Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volym. Kan det verkligen stämma?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-21 11:35

Måste bara fråga så att jag missat något. Kan man fortfarande inte i ios7 ställa volymen med olika styrka mellan ringsignal, mess och väckarklocka?

Jag finner inget sådant val, så jag tror, nej.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-21 15:48

Nästan lite lattjo att inte kunna särskilja dessa åt

Ursprungligen av Fisen:

Nästan lite lattjo att inte kunna särskilja dessa åt

Samtidigt, tänk dig hur många användare som skulle gnälla på för hög/låg volym på samtal, sms, eller notiser

Ursprungligen av Fisen:

Nästan lite lattjo att inte kunna särskilja dessa åt

Det måste väl vara lättare att " särskilja" dom åt med olika signaler än volym. Det går ju hur mycket som helst.

Skumt, nu med ios 7 har min iphone 5 påtagligt lägre volym på ringsignalen än på andra signaler. Om jag väljer samma ljud som ringsignal och t ex sms-signal eller epost-ljud är det betydligt tystare som ringsignal än de andra. Kan inte hitta nån inställning för differentierad volym. Nån annan som upplever samma sak?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-21 18:50
Ursprungligen av adress@mac:

Det måste väl vara lättare att " särskilja" dom åt med olika signaler än volym. Det går ju hur mycket som helst.

Vill inte ha väckarklockan på Max. Känns helt bängt. Likaså mess.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-21 20:35

Det är inte så att volymen ställer sej i just den appen man har aktiverad? Så väckarklockans volym ställs när man är inne i väckarklockan, och det påverkar inte ringsignalen...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-21 20:39
Ursprungligen av kenjon:

Det är inte så att volymen ställer sej i just den appen man har aktiverad? Så väckarklockans volym ställs när man är inne i väckarklockan, och det påverkar inte ringsignalen...

Men just väckarklockan ska ju sköta sig självt, man ställer in den en gång och sen rullar ekorrhjulet på. är ju ingen app man ska behöva stöka med varenda kväll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-21 20:50

Jo. Vi är många som inte jobbar samma tider mån-fre...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2013-09-22 00:53

Får jag föreslå appen RadiON? https://itunes.apple.com/se/app/radion-worlds...

Finns i gratisversion också.

I denna kan du spara flera olika alarm. Som väckning kan du välja riktigt hemska alarmljud, musik från biblioteket eller en internetradiostation. Det fina med appen är att du dessutom kan ställa volymen individuellt för varje larm.

Nackdelen med appen är att den alltid måste vara öppen innan du somnar. Telefonen kan vara i viloläge men RadiON måste vara öppet/aktivt/igång/längst fram när du sätter telefonen i vila.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-22 12:55

Tack för hjälpen. Eftersom täckningen dessutom är undermålig vilket gör telefonen till ett stort irritationsmoment, så får det bli en återgång till Android (om chefen tillåter).

1
Bevaka tråden