Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 IRC

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdatering:

Kanal: #99.se@Quakenet
Webchat: http://webchat.quakenet.org/?channels=99.se

när skall 99mac få sig en egen irc-kanal som sweclockers har då?

så att vi som ändå använder oss av IRC med jämna mellanrum kan sitta och diskutera i realtid.

Senast redigerat 2018-02-07 09:01

Det är väl bara att starta en?

Ursprungligen av John A:

Det är väl bara att starta en?

självklart, men ingen större ide att starta en kanal om det inte finns någon som är intresserad eller använder sig av irc.
och med tanke på bristen av svar (ok inte gått så lång tid än..) så ser det ju onekligen ut som om folk inte använder sig av irc i detta forum.

Det var ganska många år sedan jag slutade använda IRC. Vet att detta varit på tapeten förr om åren, men intresset har väl varit minimalt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-28 16:46

Jag vill använda IRC, men varje gång jag får tummen ur och drar igång det slutar det med att jag ändå aldrig kollar där.

Imo vore det vettigare med en chatt här på sidan som t.ex visar sig på höger sida. Enkelt att ställa snabba frågor i etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Imo vore det vettigare med en chatt här på sidan som t.ex visar sig på höger sida. Enkelt att ställa snabba frågor i etc.

ja, det är mycket möjligt. själv tänkte jag mer på en lite enklare lösning för dem som redan använder IRC.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Imo vore det vettigare med en chatt här på sidan som t.ex visar sig på höger sida. Enkelt att ställa snabba frågor i etc.

Det finns gott om weblösningar som kan prata med en IRC-backend. Du slipper köra en server och de som vill kan köra en egen klient. IRC är ett väletablerat protokoll som har en stor mängd klienter. Då kan de som redan använder IRC kan använda sin vanliga klient medan de som tillfälligt vill in via webben kan göra det. Alla nöjda.

eftersom jag ändå hänger på quakenet (och har en bouncer där) samt att sweclockers har sin officiella irc-kanal där så drog jag igång en #99mac.se så får vi väl se om den används eller ej.

samma regler gäller där som här i forumet.

självklart får admins/moderatorer och liknande på detta forum/sidan få "op" och ta över kanalen om så önskas.

här finns java irc för de som inte har eller vill skaffa en irc-klient på datorn:
http://webchat.quakenet.org

Senast redigerat 2013-08-06 11:23

Jag ska supporthänga!

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-06-30 22:14

Härligt, dags att sparka igång klienten igen

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-02 12:53
Ursprungligen av Emil Å:

Jag ska supporthänga!

Me too!

Uppdaterade första inlägget och klistrar tråden ett tag.

Jag har också lagt till kanalen nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-05 23:34

Tog ni ner kanalen igen?

Ursprungligen av zinned:

Tog ni ner kanalen igen?

Får du något felmeddelande från din klient?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-06 00:14

Jag körde den webbchaten, den slutade svara efter att man hade idlat i några timmar.

Tomt som i graven.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Tomt som i graven.

Säker på att du var i rätt kanal?

Ursprungligen av biberu:

Säker på att du var i rätt kanal?

irc.quakenet.org
rum: #99mac

Ursprungligen av Mattias Hedman:

irc.quakenet.org
rum: #99mac

Ah. #99mac.se.

Nu funkar det.

Tummen upp för IRC <3

Ursprungligen av Mattias Hedman:

irc.quakenet.org
rum: #99mac

Lite roligt att vi var ett litet gäng som satt i den kanalen några veckor. Tog ett tag innan jag upptänkte att det skulle vara .se på slutet. Nu är vi några goa människor som sitter i rätt kanal iaf <3

Väldigt lite folk inne men skoj med de som är där.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Väldigt lite folk inne men skoj med de som är där.

Fel nätverk.

Finns det någon IOS app till IRC som ni kan rekomendera?

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Finns det någon IOS app till IRC som ni kan rekomendera?

Colloquy funkar bra tycker jag.

Vi sitter fortfarande kvar och väntar på er. Vi är ett litet gäng som sitter och ljuger och har trevligt!

Kom in vetja och snacka <3

Bevaka tråden