Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fwd: Screenshots från windows

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

*Fortsättning från podcast #39*

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-08-17 13:13

Vad är idén med en Reminder från Windows på bilden, smälter OS X ihop mer med Windows kanske, någon slags symbolik?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-17 19:14
Ursprungligen av mattiL:

Vad är idén med en Reminder från Windows på bilden, smälter OS X ihop mer med Windows kanske, någon slags symbolik?

Ställde mig exakt samma fråga.

Ok det där var nog droppen...

Varför i hela helvetet klipper ni in en totalt onödig bild från winblows som toppnyhet?
Har ni totalt tappat begreppen om vad ni håller på med här?

Bilder på winblows kan man ha när det handlar om det operativet. Och på det här forumet handlar det mesta inte alls om detta. Och särskilt inte den här nyheten.

Posta inte bilder på vidriga äckliga windowsäcklet, jag står inte ut att se skiten

Det får bli adblock på denna sida i minst en månad som straff för er!

Det rör sig helt enkelt om en stämningsbild från studion, där vi utan särskild orsak använder Windows på en av datorerna. Tror dock inte att detta har påverkat ljudkvalitén negativt, men för att säkerställa kan vi utföra ett blindtest. Några eller alla av de kommande avsnitten kan kan ha spelats in på OS X. Gissa vilka!

Also: Min katt får ingen frukost den närmaste månaden. Han är inte nöjd.

Senast redigerat 2013-08-17 22:22

Precis som @biberu redan svarat ovan kommer bilden till den här artikeln från vår inspelningsstudio. Rutan hör till programmet Mumble som används vid inspelningen. Vi har flera gånger tidigare haft bilder från studion och den här kommer från samma fotosession.

Ursprungligen av biberu:

Det rör sig helt enkelt om en stämningsbild från studion, där vi utan särskild orsak använder Windows på en av datorerna. Tror dock inte att detta har påverkat ljudkvalitén negativt, men för att säkerställa kan vi utföra ett blindtest. Några eller alla av de kommande avsnitten kan kan ha spelats in på OS X. Gissa vilka!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Precis som @biberu redan svarat ovan kommer bilden till den här artikeln från vår inspelningsstudio. Rutan hör till programmet Mumble som används vid inspelningen. Vi har flera gånger tidigare haft bilder från studion och den här kommer från samma fotosession.

Ni missar helt poängen här. Ni får bygga den här sajten med morakniv ute i skogen om ni vill men det ni visar för besökare och medlemmar har med Macar att göra. Punkt slut. Annars har ni ingen macsajt. Då har ni något annat. Om er arbetsgivare tvingat på er Windows skiter vi fullständigt i ärligt talat.

Om ni använt samma bildtyp tidigare utan reaktion så har det nog att göra med att de som brukade vara engagerade medlemmar här har lämnat skutan. Moment 22?

Ponera att jag var bilskribent och skrev för olika sajter och skulle skriva om rattmuffar nu till höstens antågande. Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig någonsin lägga upp en bild på en Audi-ratt på en BMW-sida eller tvärtom. Det kan verka larvigt men i slutänden så förtar det liksom hela grejen med att ha en sida med ett visst tema.

Vad är det vi samlas runt på den här sajten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 11:10
Ursprungligen av Anders T:

Ni missar helt poängen här. Ni får bygga den här sajten med morakniv ute i skogen om ni vill men det ni visar för besökare och medlemmar har med Macar att göra. Punkt slut. Annars har ni ingen macsajt. Då har ni något annat. Om er arbetsgivare tvingat på er Windows skiter vi fullständigt i ärligt talat.

Om ni använt samma bildtyp tidigare utan reaktion så har det nog att göra med att de som brukade vara engagerade medlemmar här har lämnat skutan. Moment 22?

Ponera att jag var bilskribent och skrev för olika sajter och skulle skriva om rattmuffar nu till höstens antågande. Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig någonsin lägga upp en bild på en Audi-ratt på en BMW-sida eller tvärtom. Det kan verka larvigt men i slutänden så förtar det liksom hela grejen med att ha en sida med ett visst tema.

Vad är det vi samlas runt på den här sajten?

Hej Anders,

Vi missar inte poängen utan bilden är bortplockad sedan feedback på den inkom och det betyder att vi i stort sätt håller med kritiken och tar till oss den. Även om vi anser att den inte har något påverkan på själva rapporteringen / innehållet i sig och att det är en "generell bild" så är vi medvetna om att det speglar en viss bild av 99mac. Tack för feedback!

Jag tyckte föregående administratörs ironiska raljerande visade på precis det motsatta. Att han inte alls förstod sammanhanget han medverkar i. Men bra att ni ändrat.

Varför inte visa bild på de personer som samtalar i podcasten för övrigt. Det skulle väl ge lite mer personlig touch på sajten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 11:38
Ursprungligen av Anders T:

Jag tyckte föregående administratörs ironiska raljerande visade på precis det motsatta. Att han inte alls förstod sammanhanget han medverkar i. Men bra att ni ändrat.

Varför inte visa bild på de personer som samtalar i podcasten för övrigt. Det skulle väl ge lite mer personlig touch på sajten.

Ja, det är en bra idé och vårt mål är att göra 99mac mer personlig (igen) efter det stora plattforms- och designbytet som vi hade under året. Vi söker också efter inbitna Mac:are med god känsla för det svenska språket som vill skriva för 99mac och recensera. Vi har i princip en heltidstjänst ledig för rätt person, så sitter någon inne på tips så kontakta oss gärna via PM förslagsvis.

Angående bilden, feedback från våra administratörer och redaktörer etc; man får titta på helheten och det handlar också om tonen som är på feedback som inkommer. Det är en bild och den speglar eller förmedlar inte speciellt mycket av Windows eller präglar innehållet i vår poddradio exempelvis men uppenbarligen tillräckligt mycket för att vissa retar sig på det och vi kan absolut undvika liknande bilder men det kan även förekomma liknande händelser i framtiden. Man måste också ha perspektivet att många kör bootcamp eller liknande på sina Mac:ar och vi är uppenbarligen mer liberala kring detta än de mest inbitna entusiasterna. Man får själva som läsare välja om innehållet är attraktivt eller inte, men jag anser personligen att det är lite väl att bli upprörd över situationen men respekterar synpunkterna.

Med vänlig hälsning,
Edin

Senast redigerat 2013-08-19 11:50

Min situation var den att jag inte hade läst sidan på ett tag. Så nu skulle jag se om det fanns något intressant här. Då möts jag av den där bilden i översta nyheten. Jag blir väldigt irriterad ärligt talat och nöjet att besöka sidan försvann på en gång.

Det kan tyckas vara en larvig grej men de bilder och symboler man använder definierar vem man är – så även här på 99mac. Att skapa ett mischmasch av bilder och symboler urvattnar varumärket och vad det står för – så även här på 99mac.

Så i slutänden handlar det om ifall det finns någon hos er förstår vad varumärket här står för. Eller om ni bestämt er för att det är skit samma. Operativ som operativ. Det är väl inte så stor skillnad...

99rättmycketmac.se är en ledig domän annars...

1
Bevaka tråden