Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-13 11:58
Ursprungligen av Dalle:

Att Safari kan spara namn och lösenord på olika sidor är ju praktiskt. Men var i ligger säkerheten då man kan avläsa hela lösenordet i klartext under inställningarna till Safari?

Säkerheten ligger väl i låsningen på telefonen. Det är ju en personlig pryl, så lämnar man över den olåst, eller inte har lås på den, så är den öppen.
Det är skillnad på en dator, den kan man inte alltid ha med sej, där behövs det mer specifika säkerhetslösningar för varje del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 12:13
Ursprungligen av lappen71:

Och hur hade du velat att det ska se ut när vädret presenteras?

Fint som det är men att väderbilderna i bakgrunden är fotorealistiska bryter med resten av designen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-13 12:16
Ursprungligen av lappen71:

Och hur hade du velat att det ska se ut när vädret presenteras?

Jag antar att @acke menar att till exempel väderappen Aero har en design som mer följer iOS7 i övrigt

  • Medlem
  • 2013-09-13 12:20

Problemen jag har haft med safari, att den kräver omstart titt som tätt för att fungera på både telefon och padda verkar vara som bortblåsta. Äntligen!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-13 13:04
Ursprungligen av acke:

Fint som det är men att väderbilderna i bakgrunden är fotorealistiska bryter med resten av designen.

Ursprungligen av IngoX:

Jag antar att @acke menar att till exempel väderappen Aero har en design som mer följer iOS7 i övrigt

Ja den stämde bättre med designen av iOS 7 och såg riktigt nice ut.
Yahoo kanske har något krav att appen ska se ut på ett visst sätt eftersom Apple använder deras data.
Men bytte dom design till Aero skulle jag inte klaga

Ursprungligen av Dalle:

Problemen jag har haft med safari, att den kräver omstart titt som tätt för att fungera på både telefon och padda verkar vara som bortblåsta. Äntligen!

Safari fungerar numera riktigt bra i IOS7.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-13 13:40
Ursprungligen av pmarriott:

Det är en avskalad version av Yahoos app. Om man jämför dem ser man de är till stora delar identiska, men Yahoos app har lite mer detaljer.

Innehåller Apples app bilderna från Flickr?

Ursprungligen av joakimo:

Innehåller Apples app bilderna från Flickr?

Nej, det gör den inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 14:56

Yahoo tillhandahåller bara väderdata. De har inget att säga till om hur Apple designar sitt program.
Att Apple har tagit gränssnittet mer eller mindre rakt av är en annan sak.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-13 20:10
Ursprungligen av lappen71:

Och hur hade du velat att det ska se ut när vädret presenteras?

Är det inte givet? Den fager donna som står och berättar hur vädret kommer bli

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-13 21:11

Som i Naked News...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-13 22:21
Ursprungligen av zinned:

Är det inte givet? Den fager donna som står och berättar hur vädret kommer bli

Vet faktiskt inte men tydligen finns det alltid bättre appar än den man själv tycker är bra.

Detaljer och funktioner.

Visst visst. Men det ser ut som skräp. Bland det plottrigaste jag någonsin har upplevt. Skulle inte den där killen vars bra på att göra snygga saker?

Jag känner nästan sorg över hur illa det ser ut. Mina ögon vägrar att vänja sig.

Bakgrundsfärgen och helhetsintrycket av musikappen och ibooks samt kontrasterna av diverse ljusstarka färger på ikonerna. Katastrof är ett understatement.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Bakgrundsfärgen och helhetsintrycket av musikappen och ibooks samt kontrasterna av diverse ljusstarka färger på ikonerna. Katastrof är ett understatement.

Ser inte iBooks ut mer eller mindre som den alltid har gjort?

Ursprungligen av BlackSmp:

Ser inte iBooks ut mer eller mindre som den alltid har gjort?

Som del i en helt annan kontext och nya färgnyanser är ändå helhetsintrycket hela annorlunda.

Ive borde få sparken för iOS 7. Det är vad jag tycker. Det ser helt bedrövligt ut. Ursäkta mina överdrifter men jag måste få utlopp för min frustration på något vis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-14 12:04
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Som del i en helt annan kontext och nya färgnyanser är ändå helhetsintrycket hela annorlunda.

