor iPad.

Den här inspelningen från Xcode, hur bra blir det? Vad blir det för format? Är det jämförbart med QuickTime tror du? Blir de lika tunga som med QuickTime?

Fast det verkar som att jag kan prova i datorn... men jag vet ju inte vad som sen gör skillnad i iPaden.

Tack igen. Ursäkta om jag besvärar med fler detaljfrågor, men det styr om jag ska köpa en liten eller stor iPad.

Den här inspelningen från Xcode, hur bra blir det? Vad blir det för format? Är det jämförbart med QuickTime tror du? Blir de lika tunga som med QuickTime?

Fast det verkar som att jag kan prova i datorn... men jag vet ju inte vad som sen gör skillnad i iPaden.

Har aldrig själv använt det så jag kan tyvärr inte svara på frågan.

Okej, tack!

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE