Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Är det inte så att blixten pulserar (blinkar) medan den laddar, och lyser med fast sken när den är färdig?
Kan inte verifiera detta nu, men jag vill minnas att det är så på min iPhone 5...

Hittade en film på det här: http://www.idownloadblog.com/2013/06/13/ios-7...

Tack för länken men för mig så verkar den inte blinka så som den gjorde i videon. Är det bara om man har en senare enhet som den gör så?

  • Medlem
  • 2013-09-12 12:30
Ursprungligen av acke:

Fungerar som en oljad blixt på min iPhone 5. En hel del kosmetiska saker de borde fixa men det kommer väl i iOS 7.1 eller så.

Med tanke på hur många uppdateringar iOS 6 har fått så känns det som att iOS 7.1 är långt borta.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-12 12:34
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Är det inte så att blixten pulserar (blinkar) medan den laddar, och lyser med fast sken när den är färdig?
Kan inte verifiera detta nu, men jag vill minnas att det är så på min iPhone 5...

Hittade en film på det här: http://www.idownloadblog.com/2013/06/13/ios-7...

Nej den blinkar inte för mig på beta 6

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-12 12:43
Ursprungligen av Dalle:

Med tanke på hur många uppdateringar iOS 6 har fått så känns det som att iOS 7.1 är långt borta.

Jag tippar på runt årsskiftet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-12 13:31
Ursprungligen av Okänd användare:

Tack för länken men för mig så verkar den inte blinka så som den gjorde i videon. Är det bara om man har en senare enhet som den gör så?

Vet inte men det ska vara en iOS7-finess. Jag har bara uppdaterat iPhone 5 än så länge, och där funkar det inte med GM.

Har en funderation om varför Apple valde att ha ett fyrkantigt läge i kameraappen för iOS 7. En första tanke var ju såklart att detta berodde på den absurda instagramhysteri som råder. Men sen slog det mig. Visst är kamerasensorn i iPhone fyrkantig? Skulle det kunna vara förklaringen? Att man alltså kan ta bilder utan någon sorts beskärning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-12 13:58

Fixade in ios 7 gm på min 4s igår.
Tog ner itunes 11.1 beta 2 från en känd bukt för sjöfolk. Säkerhetskopierade telefonen. Laddade ner ipsw(?) filen, höll in alt tangenten samtidigt som jag tyckte på restore. Tog drygt 10 minuter sen var telefonen uppe igen med ios 7. Sedan var det bara att flytta över all information från säkerhetskopian.

Kört ios 7 sen igår kväll, flyter på bra och har inte märkt några underligheter förutom att inställningsappen chrashade en gång när jag skruvade på notiscenter-inställningarna,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-12 14:02
Ursprungligen av Jomoteph:

Visst är kamerasensorn i iPhone fyrkantig?

Fyrkantig ja, men inte kvadratisk
Storleken på sensorn i iPhone 5 är 4.54×3.42 mm
http://cameraimagesensor.com/size/#189,164,23...
Kvadratiskt utsnitt blir en beskärning. Det är nog som du säger, instagramhysterin.

Ursprungligen av IngoX:

Fyrkantig ja, men inte kvadratisk

Haha, kvadratisk menade jag såklart
Tack för länken!

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-09-12 14:12
Ursprungligen av lappen71:

Nej den blinkar inte för mig på beta 6

Hmm, kollade nu på min 5:a och min 4s, och den blinkar inte längre. Är säker på att den gjorde som i filmen för mig i någon av betorna....

Ursprungligen av keptang:

Med GM så försvann det fina flytet i iOS jämfört med iOS 6 på iPad mini och iPad 2.
Nu hackar det till lite varstans när man navigerar i OSet.
Animationer flyter inte 100 heller.

Ursprungligen av keptang:

Jajäklar, nu har man använt GM några timmar mer på iPad mini, hemskt.
Frugan på iPad 2 vill nästan ha skilsmässa pga hur sjukt laggigt det är, tack Apple!

Katastrof.

Jag har uppdaterat min iPad och jag upplever inget direkt lagg på min. Problemet som jag istället har(hade iofs innan också är när jag har laddat och sedan kopplar ifrån laddaren så blir det 99% direkt i vissa fal 97 och 98 %.

Ursprungligen av kenjon:

Vet inte men det ska vara en iOS7-finess. Jag har bara uppdaterat iPhone 5 än så länge, och där funkar det inte med GM.

Kanske något som kanske kommer?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-12 16:03
Ursprungligen av Okänd användare:

Jag har uppdaterat min iPad och jag upplever inget direkt lagg på min. Problemet som jag istället har(hade iofs innan också är när jag har laddat och sedan kopplar ifrån laddaren så blir det 99% direkt i vissa fal 97 och 98 %.

Kanske något som kanske kommer?