Ive borde få sparken för iOS 7. Det är vad jag tycker. Det ser helt bedrövligt ut. Ursäkta mina överdrifter men jag måste få utlopp för min frustration på något vis.

Är det överdrifter då?

Jag har inte använt någon av betorna utan endast sett alla bilderna, jag går ju och hoppas att det är aningen överdrivet och att det upplevs som bättre när man väl har det i telefonen.

Ursprungligen av zinned:

Är det överdrifter då?

Jag har inte använt någon av betorna utan endast sett alla bilderna, jag går ju och hoppas att det är aningen överdrivet och att det upplevs som bättre när man väl har det i telefonen.

Inte bara aningen överdrivet - rejält överdrivet enligt mig, men smaken är olika

Sedan så ska man komma ihåg att Ibooks (som Johan nämner) ingår inte i OS:et utan är en stand-alone app så den uppdateras separat. Vi har fler: Hitta vänner, hitta iPhone och garanterat någon mer som jag glömt.

Jag misstänker att det är inte alls osannolikt att det kommer uppdateringar av dessa ganska snart efter det att IOS7 är officiellt släppt. Det vore rätt konstigt om de hade uppdaterat dessa appar till IOS7 style innan de släpper IOS7.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Som del i en helt annan kontext och nya färgnyanser är ändå helhetsintrycket hela annorlunda.

Ive borde få sparken för iOS 7. Det är vad jag tycker. Det ser helt bedrövligt ut. Ursäkta mina överdrifter men jag måste få utlopp för min frustration på något vis.

Jag blir osäker, hackar du på Ibooks eller helheten? Du tog upp Ibooks som ett exempel i ditt förra inlägg men Ibooks är en separat app som uppdateras utanför OS-uppdateringarna så det är naturligt att den inte är IOS7 anpassad.

Det står dig fritt att inte gilla IOS7 - jag tycker inte att jag märker det så mycket utöver när jag ska svara i telefonen. Det är totalt omgjort och står ut. Resten är helt ok - och jag föredrar den nya looken framför den gamla.

Egentligen är väl bara ibooks ett exempel på hur illa det ser ut. Smaken är väl olika - jag gillar intrycket av det gamla mkt mer än det här.

Ursprungligen av zinned:

Är det överdrifter då?

Jag har inte använt någon av betorna utan endast sett alla bilderna, jag går ju och hoppas att det är aningen överdrivet och att det upplevs som bättre när man väl har det i telefonen.

På hemsidan finns ju videolänkar som ger realistisk uppfattning om hur det kommer att se ut. Ganska mkt vattenfärger - tyvärr.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-14 13:49

En sak är säker och det är att 99mac kommer bli översvämmad med kommentarer från "förståsigpåare" om hur värdelöst iOS 7 är när det släpps skarpt
Jag har använt iOS 7 sedan beta 3 och kan inte tänka mig att gå tillbaka till iOS 6 p.g.a tex avsaknad många funktioner.
Det är likvärdigt det argument att har man vant sig med en större skärm vill man ogärna gå tillbaka.
Sen kommer det alltid finnas personer som inte vill tycka om/acceptera iOS 7 bara för sakens skull.
Det måste helt enkelt klagas för det är det man måste göra när det gäller Apple

Att övertyga en som inte gillar iOS 7 är totalt onödigt och omöjligt huvudsaken man själv förstår varför en förändring måste till.

Ursprungligen av lappen71:

En sak är säker och det är att 99mac kommer bli översvämmad med kommentarer från "förståsigpåare" om hur värdelöst iOS 7 är när det släpps skarpt
Jag har använt iOS 7 sedan beta 3 och kan inte tänka mig att gå tillbaka till iOS 6 p.g.a tex avsaknad många funktioner.
Det är likvärdigt det argument att har man vant sig med en större skärm vill man ogärna gå tillbaka.
Sen kommer det alltid finnas personer som inte vill tycka om/acceptera iOS 7 bara för sakens skull.
Det måste helt enkelt klagas för det är det man måste göra när det gäller Apple

Att övertyga en som inte gillar iOS 7 är totalt onödigt och omöjligt huvudsaken man själv förstår varför en förändring måste till.

