Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som förstår sig på appstores ranking?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis släppt min första app och försöker förstå mig på rankingen. Min app kan ligga stadigt på en placering runt t.ex. plats 20, för att helt försvinna från samtliga listor i flera timmar/dagar. Sedan kan den dyka upp igen runt samma plats igen. Ibland visar rankingen dock på ett normalt beteende där den kan vandra upp/ner i en jämn kurva och några placeringar i taget.

Någon annan som ser detta beteendet på sina appar? Jag köper att det ligger en avancerad algoritm bakom rankingen men att appen störtdyker flera hundra placeringar alt. försvinner helt och kommer tillbaka till en hög placering är ju inte ok. Eller?
Jag använder Appfigures för att följa utvecklingen och ibland verkar inte ens det verktyget fatta vad som händer när det blir stora luckor i graferna.

Apples svar på mina frågor var totalt intetsägande och mer i stil med "det är ett väntat beteende och vi ansvarar inte för rankingen".

Som utvecklare av mer udda och avancerade grejor, kan jag bara tycka att Appstore är fullständigt hopplöst. Jag önskar att det fanns en större mångfald när det gäller försäljningskanaler. Att försöka prata med Apple är som att prata med en telefonstolpe. Jag gillar verkligen Apples produkter, men är inte deras attityd till omgivningen.

1
Bevaka tråden