Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tog 99mac appen vägen?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appen försvann och hemsidan funkar sisådär med Safari. Länkar är ej klickbara, videos visas inte osv. Appen finns inte i AppStore längre, vad har hänt?

Någon?

Har för mig att den togs bort när den nya sidan lanserades med motivationen att webbsidan är bättre.

För mig fungerar videos och länkar utmärkt i Safari både i iOS och OS X.

Jag TROR att appen (som faktiskt var sämre än det mobila webbinterfacet redan då) försvann när Björnström sålde sajten.

Appen hängde ihop med vBulletin som siten var byggd på innan, vi var i något premium-lag som fick den anpassad till forumet. Nu är forumet byggt på... sweclockers? Det är iaf inte vB längre så..

Jag gillade appen, den var ren och enkelt att använda på en mindre skärm. Varför gillade inte du den @Capeman?

Vet faktiskt inte riktigt vad det är som gör att jag inte fastnat för den "nya" sidan ännu. Kanske är det för att den känns lite för kommersiell, iallafall för mig som hängt mycket på forumet. Sen har jag haft lite strul med den, kan tex fortfarande inte se bidrag 8 i Inwarehouse tävlingen direkt på sidan utan får söka efter det i youtube appen. Det går väl bra det med men det blir inte samma flyt i användandet av sidan.

Kanske är det problem med autoinloggningen eller med någon inställning på min iPad men visst saknar jag appen lite.

@Ancientdragon: Nu var det länge sen jag använde den (minst två år sen?) men den saknade alldeles för många funktioner från webbsidan, t ex tror jag möjligheten att se att en tråd hade nya inlägg inte fanns, och det är ju en ganska grundläggande funktion.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-07 09:37

Appen var inte mycket att hänga i granen. Många funktioner saknades och fungerade dåligt. Sen finns det ingen anledning att ha en app när webbplatsen är responsiv.

Appen är borta ja, den nya sajten är byggd för att anpassa sig efter skärmstorlekar (responsiv) och gör på så sätt en separat app onödig. I IOS är hemsidan mer ren än om man kikar i en webbläsare i datorn. Appen var dessutom gammal och fungerade inget vidare.

Vi jobbar vidare på att utveckla sajten och reda ut alla oklarheter och buggar som kanske finns. Ibland är det "skit bakom spakarna" som orsakar problem, det vill säga att jag försöker göra saker som inte går eller fungerar som jag tänkt och ibland provar ni grejer som vi inte ens tänkt på att man borde kunna göra. Det är superbra att ni säger till som ni brukar göra så försöker vi så klart lösa/reda ut allt eftersom.

Det är ett jätteprojekt att byta plattform så som vi har gjort för 99mac, men det gjordes så klart med förhoppningen om att allt ska bli bättre än tidigare och mer anpassat för den moderna webben. Det är fortfarande ett pågående projekt där både tekniken och vi ska lära oss och utvecklas.

Ja det var ju ett tag sedan.

Ursprungligen av Capeman:

@Ancientdragon: Nu var det länge sen jag använde den (minst två år sen?) men den saknade alldeles för många funktioner från webbsidan, t ex tror jag möjligheten att se att en tråd hade nya inlägg inte fanns, och det är ju en ganska grundläggande funktion.

Visst var det ett tag sedan den slutade att fungera. Och kanske är det som med Windows 8, man måste bara vänja sig lite först

Klart att utveckling är bra.

Ursprungligen av joakimo:

Appen var inte mycket att hänga i granen. Många funktioner saknades och fungerade dåligt. Sen finns det ingen anledning att ha en app när webbplatsen är responsiv.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Appen är borta ja, den nya sajten är byggd för att anpassa sig efter skärmstorlekar (responsiv) och gör på så sätt en separat app onödig. I IOS är hemsidan mer ren än om man kikar i en webbläsare i datorn. Appen var dessutom gammal och fungerade inget vidare.

Vi jobbar vidare på att utveckla sajten och reda ut alla oklarheter och buggar som kanske finns. Ibland är det "skit bakom spakarna" som orsakar problem, det vill säga att jag försöker göra saker som inte går eller fungerar som jag tänkt och ibland provar ni grejer som vi inte ens tänkt på att man borde kunna göra. Det är superbra att ni säger till som ni brukar göra så försöker vi så klart lösa/reda ut allt eftersom.

Det är ett jätteprojekt att byta plattform så som vi har gjort för 99mac, men det gjordes så klart med förhoppningen om att allt ska bli bättre än tidigare och mer anpassat för den moderna webben. Det är fortfarande ett pågående projekt där både tekniken och vi ska lära oss och utvecklas.

Men visst är det så, det är bra att sidan utvecklas. Som jag skrev till @Capeman så kan jag inte riktigt sätta fingret på varför jag trivs bättre med en app. Kanske är det fint att se den på hemskärmen för att den alltid funnits där eller så har jag inte hängt med i utvecklingen bara.

Jag kan få samma känsla i en möbel och inredningsbutik. Alla monters och möbler är fina men det känns inte som hemma. Lite stelt liksom.

Var det bara jag som använde appen förresten?

Nej, lycka till med utvecklingen. Jag kommer följa varje steg och göra min del i att få sida att kännas som hemma.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men visst är det så, det är bra att sidan utvecklas. Som jag skrev till @Capeman så kan jag inte riktigt sätta fingret på varför jag trivs bättre med en app. Kanske är det fint att se den på hemskärmen för att den alltid funnits där eller så har jag inte hängt med i utvecklingen bara.

Jag kan få samma känsla i en möbel och inredningsbutik. Alla monters och möbler är fina men det känns inte som hemma. Lite stelt liksom.

Var det bara jag som använde appen förresten?

Nej, lycka till med utvecklingen. Jag kommer följa varje steg och göra min del i att få sida att kännas som hemma.

Du kan ju fortfarande spara webbsidan till hemskärmen vilket kanske ger mer av app-känslan, men jag förstår vad du menar. Hoppas att du kommer att trivas så småningom!

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 15:41

99mac - appen

Får ni appen till 99mac att fungera? Den säger bara att den inte kan ansluta hos mig

Inlägg #12 flyttat hit från sin egen tråd.

Med nya sajten här på 99mac så är inte appen aktuell längre.

Ursprungligen av keptang:

Med nya sajten här på 99mac så är inte appen aktuell längre.

Varför tar man inte bort den från App Store?

1
Bevaka tråden