Jag klagar inte för klagandens skull och jag gillar verkligen iOS i grunden. Men man kan skilja form ifrån funktion och diskutera det separat. Och jag tycker verkligen att färgschema och ikoner är gräsliga.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Egentligen är väl bara ibooks ett exempel på hur illa det ser ut. Smaken är väl olika - jag gillar intrycket av det gamla mkt mer än det här.

Ok, så du gillar det nuvarande (=gamla IOS6) utseendet på Ibooks och tycker inte att det passar in i det nya utseendet på IOS7? Är det detta som du menar?

Jag försöker bara förstå varför du använde Ibooks som exempel när appen inte är uppdaterad och därför inte stämmer med det nya IOS7 utseendet. De kommer garanterat att slänga ut bokhyllan och ändra utseendet inom kort.

Men det lär dessvärre inte göra dig gladare

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-14 17:01
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag klagar inte för klagandens skull och jag gillar verkligen iOS i grunden. Men man kan skilja form ifrån funktion och diskutera det separat. Och jag tycker verkligen att färgschema och ikoner är gräsliga.

Jag riktade inte mitt inlägg mot någon specifik person men eftersom du var tvungen att urskuldra så var det visst träffande.

Ps. Jag ÄLSKAR färgschemat och ikonerna.

Utan pikar åt något håll

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-14 23:33
Ursprungligen av lappen71:

En sak är säker och det är att 99mac kommer bli översvämmad med kommentarer från "förståsigpåare" om hur värdelöst iOS 7 är när det släpps skarpt
Jag har använt iOS 7 sedan beta 3 och kan inte tänka mig att gå tillbaka till iOS 6 p.g.a tex avsaknad många funktioner.
Det är likvärdigt det argument att har man vant sig med en större skärm vill man ogärna gå tillbaka.
Sen kommer det alltid finnas personer som inte vill tycka om/acceptera iOS 7 bara för sakens skull.
Det måste helt enkelt klagas för det är det man måste göra när det gäller Apple

Att övertyga en som inte gillar iOS 7 är totalt onödigt och omöjligt huvudsaken man själv förstår varför en förändring måste till.

Allt är som vanligt

Vid varje släpp av något nytt kommer ett gäng bittra människor in och "hatar" allt.
Sen köper de en i alla fall och det blir tyst.... till nästa release

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-15 01:56

Visuellt överlag känns iOS7 som en mycket frisk fläkt. Dock kvarstår mina reservationer för flera av app-ikonerna som ser HEMSKA ut. Sedan gillar jag inte alls hur notifikationer kommer ner. Där måste Apple tänka om. Notifikations-panelen är bra men inte hur små notispaneler ser ut och beter sig. Detsamma kan säga om vissa notifikationsfärger.

På andra fronter känns OS:et lite "work in progress". Väldig trevlig media-kontroll när skärmlåset slår igång. Dock tar det över lite väl mycket (klockan ex försvinner). Vissa generella GUI-buggar verkar finnas i "native OS7 appar".

Ursprungligen av zappee:

Allt är som vanligt

Vid varje släpp av något nytt kommer ett gäng bittra människor in och "hatar" allt.
Sen köper de en i alla fall och det blir tyst.... till nästa release

Vem hatar "allt"? Jag? Sällan!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-15 08:52
Ursprungligen av kenjon:

Säkerheten ligger väl i låsningen på telefonen. Det är ju en personlig pryl, så lämnar man över den olåst, eller inte har lås på den, så är den öppen.
Det är skillnad på en dator, den kan man inte alltid ha med sej, där behövs det mer specifika säkerhetslösningar för varje del.

Fungerar det inte likadant på tex Firefox och Chrome för datorer? Jag är inte heller säker på att det är säkrare med en iPhone, den kan man ju tappa var som helst, nästan när som helst. En dator är det en mer begränsad skara som har tillgång till, vanligtvis.

Men det är helt absurt att dessa lösenord är fritt tillgängliga någonstans öht. Bara för att man loggat in på sitt konto betyder det inte att ingen annan använder datorn/telefonen, vilket verkar vara bolagens ursäkt.

Bevaka tråden