Och vad spelar det för roll att batteriindikatorn blinkar eller inte? Det är en kosmetisk detalj som man ALDRIG tänker på eller har någon praktiskt betydelse.

Ursprungligen av lappen71:

Och vad spelar det för roll att batteriindikatorn blinkar eller inte? Det är en kosmetisk detalj som man ALDRIG tänker på eller har någon praktiskt betydelse.

Jag bryr mig inte om det. Har som sagt inte varit insatt i IOS 7 och jag såg och la märke till det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-12 16:37
Ursprungligen av Okänd användare:

Jag bryr mig inte om det. Har som sagt inte varit insatt i IOS 7 och jag såg och la märke till det.

Tydligen är du intresserad eftersom du ställt frågan flera gånger

Ursprungligen av lappen71:

Tydligen är du intresserad eftersom du ställt frågan flera gånger

Ja kanske just för jag blev nyfiken. Nu är det bara att gilla det nya gränssnittet.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-12 17:32
Ursprungligen av bjorsi:

Fixade in ios 7 gm på min 4s igår.
Tog ner itunes 11.1 beta 2 från en känd bukt för sjöfolk. Säkerhetskopierade telefonen. Laddade ner ipsw(?) filen, höll in alt tangenten samtidigt som jag tyckte på restore. Tog drygt 10 minuter sen var telefonen uppe igen med ios 7. Sedan var det bara att flytta över all information från säkerhetskopian.

Kört ios 7 sen igår kväll, flyter på bra och har inte märkt några underligheter förutom att inställningsappen chrashade en gång när jag skruvade på notiscenter-inställningarna,

Så gjorde jag också men tryckte på Uppdatera-knappen istället för Restore- som jag bara använder när jag ska gå tillbaka till tidigare version...gick lika bra...;D

  • Medlem
  • 2013-09-12 17:55

Skjutit in iOS 7 på både iPad minin och "Femman" nu. Riktigt trevligt, men inte helt klart verkar det som. Men allt är logiskt och man känner igen sig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-12 19:16

Lite ringsignaler och bakgrundsbilder finns ute nu. länk

iOS 7 Beta ute

Haha, jag förstår inte hur man får skiten till tfn..
Har försökt.. Känner mig sjukt korkad

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-12 20:09
Ursprungligen av SweetBBQ:

Haha, jag förstår inte hur man får skiten till tfn..
Har försökt.. Känner mig sjukt korkad

Följ denna guide till punkt och pricka så kommer det att gå.

http://www.iclarified.com/30995/you-can-updat...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-12 22:28
Ursprungligen av Hjopek:

Så gjorde jag också men tryckte på Uppdatera-knappen istället för Restore- som jag bara använder när jag ska gå tillbaka till tidigare version...gick lika bra...;D

Hehe.
Hade samma val med båda knapparna, uppdatera är mer logiskt än restore

  • Medlem
  • 2013-09-13 04:40

Är det bara jag som stör mig på "docken" på hemskärmen? Fruktansvärt platt och ful! Förut fanns iaf en ambition att designa den. Den var inte bra, men ambitionen fanns där. Nu känns det som en uppspikad planka som sitter där, jävligt platt och tråkig, jävligt mycket android över den...
Annars gillar jag nya versionen över lag.

  • Medlem
  • 2013-09-13 04:45

Att Safari kan spara namn och lösenord på olika sidor är ju praktiskt. Men var i ligger säkerheten då man kan avläsa hela lösenordet i klartext under inställningarna till Safari?

Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som stör mig på "docken" på hemskärmen? Fruktansvärt platt och ful! Förut fanns iaf en ambition att designa den. Den var inte bra, men ambitionen fanns där. Nu känns det som en uppspikad planka som sitter där, jävligt platt och tråkig, jävligt mycket android över den...
Annars gillar jag nya versionen över lag.

Planka? Snarare en tejpremsa:)

Men jag gillar den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 08:46

Känns inte väderappen konstig? Rent designmässigt skiljer den sig rejält från allt annat med sina realistiska moln och blixtar.

Ursprungligen av acke:

Känns inte väderappen konstig? Rent designmässigt skiljer den sig rejält från allt annat med sina realistiska moln och blixtar.

Jo. Är det inte Yahoos väderapp som används?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo. Är det inte Yahoos väderapp som används?

Det stämmer bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 10:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo. Är det inte Yahoos väderapp som används?

Nej, Yahoos data men inte deras App.

Det är en avskalad version av Yahoos app. Om man jämför dem ser man de är till stora delar identiska, men Yahoos app har lite mer detaljer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-13 11:57
Ursprungligen av acke:

Känns inte väderappen konstig? Rent designmässigt skiljer den sig rejält från allt annat med sina realistiska moln och blixtar.

Och hur hade du velat att det ska se ut när vädret presenteras?

Bevaka tråden